Hans Fromm: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Hans Fromm: Filmy a seriály

  • Der Brand
    Der Brand (2011)
    Film
    Judith se rozhodne jít sama na večer salsy, i když ji její přítel, se kterým tam chodí každý týden, nemůže doprovázet. Cizinec, se kterým si krátce zatančí, jí nabídne, že ji doprovodí domů. Druhý den ráno po návratu domů Judith nejprve odmítá přijmout fakt, že se stala obětí znásilnění, ale nakonec se rozhodne jít k lékaři a podat žalobu, která se ukáže jako nedostatečná k odsouzení násilníka. Pod vlivem prudkých tělesných a především psychických změn se Judith rozhodne, že musí jít neortodoxní cestou, aby prokázala pachatelovu vinu.
    Žánry:Drama
    72%
    Judith se rozhodne jít sama na večer salsy, i když ji její přítel, se kterým tam chodí každý týden, nemůže doprovázet. Cizinec, se kterým si krátce zatančí, jí nabídne, že ji doprovodí domů. Druhý den ráno po návratu domů Judith nejprve odmítá přijmout fakt, že se stala obětí znásilnění, ale nakonec se rozhodne jít k lékaři a podat žalobu, která se ukáže jako nedostatečná k odsouzení násilníka. Pod vlivem prudkých tělesných a především psychických změn se Judith rozhodne, že musí jít neortodoxní cestou, aby prokázala pachatelovu vinu.
    Žánry:Drama
    1
  • Barbara
    Barbara (2012)
    Film
    Německá demokratická republika 1980. Barbara je lékařka, na jejím přístupu k práci je vidět nezměrná preciznost. Podobná důslednost je patrná i v jejím chování k lidem na vesnici, kam je přesídlena, když si podá žádost o emigraci. Přestože protagonistkou snímku je autoritativní postava, vyvěrá z díla atmosféra nejistoty, jakou s sebou nesla restriktivní doba, v níž se odehrává. Vystrašenost se zde snoubí s nezlomností, která hrdince zakazuje uvažovat nad tím, jak by věci mohly dopadnout. Postavy k sobě sice mnohdy promlouvají se zjevnou upřímností, za níž je ale cítit odtažitost, již situace vynucuje. Snímek staví na perfektně komponovaných scénách, jež se přelévají v uhrančivý a neméně přísně kontrolovaný celek. V něm sice není ani trocha místa pro romantiku a melodramatičnost, přesto dokáže budit zájem o postavy, které režisér uzavírá do skličujících let, z jejichž tíhy bylo těžké uniknout. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:DramaRetro
    69%
    Německá demokratická republika 1980. Barbara je lékařka, na jejím přístupu k práci je vidět nezměrná preciznost. Podobná důslednost je patrná i v jejím chování k lidem na vesnici, kam je přesídlena, když si podá žádost o emigraci. Přestože protagonistkou snímku je autoritativní postava, vyvěrá z díla atmosféra nejistoty, jakou s sebou nesla restriktivní doba, v níž se odehrává. Vystrašenost se zde snoubí s nezlomností, která hrdince zakazuje uvažovat nad tím, jak by věci mohly dopadnout. Postavy k sobě sice mnohdy promlouvají se zjevnou upřímností, za níž je ale cítit odtažitost, již situace vynucuje. Snímek staví na perfektně komponovaných scénách, jež se přelévají v uhrančivý a neméně přísně kontrolovaný celek. V něm sice není ani trocha místa pro romantiku a melodramatičnost, přesto dokáže budit zájem o postavy, které režisér uzavírá do skličujících let, z jejichž tíhy bylo těžké uniknout. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:DramaRetro
    2
  • Jerichow
    Jerichow (2009)
    Film
    69%
    3
  • Wolfsburg
    Wolfsburg (2003)
    Film
    69%
    4
  • Innere Sicherheit, Die
    Innere Sicherheit, Die (2001)
    Film
    68%
    5
  • Dreileben: Beats Being Dead
    Dreileben: Beats Being Dead (2011)
    Film
    Johannes je samotář, který touží po lepší práci. Pak potká Anu. Ana je atraktivní, a i když má ještě méně prestižní práci než Johannes, zamiluje se do ní. A pak ona dá výpověď, aby s ním mohla být (a být na něm závislá), a najednou se všechno stává vážnějším. Zamilovala se do něj. Ale miluje ji ještě on? Miloval ji vůbec někdy? Vstupuje Sarah. Sarah je dcera Johannesova šéfa. Mají spolu minulost. Bude Sarah a to, co představuje, jeho budoucnost, a Ana jen vzpomínka, něco, co by chtěl vymazat?
