Konstantin Stepankov: Nejlepší filmy a seriály

6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Konstantin Stepankov: Filmy a seriály

  • Kamenny kryest
    Kamenny kryest (1968)
    FilmRole: Mykhailo
    Na konci 19. století se Ivan Diduch, hrdý a zkušený haličský farmář, rozhodne opustit svůj rodný dům na západní Ukrajině a emigrovat do Kanady za lepším životem. Jeho poslední hodiny jsou zastíněny vnitřními i společenskými rozpory, protože se jeho vesnice schází, aby obřadně označila jeho odchod. Oslavy, které připomínají pohřeb, předpovídají brzkou smrt muže odcizeného své vlasti a zastaralého způsobu života na pokraji zániku.
    Žánry:Drama
    79%
    Na konci 19. století se Ivan Diduch, hrdý a zkušený haličský farmář, rozhodne opustit svůj rodný dům na západní Ukrajině a emigrovat do Kanady za lepším životem. Jeho poslední hodiny jsou zastíněny vnitřními i společenskými rozpory, protože se jeho vesnice schází, aby obřadně označila jeho odchod. Oslavy, které připomínají pohřeb, předpovídají brzkou smrt muže odcizeného své vlasti a zastaralého způsobu života na pokraji zániku.
    Žánry:Drama
    1
  • Bílý pták s černým znamením
    Bílý pták s černým znamením (1972)
    FilmRole: Zozulia
    72%
    2
  • Vavilon XX
    Vavilon XX (1980)
    FilmRole: Bubela
    72%
    3
  • Duma o Kovpake: Nabat
    Duma o Kovpake: Nabat (1974)
    FilmRole: Сидор Ковпак
    71%
    4
  • Annychka
    Annychka (1969)
    FilmRole: Kmet
    71%
    5
  • Pered rassvetom
    Pered rassvetom (1989)
    FilmRole: Valentin Nevolin
    69%
    6
  • Zachar Berkut
    Zachar Berkut (1972)
    FilmRole: Tugar Vovk
    Film vychází z klasického stejnojmenného románu spisovatele Ivana Franka, jedné z nejvýznamnějších postav ukrajinské literatury. Děj se odehrává ve 13. století a zachycuje invazi Čingischánovy Zlaté hordy do středověkého ukrajinsko-ruského státu, Kyjevské Rusi. Vzhledem k tomu, že film byl natočen v sovětské éře, je zde obzvláště zdůrazněn aspekt třídního konfliktu mezi "heroickým" rolnictvem a "dekadentní" šlechtou.
    Žánry:DramaHistorický
    68%
    Film vychází z klasického stejnojmenného románu spisovatele Ivana Franka, jedné z nejvýznamnějších postav ukrajinské literatury. Děj se odehrává ve 13. století a zachycuje invazi Čingischánovy Zlaté hordy do středověkého ukrajinsko-ruského státu, Kyjevské Rusi. Vzhledem k tomu, že film byl natočen v sovětské éře, je zde obzvláště zdůrazněn aspekt třídního konfliktu mezi "heroickým" rolnictvem a "dekadentní" šlechtou.
    Žánry:DramaHistorický
    7
  • Duma o Kovpake: Buran
    Duma o Kovpake: Buran (1976)
    Film
    68%
    8
  • Ašik-Kerib
    Ašik-Kerib (1988)
    FilmRole: Teacher

