CZ tržby: Padesáti odstínům šedi ubývají divačky. Vzal si pan Grey dovolenou?

CZ tržby: Padesáti odstínům šedi ubývají divačky. Vzal si pan Grey dovolenou?
Minule se i díky "valentýnskému" víkendu postarala erotická pohádka pro dospělé o přepsání dosavadního žebříčku premiérových tržeb. Týden na to se zdá, že divačky vystřízlivěly a propadly v šeď nikoliv filmovou, ale každodenní. Jako kdyby si vzal pan Grey dovolenou to vypadalo u statistik filmu Padesát odstínů šedi.
Dakota Johnson
| CinemArt
O druhém víkendu na snímek vyrazilo 75.584 diváků, kteří v pokladnách nechali téměř 11 milionů korun. Po megaúspěchu za předchozí rekordní víkend (254 tisíc diváků, tržby přes 36 milionů korun) se jedná o 70 procentní pokles zájmu. Že by šlo vážně o nafouknutou bublinu s životností jepice, nikoliv o fenomén? Hype byl všudypřítomný, kniha úspěšná. Co mohou tvůrci očekávat od dalších dvou filmů?
SpongeBob ve filmu: Houba na suchu
Páté místo pro SpongeBoba ve filmu: Houbu na suchu.
Na druhém místě se drží kombinace animovaného a hraného snímku, zábavný SpongeBob ve filmu: Houba na suchu (2015). Projekci filmu, u které vážně není co řešit, zhlédlo o třetím víkendu od nasazení 28.486 diváků. Snímek utržil 3.85 milionu korun. Takže směle vzdoroval nástupu Kingsmana: Tajné službě (2014). Akční parodii na Bondovky s Colinem Firthem v hlavní roli vidělo 25.610 diváků, kteří za film zaplatili 3.5 milionu korun. To nic nemění na faktu, že jde o jeden z nejpovedenějších mainstreamových filmů, jaký byl v poslední době uveden do kin.
Zvonilka a tvor Netvor
Zájem o animáky a filmy pro nejmenší nekončí se SpongeBobem. Čtvrté místo patří Zvonilce a tvorovi Netvorovi (2014). Další dobrodružství s populární vílou z Disneyho dílny vidělo 23.920 diváků, kteří za film zaplatili 3.24 milionu korun.
Nejlépe umístěným českým filmem žebříčku je dramatická novinka Kobry a užovky (2015) režiséra Jana Prušinovského. Na bratry Hádky se přišlo podívat 15.250 diváků. Tržby činily 2.17 milionu korun. Zatím údajně nejlepší český film roku 2015...
Miles Teller, J.K. Simmons
Whiplash
Další filmy žebříčku Unie filmových distributorů se musely spokojit s tržbami pod milion korun. Tedy včetně těch oscarových. Životopisný Kód Enigmy (2014) skončil šestý s návštěvností 6.624 diváků a tržbami 915 tisíc korun. Animované Velké šestce (2014) patří deváté místo za 5.525 diváků a 692 tisíc korun. Whiplash (2014), hudební drama oceněné soškou Oscara hned ve třech kategoriích, vidělo jen 1.529 diváků. Tržby činily 189 tisíc korun
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.