Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: abstraktní

  1. Sním či bdím?
    Sním či bdím? (2001)
    Film
    Příběh muže, který se usilovně snaží odlišit sny od skutečnosti. Při toulkách světem každý, s nímž se setkal, chtěl diskutovat o smyslu života a on někdy odpovídal, jindy jen naslouchal lidem, kteří pohlíželi na život z nejrůznějších úhlů: sociologického, náboženského, vědeckého, uměleckého. Je přesto možné, že se mu všichni snažili sdělit to samé? Pozorujeme svět skutečnosti a fantazie očima tohoto poutníka, aniž bychom si i my byli jistí, kde leží hranice, jež tyto dva světy oddělují. Experimentální zpracování, doplněné zajímavými animačními postupy, dělá z tohoto snímku podivuhodnou a jedinečnou tvůrčí vizi.
    73%
    Příběh muže, který se usilovně snaží odlišit sny od skutečnosti. Při toulkách světem každý, s nímž se setkal, chtěl diskutovat o smyslu života a on někdy odpovídal, jindy jen naslouchal lidem, kteří pohlíželi na život z nejrůznějších úhlů: sociologického, náboženského, vědeckého, uměleckého. Je přesto možné, že se mu všichni snažili sdělit to samé? Pozorujeme svět skutečnosti a fantazie očima tohoto poutníka, aniž bychom si i my byli jistí, kde leží hranice, jež tyto dva světy oddělují. Experimentální zpracování, doplněné zajímavými animačními postupy, dělá z tohoto snímku podivuhodnou a jedinečnou tvůrčí vizi.
    1
  2. Barva granátového jablka
    Barva granátového jablka (1969)
    Film
    • MUBI
    Barva granátového jablka se svým pojetím nepodobala ničemu, co bylo do té doby v zemích bývalého Sovětského svazu natočeno. Film o arménském básníkovi osmnáctého století jménem Sajat-Nova se radikálně rozešel s tradicí životopisných filmů. Ve statických, plošných obrazech se po vzoru perských miniatur a křesťanských ikon odvíjí básníkův život od jeho narození až po smrt v klášteře. Snímek je rozdělen do osmi kapitol. V úvodu vidíme básníka coby chlapce obklopeného bezpočtem knih a rukopisů, jejichž stránky obrací vítr. Básník se dostává ke dvoru, potkává múzu poezie, jež se stane jeho milenkou. Jako mnich v kostele vyzdobeném freskami prosí svou múzu o rozhřešení. Dále ho vidíme v rodinném kruhu a konečně vizi jeho smrti. Závěr se vztahuje k zavraždění básníka perskými dobyvateli před tbiliskou katedrálou roku 1795. U oficiálních kruhů vyvolala Barva granátového jablka značnou nevoli. Prominentní režisér Sergej Jutkevič provedl v rámci větší srozumitelnosti některé úpravy, ale i tato druhá verze byla sovětskou distribucí sabotována. V příštích letech byl Sergej Paradžanov opakovaně vězněn, sedmnáct let mu nebylo dovoleno režírovat filmy.
    73%
    Barva granátového jablka se svým pojetím nepodobala ničemu, co bylo do té doby v zemích bývalého Sovětského svazu natočeno. Film o arménském básníkovi osmnáctého století jménem Sajat-Nova se radikálně rozešel s tradicí životopisných filmů. Ve statických, plošných obrazech se po vzoru perských miniatur a křesťanských ikon odvíjí básníkův život od jeho narození až po smrt v klášteře. Snímek je rozdělen do osmi kapitol. V úvodu vidíme básníka coby chlapce obklopeného bezpočtem knih a rukopisů, jejichž stránky obrací vítr. Básník se dostává ke dvoru, potkává múzu poezie, jež se stane jeho milenkou. Jako mnich v kostele vyzdobeném freskami prosí svou múzu o rozhřešení. Dále ho vidíme v rodinném kruhu a konečně vizi jeho smrti. Závěr se vztahuje k zavraždění básníka perskými dobyvateli před tbiliskou katedrálou roku 1795. U oficiálních kruhů vyvolala Barva granátového jablka značnou nevoli. Prominentní režisér Sergej Jutkevič provedl v rámci větší srozumitelnosti některé úpravy, ale i tato druhá verze byla sovětskou distribucí sabotována. V příštích letech byl Sergej Paradžanov opakovaně vězněn, sedmnáct let mu nebylo dovoleno režírovat filmy.
    2
  3. Upstream Color
    Upstream Color (2013)
    Film
    • iTunes
    Kris (Amy Seimetz) čelí osudnému okamžiku svého života, když ji bezvýznamný zloděj chytí a nadroguje neznámou látkou. Vedle toho se však v pozadí začíná dít něco většího. Nevědomky se Kris stává součástí životního cyklu organismu, který prostupuje mikroskopický svět, prochází fázemi červa, rostliny, živočicha a pak se začíná znovu. Na této cestě najde spřízněnou duši jménem Jeff (Shane Carruth), kterého také ovládá síla větší, než je on sám. Oba společně pátrají po bezpečném přístřešku pro jejich těla i duše a přitom se snaží poskládat chaotické úlomky svých rozbitých životů. Stane se z jejich vlastní identity nakonec pouze iluze?
    66%
    Kris (Amy Seimetz) čelí osudnému okamžiku svého života, když ji bezvýznamný zloděj chytí a nadroguje neznámou látkou. Vedle toho se však v pozadí začíná dít něco většího. Nevědomky se Kris stává součástí životního cyklu organismu, který prostupuje mikroskopický svět, prochází fázemi červa, rostliny, živočicha a pak se začíná znovu. Na této cestě najde spřízněnou duši jménem Jeff (Shane Carruth), kterého také ovládá síla větší, než je on sám. Oba společně pátrají po bezpečném přístřešku pro jejich těla i duše a přitom se snaží poskládat chaotické úlomky svých rozbitých životů. Stane se z jejich vlastní identity nakonec pouze iluze?
    3
  4. Sbohem jazyku
    Sbohem jazyku (2014)
    Film