    Ediční řada Kolekce 666, nabízející výjimečná umělecká díla světové kinematografie (mj. Metropolis, Stvořeni pro lásku či Dvojí život Veroniky), poprvé představí na DVD s českou podporou film jedné z nejoriginálnějších osobností filmové režie, Sergeje Paradžanova. Feéricky laděný film Ašik-Kerib, závěrečný snímek jeho "kavkazské trilogie" (Barva granátového jablka, Legenda o Suramské pevnosti, Ašik-Kerib), vychází z Lermontovovy prózy a je v něm s hravou rozkoší převyprávěn typický syžet islámského východu: Ašik-Kerib, chudý pohledný mládenec, místní trubadúr, musí projít strastiplnou cestu za bohatstvím, aby získal ruku milované dívky. Prochází celým muslimským orientem i pravoslavnou Gruzií, osud ho pronásleduje i hýčká, projde všemi druhy strázní, aby po návratu získal milovanou Maguli. Tento happyendový syžet umožňuje Paradžanovovi střídat kulisy i rekvizity a vytvořit hýřivou audiovizuální antologii orientu. Záběry se od sebe liší barevným pojednáním; dominantou kostýmů jsou syté barvy, modrá, červená, epizody jsou černé i oslnivě bílé. Rekvizity jsou přirozeně zase pravé, je využito autentických kulis ze starého Baku - pevnost Ičeri-Šecher, palác širvánšáchů apod. Mnohé záběry prozrazují Paradžanovovu posedlost výtvarným uměním. Paradžanov používá pravé rekvizity - kostýmy, šperky, zbrojířské a hrnčířské výrobky, staré knihy, komponuje zátiší, točí v historických areálech. Vše na plátně nese pečeť dotyku lidských rukou, které věci buď vyrobily, nebo používaly, cítíme v nich "stíny zapomenutých předků". Tato okolnost je možná hlavní pohnutkou Paradžanovovy tvorby - znovu oživit mizející kulturu, největší národní a všelidské bohatství, v níž jediné je záruka humanismu a mravnosti, hodnot v současnosti mizejících. Toto je hlavní vzorec Paradžanovovy tvorby, pro jehož důslednou realizaci byl na sklonku života, kdy mu byly konečně povoleny zahraniční cesty, oslavován na festivalech a označován za génia. Snímek Ašik-Kerib jeho tvůrce věnoval památce Andreje Tarkovského.

    68%

    Ediční řada Kolekce 666, nabízející výjimečná umělecká díla světové kinematografie (mj. Metropolis, Stvořeni pro lásku či Dvojí život Veroniky), poprvé představí na DVD s českou podporou film jedné z nejoriginálnějších osobností filmové režie, Sergeje Paradžanova. Feéricky laděný film Ašik-Kerib, závěrečný snímek jeho "kavkazské trilogie" (Barva granátového jablka, Legenda o Suramské pevnosti, Ašik-Kerib), vychází z Lermontovovy prózy a je v něm s hravou rozkoší převyprávěn typický syžet islámského východu: Ašik-Kerib, chudý pohledný mládenec, místní trubadúr, musí projít strastiplnou cestu za bohatstvím, aby získal ruku milované dívky. Prochází celým muslimským orientem i pravoslavnou Gruzií, osud ho pronásleduje i hýčká, projde všemi druhy strázní, aby po návratu získal milovanou Maguli. Tento happyendový syžet umožňuje Paradžanovovi střídat kulisy i rekvizity a vytvořit hýřivou audiovizuální antologii orientu. Záběry se od sebe liší barevným pojednáním; dominantou kostýmů jsou syté barvy, modrá, červená, epizody jsou černé i oslnivě bílé. Rekvizity jsou přirozeně zase pravé, je využito autentických kulis ze starého Baku - pevnost Ičeri-Šecher, palác širvánšáchů apod. Mnohé záběry prozrazují Paradžanovovu posedlost výtvarným uměním. Paradžanov používá pravé rekvizity - kostýmy, šperky, zbrojířské a hrnčířské výrobky, staré knihy, komponuje zátiší, točí v historických areálech. Vše na plátně nese pečeť dotyku lidských rukou, které věci buď vyrobily, nebo používaly, cítíme v nich "stíny zapomenutých předků". Tato okolnost je možná hlavní pohnutkou Paradžanovovy tvorby - znovu oživit mizející kulturu, největší národní a všelidské bohatství, v níž jediné je záruka humanismu a mravnosti, hodnot v současnosti mizejících. Toto je hlavní vzorec Paradžanovovy tvorby, pro jehož důslednou realizaci byl na sklonku života, kdy mu byly konečně povoleny zahraniční cesty, oslavován na festivalech a označován za génia. Snímek Ašik-Kerib jeho tvůrce věnoval památce Andreje Tarkovského.