    Žánry:Drama
    68%
    Johannes je samotář, který touží po lepší práci. Pak potká Anu. Ana je atraktivní, a i když má ještě méně prestižní práci než Johannes, zamiluje se do ní. A pak ona dá výpověď, aby s ním mohla být (a být na něm závislá), a najednou se všechno stává vážnějším. Zamilovala se do něj. Ale miluje ji ještě on? Miloval ji vůbec někdy? Vstupuje Sarah. Sarah je dcera Johannesova šéfa. Mají spolu minulost. Bude Sarah a to, co představuje, jeho budoucnost, a Ana jen vzpomínka, něco, co by chtěl vymazat?
    Žánry:Drama
    6
  • Yella
    Yella (2007)
    Film
    67%
    7
  • Fénix
    Fénix (2014)
    Film
    Bývalá úspěšná zpěvačka Nelly se vrací z koncentračního tábora se znetvořeným obličejem a po plastické operaci se tato femme fatale postupně stává svojí vlastní dvojnicí. Sugestivní snímek německého režiséra Christiana Petzolda odkazuje ke klasickým filmům noir a jeho napětí postupně graduje prostřednictvím strhujícího výkonu Niny Hossové.

    Červen 1945. Domů do Berlína se vrací zraněná a zjizvená Nelly, která přežila Osvětim. Společnost jí dělá Lene, zaměstnankyně Židovské agentury a Nellyina kamarádka z předválečných dob. Nelly se ještě zcela nezotavila po operaci tváře a navzdory Leniným varováním se vydává hledat svého manžela Johnnyho, životní lásku, který ji odmítl opustit a dlouho ji chránil před nacistickým pronásledováním. Nellyina rodina zahynula během holokaustu. Johnny je přesvědčen, že nepřežila ani jeho manželka. Když ho Nelly konečně najde, Johnny vidí jen ženu, která ho znepokojuje svou podobou s Nelly a odmítá uvěřit, že jde skutečně o jeho ženu. V naději, že tak získá dědictví její rodiny, navrhuje Nelly, aby na sebe vzala identitu jeho zesnulé ženy. Nelly souhlasí a ujímá se role sebe sama. Chce zjistit, jestli ji Johnny miloval i to, jestli ji zradil. Nelly chce svůj někdejší život zpět. (AČFK)

    66%
    Bývalá úspěšná zpěvačka Nelly se vrací z koncentračního tábora se znetvořeným obličejem a po plastické operaci se tato femme fatale postupně stává svojí vlastní dvojnicí. Sugestivní snímek německého režiséra Christiana Petzolda odkazuje ke klasickým filmům noir a jeho napětí postupně graduje prostřednictvím strhujícího výkonu Niny Hossové.