    Pilíř francouzské nové vlny Jean-Luc Godard byl pravděpodobně nejvlivnějším filmařem poválečného období. Jeho průkopnická léta začala v roce 1959 jeho celovečerním hraným debutem Na konci s dechem (Bout de Souffle). Godard tehdy způsobil doslova revoluci v tehdejších filmových postupech, uvolnil filmové médium z pout a „přepsáním“ dlouho uznávaného filmového jazyka zavedl nová pravidla filmového vyprávění, práce se zvukem a s kamerou. I ve svých pozdějších filmech intenzivně a s šokem narušoval kontinuitu filmového děje a nabourával do té doby zaužívaný systém filmové výroby, distribuce a exhibice, který podléhal konvencím hollywoodské továrny na sny. Vytvořil úplně nový vzorec filmové tvorby.

    Jean-Luc Godard se o svém nejnovějším filmu s lingvistickým názvem Sbohem jazyku vyjádřil: „Je to o muži a jeho ženě, kteří si již navzájem nerozumějí, protože nehovoří stejným jazykem.“ Film je natočený i v 3D technologii. (Film Europe)

     

    Žánry:Drama
    60%

    Pilíř francouzské nové vlny Jean-Luc Godard byl pravděpodobně nejvlivnějším filmařem poválečného období. Jeho průkopnická léta začala v roce 1959 jeho celovečerním hraným debutem Na konci s dechem (Bout de Souffle). Godard tehdy způsobil doslova revoluci v tehdejších filmových postupech, uvolnil filmové médium z pout a „přepsáním“ dlouho uznávaného filmového jazyka zavedl nová pravidla filmového vyprávění, práce se zvukem a s kamerou. I ve svých pozdějších filmech intenzivně a s šokem narušoval kontinuitu filmového děje a nabourával do té doby zaužívaný systém filmové výroby, distribuce a exhibice, který podléhal konvencím hollywoodské továrny na sny. Vytvořil úplně nový vzorec filmové tvorby.

    Jean-Luc Godard se o svém nejnovějším filmu s lingvistickým názvem Sbohem jazyku vyjádřil: „Je to o muži a jeho ženě, kteří si již navzájem nerozumějí, protože nehovoří stejným jazykem.“ Film je natočený i v 3D technologii. (Film Europe)

     

    Žánry:Drama
    4
  5. Stavení
    Stavení (1991)
    Film
    32%
    5
Které jsou top filmy na téma abstraktní? Ve filmovém žebříčku pro téma abstraktní s celkovým počtem 5 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Sním či bdím?, Barva granátového jablka, Upstream Color, Sbohem jazyku, Stavení, s hlavními hvězdami, jako jsou: Ethan Hawke, Julie Delpy, Wiley Wiggins, Bill Wise, Steven Soderbergh, Ken Webster. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.