    9
  • Jaroslav Moudrý
    Jaroslav Moudrý (1982)
    Film
    66%
    10
  • Legenda o knyagine Olge
    Legenda o knyagine Olge (1984)
    FilmRole: Voivode Sveneld
    Film je poetickou adaptací série příběhů (ústních i písemných) o kněžně Olze Kyjevské z Kyjevské Rusi (Ukrajiny-Rusi) ze začátku 11. století. Tento snímek, inspirovaný kronikami a lidovými legendami, vypráví o neurozené dívce Olze, která se provdala za knížete Igora a po jeho zavraždění se stala jeho nástupkyní na trůně. Byla jednou z nejvýznamnějších politických osobností raně středověké evropské historie. Konvertovala ke křesťanství a přivedla svou říši do Evropy.
    Žánry:DramaHistorický
    66%
    Film je poetickou adaptací série příběhů (ústních i písemných) o kněžně Olze Kyjevské z Kyjevské Rusi (Ukrajiny-Rusi) ze začátku 11. století. Tento snímek, inspirovaný kronikami a lidovými legendami, vypráví o neurozené dívce Olze, která se provdala za knížete Igora a po jeho zavraždění se stala jeho nástupkyní na trůně. Byla jednou z nejvýznamnějších politických osobností raně středověké evropské historie. Konvertovala ke křesťanství a přivedla svou říši do Evropy.
    Žánry:DramaHistorický
    11
  • Dorogoy tsenoy
    Dorogoy tsenoy (1957)
    Film
    Stíny zapomenutých předků Adaptace povídky ukrajinského spisovatele Mychajla Kocjubynského, která předznamenává ukrajinskou "poetickou kinematografii" 60. let se zaměřením na nešťastné milence a oslavou přírody. Film, odehrávající se ve 30. letech 19. století, sleduje dva milence na útěku – dívku donucenou k sňatku a jejího přítele, nevolníka, kterého hledají úřady – kteří se snaží dosáhnout svobody.
    Žánry:Drama
    64%
    Stíny zapomenutých předků Adaptace povídky ukrajinského spisovatele Mychajla Kocjubynského, která předznamenává ukrajinskou "poetickou kinematografii" 60. let se zaměřením na nešťastné milence a oslavou přírody. Film, odehrávající se ve 30. letech 19. století, sleduje dva milence na útěku – dívku donucenou k sňatku a jejího přítele, nevolníka, kterého hledají úřady – kteří se snaží dosáhnout svobody.
    Žánry:Drama
    12
  • Razvedchiki
    Razvedchiki (1968)
    FilmRole: Miklós
    64%
    13
  • Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun
    Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun (1985)
    SeriálRole: генерал-майор Панфилов
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k žádoucímu pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízenému požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    61%
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k žádoucímu pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízenému požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    14
  • Pavel Korčagin
    Pavel Korčagin (1956)
    Film
    Sovětský celovečerní barevný film byl natočen podle proslulého románu Nikolaje Ostrovského „Jak se kalila ocel“ (poprvé zfilmoval tento román v r. 1942 režisér Mark Donskoj). Je to historie Pavla Korčagina, mladíka, který prožívá za revoluce velmi těžký osud. Vlastní zkušenost i příklad revolučního námořníka Žuchraje jej přivedou do řad revolucionářů. Z odstrkovaného, kdysi plachého chlapce se stává odhodlaný, uvědomělý bojovník za nový řád; Pavel se stává příkladem ostatní mládeži. Zúčastní se bojů legendární První jízdní armády. Po zranění se vrhá do práce v Komsomolu a organizuje komsomolskou stavbu úzkokolejky, která má dovážet do Kyjeva dříví a tak zachránit město před vymrznutím. Na stavbě však znovu onemocní. Dostavují se následky zranění, Pavel ochrne na celém těle a ztratí zrak. I tentokrát však dovede být svému lidu užitečný. Obklopen věčnou tmou, píše Pavel Korčagin-Nikolaj Ostrovskij nesmrtelné dílo o odvaze a prostém hrdinství ve jménu revoluce a nového života, „Jak se kalila ocel“. (FILMOVÝ PŘEHLED 44 / 1957)
    43%
    Sovětský celovečerní barevný film byl natočen podle proslulého románu Nikolaje Ostrovského „Jak se kalila ocel“ (poprvé zfilmoval tento román v r. 1942 režisér Mark Donskoj). Je to historie Pavla Korčagina, mladíka, který prožívá za revoluce velmi těžký osud. Vlastní zkušenost i příklad revolučního námořníka Žuchraje jej přivedou do řad revolucionářů. Z odstrkovaného, kdysi plachého chlapce se stává odhodlaný, uvědomělý bojovník za nový řád; Pavel se stává příkladem ostatní mládeži. Zúčastní se bojů legendární První jízdní armády. Po zranění se vrhá do práce v Komsomolu a organizuje komsomolskou stavbu úzkokolejky, která má dovážet do Kyjeva dříví a tak zachránit město před vymrznutím. Na stavbě však znovu onemocní. Dostavují se následky zranění, Pavel ochrne na celém těle a ztratí zrak. I tentokrát však dovede být svému lidu užitečný. Obklopen věčnou tmou, píše Pavel Korčagin-Nikolaj Ostrovskij nesmrtelné dílo o odvaze a prostém hrdinství ve jménu revoluce a nového života, „Jak se kalila ocel“. (FILMOVÝ PŘEHLED 44 / 1957)
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.