    Červen 1945. Domů do Berlína se vrací zraněná a zjizvená Nelly, která přežila Osvětim. Společnost jí dělá Lene, zaměstnankyně Židovské agentury a Nellyina kamarádka z předválečných dob. Nelly se ještě zcela nezotavila po operaci tváře a navzdory Leniným varováním se vydává hledat svého manžela Johnnyho, životní lásku, který ji odmítl opustit a dlouho ji chránil před nacistickým pronásledováním. Nellyina rodina zahynula během holokaustu. Johnny je přesvědčen, že nepřežila ani jeho manželka. Když ho Nelly konečně najde, Johnny vidí jen ženu, která ho znepokojuje svou podobou s Nelly a odmítá uvěřit, že jde skutečně o jeho ženu. V naději, že tak získá dědictví její rodiny, navrhuje Nelly, aby na sebe vzala identitu jeho zesnulé ženy. Nelly souhlasí a ujímá se role sebe sama. Chce zjistit, jestli ji Johnny miloval i to, jestli ji zradil. Nelly chce svůj někdejší život zpět. (AČFK)

    8
  • Tranzit
    Tranzit (2018)
    Film
    • Edison
    Německý režisér Christian Petzold ve filmu Tranzit prozkoumává fantomy evropské migrace a identity. Jeho neobvykle pojatý film s řadou melodramatických i politických motivů zasazuje příběh z doby německé okupace Francie do současných reálií. Hlavní postavou filmu je Georg, který postupně přijímá totožnost lidí, se kterými ho tragické okolnosti seznamují. To mu sice umožňuje dostat víza a odplout jednou z posledních lodí, které Marseille opouštějí, ale spolu s tím na sebe bere i některé tíživé důsledky. V Marseille totiž nachází „svou“ ženu, kterou zná jen z dopisu. Vezme na sebe s novou identitou i nový vztah a novou budoucnost? (Film Europe)
    Žánry:Drama
    66%
    Německý režisér Christian Petzold ve filmu Tranzit prozkoumává fantomy evropské migrace a identity. Jeho neobvykle pojatý film s řadou melodramatických i politických motivů zasazuje příběh z doby německé okupace Francie do současných reálií. Hlavní postavou filmu je Georg, který postupně přijímá totožnost lidí, se kterými ho tragické okolnosti seznamují. To mu sice umožňuje dostat víza a odplout jednou z posledních lodí, které Marseille opouštějí, ale spolu s tím na sebe bere i některé tíživé důsledky. V Marseille totiž nachází „svou“ ženu, kterou zná jen z dopisu. Vezme na sebe s novou identitou i nový vztah a novou budoucnost? (Film Europe)
    Žánry:Drama
    9
  • Ohnivě červená obloha
    Ohnivě červená obloha (2023)
    Film
    • HBO Max
    V dramatickém snímku Ohnivě červená obloha (v originále Roter Himmel) sledujeme mladé přátele Felixe (Langston Uibel), Leona (Thomas Schubert), Nadju (Paula Beer) a Devida (Enno Trebs), kteří tráví léto u pobřeží Baltského moře. Všichni dorazili s úmyslem strávit společný čas, každý nicméně chápe léto u moře také jako příležitost k osobnímu a pracovnímu rozvoji. Jeden pracuje na dopsání své druhé knihy, druhý zase kompletuje umělecké portfolio. Během pobytu jsou vystaveni těžké zkoušce mezilidských vztahů, nicméně životy jim o sto osmdesát stupňů otočí až hořící les, který společně s dalšími nepřirozenými přírodními jevy obrazem připomíná blížící se apokalypsu… Snímek byl uveden na 73. ročníku filmového festivalu Berlinale, kde získal Velkou cenu poroty.
    Žánry:DramaRomantický
    65%
    V dramatickém snímku Ohnivě červená obloha (v originále Roter Himmel) sledujeme mladé přátele Felixe (Langston Uibel), Leona (Thomas Schubert), Nadju (Paula Beer) a Devida (Enno Trebs), kteří tráví léto u pobřeží Baltského moře. Všichni dorazili s úmyslem strávit společný čas, každý nicméně chápe léto u moře také jako příležitost k osobnímu a pracovnímu rozvoji. Jeden pracuje na dopsání své druhé knihy, druhý zase kompletuje umělecké portfolio. Během pobytu jsou vystaveni těžké zkoušce mezilidských vztahů, nicméně životy jim o sto osmdesát stupňů otočí až hořící les, který společně s dalšími nepřirozenými přírodními jevy obrazem připomíná blížící se apokalypsu… Snímek byl uveden na 73. ročníku filmového festivalu Berlinale, kde získal Velkou cenu poroty.
    Žánry:DramaRomantický
    10
  • Strašidla
    Strašidla (2005)
    Film
    Muž cestuje z Paříže do Berlína, kde hledá svou ženu. Nachází ji v psychiatrické léčebně ve Spandau a odváží ji zpět do Paříže. Jeho žena podniká každý rok cestu do Berlína. Zoufale hledá svoji dceru, která byla unesena v roce 1989, když jí byly 3 roky, a nikdy nebyla nalezena. Přízraky jsou duchové těch, kteří se nechtějí smířit s tím, že jsou mrtví. Těch, kteří doufají, že je láska může přivést zpět k životu.
