Sam Looc, narozen 21. září 1978 v Číně, je uznávaný kaskadér, choreograf bojových scén a herec specializující se na motion capture. Do Spojených států přišel ve dvou letech a vyrůstal v Oaklandu v Kalifornii.
Počátky a bojové umění
Sam Looc začal s tréninkem bojových umění v patnácti letech. Vzhledem k tomu, že jeho rodina si nemohla dovolit tradiční kurzy bojových umění, začal trénovat pod vedením učitele, kterého potkal v parku. Po měsíci intenzivního tréninku, kdy dokázal provést perfektní rozštěp, byl přijat jako žák. Brzy předčil ostatní studenty a později i svého učitele. Svého druhého učitele bojových umění objevil v čínské čtvrti v Oaklandu, kde dále rozvíjel své dovednosti.
Kariéra v Hollywoodu
Jako průkopnický člen kaskadérské skupiny ZeroGravity Stunts si Sam Looc díky svému výjimečnému talentu a profesionalitě získal respekt v celém filmovém průmyslu. S více než desetiletou zkušeností v oblasti filmových kaskadérských výkonů zajišťoval bezpečnost a podílel se na návrhu akčních scén pro hvězdy jako Jackie Chan, Denzel Washington, Tony Jaa, Seth Rogen, Jay Chou, Colin Farrell, Jessica Biel, Jaden Smith a Iko Uwais. Jeho práce zahrnuje kaskadérské výkony v hollywoodských blockbusterech jako Wonder Woman, Batman v Superman: Dawn of Justice, Terminator Genesis, Furious 7 a Transformers: Age of Extinction.
Choreografie bojových scén a režie
Sam Looc se vypracoval na pozici choreografa bojových scén. Byl spolutvůrcem bojových choreografií pro filmy Godzilla: King of Monsters (2019) a Mile 22 (2018). Kromě samotného vytváření akčních sekvencí také natáčel a stříhal zkušební záběry a předvizualizace. Vedle své práce v hlavním proudu filmového průmyslu Sam také píše, režíruje, natáčí a stříhá své vlastní filmy, z nichž některé lze zhlédnout na jeho YouTube a Instagramových stránkách. Jeho všestrannost a technické dovednosti z něj dělají komplexního filmového tvůrce.
Motion capture a videohry
Sam Looc rozšířil své působení i do oblasti videoher, kde se věnuje motion capture herectví pro uznávané herní tituly jako Call of Duty, Resident Evil 6 a Sleeping Dogs. V Resident Evil 6 propůjčil svůj hlas civilistům z Tall Oaks, zatímco ve Sleeping Dogs pracoval jako kaskadér. Jeho schopnost přenést realistické pohyby do digitálního prostředí z něj činí vyhledávaného profesionála v herním průmyslu, kde se stále více klade důraz na realistické ztvárnění postav a akčních sekvencí.