    Žánry:Drama
    65%
    Muž cestuje z Paříže do Berlína, kde hledá svou ženu. Nachází ji v psychiatrické léčebně ve Spandau a odváží ji zpět do Paříže. Jeho žena podniká každý rok cestu do Berlína. Zoufale hledá svoji dceru, která byla unesena v roce 1989, když jí byly 3 roky, a nikdy nebyla nalezena. Přízraky jsou duchové těch, kteří se nechtějí smířit s tím, že jsou mrtví. Těch, kteří doufají, že je láska může přivést zpět k životu.
    Žánry:Drama
    11
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    12
  • Undine
    Undine (2020)
    Film
    • Edison
    Undine je romantické fantasy drama režiséra Christiana Petzolda, které vypráví příběh mladé historičky Undine (Paula Beer), jež žije v Berlíně a specializuje se na městskou architekturu. Když ji její milenec opustí, Undine se ocitá na rozcestí mezi realitou a mytickým světem. Podle staré legendy musí Undine zabít muže, který ji zradil, a vrátit se do vodního království. Namísto toho však potkává potápěče Christopha (Franz Rogowski), do kterého se zamiluje.
    63%
    Undine je romantické fantasy drama režiséra Christiana Petzolda, které vypráví příběh mladé historičky Undine (Paula Beer), jež žije v Berlíně a specializuje se na městskou architekturu. Když ji její milenec opustí, Undine se ocitá na rozcestí mezi realitou a mytickým světem. Podle staré legendy musí Undine zabít muže, který ji zradil, a vrátit se do vodního království. Namísto toho však potkává potápěče Christopha (Franz Rogowski), do kterého se zamiluje.
    13
  • Polizeiruf 110
    Polizeiruf 110 (1971)
    Seriál
    62%
    14
  • Přeludy
    Přeludy (2014)
    Film
    62%
    15
  • Meine schöne Bescherung
    Meine schöne Bescherung (2007)
    Film
    V této německé komedii se sváteční oslava s rozšířenou rodinou protáhne až na hranici únosnosti. Sára je šťastně vdaná za Jana, i když tomu tak nebylo vždy – Sára je Janova druhá manželka, zatímco Sára má tři bývalé manžely, Gunnara, Andiho a Ericha, a ona a Jan vychovávají děti z každého z jejich předchozích manželství. Jan není zrovna nadšený z vyhlídky na trávení svátků se Sářinou matkou, ale situace se zhorší, když zjistí, že jeho žena naplánovala na Štědrý den překvapení – připojí se k nim Gunnar, Andi a Erich, stejně jako Erichova nová manželka Pauline, Andiho současná manželka Rita a jeho vlastní bývalá manželka Eva. Říci, že atmosféra je nepříjemná, je slabé slovo, a situace se ještě zhorší, když Sára oznámí, že je těhotná, což je pro Jana docela znepokojivé, protože čekal na správnou chvíli, aby jí řekl, že před několika měsíci podstoupil vasektomii.
    Žánry:Komedie
    61%
    V této německé komedii se sváteční oslava s rozšířenou rodinou protáhne až na hranici únosnosti. Sára je šťastně vdaná za Jana, i když tomu tak nebylo vždy – Sára je Janova druhá manželka, zatímco Sára má tři bývalé manžely, Gunnara, Andiho a Ericha, a ona a Jan vychovávají děti z každého z jejich předchozích manželství. Jan není zrovna nadšený z vyhlídky na trávení svátků se Sářinou matkou, ale situace se zhorší, když zjistí, že jeho žena naplánovala na Štědrý den překvapení – připojí se k nim Gunnar, Andi a Erich, stejně jako Erichova nová manželka Pauline, Andiho současná manželka Rita a jeho vlastní bývalá manželka Eva. Říci, že atmosféra je nepříjemná, je slabé slovo, a situace se ještě zhorší, když Sára oznámí, že je těhotná, což je pro Jana docela znepokojivé, protože čekal na správnou chvíli, aby jí řekl, že před několika měsíci podstoupil vasektomii.
    Žánry:Komedie
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.