Olga Lapshina: Nejlepší filmy a seriály

6.6

Olga Lapshina: Filmy a seriály

  • Slovo pacana
    Slovo pacana (2023)
    SeriálRole: Aunt Nina
    V osmdesátých letech, kdy v SSSR probíhala perestrojka a éra Sovětského svazu se chýlila ke konci, se život stal nestabilním a velmi odlišným. Osmdesátá léta přinesla nejen svobodu, ale i vlny zločinnosti v ulicích měst. Zatímco někteří mladí lidé začali "vyrůstat" na ulicích, jiní těžko hledali své místo v této nepředvídatelné realitě. Andrej žije s matkou a pětiletou sestrou. Studuje na hudební škole a často se setkává s pouličními teenagery, kteří ho šikanují. Aby se Andrej ochránil, spřátelí se s jedním z těchto teenagerů, Maratem, který ho zasvětí do života gangu. Mládežnické skupiny bojují o každý kousek území; brání své právo na život, i když porušují zákony a sliby. Jediné, na čem jim záleží, jsou sliby, které skládají členům svého gangu – bratrům, s nimiž čelí násilí a strachu dospělého světa.
    Žánry:DramaKrimiHistorický
    80%
    V osmdesátých letech, kdy v SSSR probíhala perestrojka a éra Sovětského svazu se chýlila ke konci, se život stal nestabilním a velmi odlišným. Osmdesátá léta přinesla nejen svobodu, ale i vlny zločinnosti v ulicích měst. Zatímco někteří mladí lidé začali "vyrůstat" na ulicích, jiní těžko hledali své místo v této nepředvídatelné realitě. Andrej žije s matkou a pětiletou sestrou. Studuje na hudební škole a často se setkává s pouličními teenagery, kteří ho šikanují. Aby se Andrej ochránil, spřátelí se s jedním z těchto teenagerů, Maratem, který ho zasvětí do života gangu. Mládežnické skupiny bojují o každý kousek území; brání své právo na život, i když porušují zákony a sliby. Jediné, na čem jim záleží, jsou sliby, které skládají členům svého gangu – bratrům, s nimiž čelí násilí a strachu dospělého světa.
    Žánry:DramaKrimiHistorický
    1
  • Leviatan
    Leviatan (2014)
    Film
    • Edison

    Kolia žije v malém městě blízko Barentsova moře na severu Ruska. Hned vedle domu, kde žije se svou mladou ženou Lilyou a synem z prvního manželství, má vlastní autoopravnu. Avšak starosta blízkého města, Vadim Shelevyat, ho chce o dům, pozemek i práci připravit. Kolia se nenechá koupit, je neústupný a odmítá se vzdát. Nejen majetku a vlastní půdy, ale i veškeré té krásy, která ho již od dětství obklopuje. Vadim se stává stále více agresivním.

    Leviatan se v Bibli objevuje jako mořská příšera, která vzbuzuje strach. V satanismu tento tvor zastupuje třetí ze čtyř prvků pekla – jednotnost pořádku a chaosu, hmoty a antihmoty, jin a jang. Thomas Hobbes ve své knize Leviathan přirovnává příšeru ke státnímu uspořádání, ve kterém má absolutistická moc zabezpečit občanům mír a ochranu.

    Mezinárodně oceňovaný ruský režisér Andrey Zvyagintsev přináší ve svém filmovém díle inspirovaném Hobbesovou knihou působivý pohled na marný boj jednotlivce proti autoritám za svá práva a vlastnictví. Realisticky vyprávěný příběh ve spojení s kouzlem severské krajiny a majestátní, podmanivou hudbou činí z filmu Leviatan intenzivní filmový zážitek. Jeho kvality ocenila porota na MFF v Cannes, která mu v roce 2014 udělila cenu pro Nejlepší scénář, ale také diváci a filmoví kritici na MFF v Karlových Varech 2014, kde film zaznamenal výjimečné ohlasy. (Film Europe)

     

     

    75%

    Kolia žije v malém městě blízko Barentsova moře na severu Ruska. Hned vedle domu, kde žije se svou mladou ženou Lilyou a synem z prvního manželství, má vlastní autoopravnu. Avšak starosta blízkého města, Vadim Shelevyat, ho chce o dům, pozemek i práci připravit. Kolia se nenechá koupit, je neústupný a odmítá se vzdát. Nejen majetku a vlastní půdy, ale i veškeré té krásy, která ho již od dětství obklopuje. Vadim se stává stále více agresivním.

    Leviatan se v Bibli objevuje jako mořská příšera, která vzbuzuje strach. V satanismu tento tvor zastupuje třetí ze čtyř prvků pekla – jednotnost pořádku a chaosu, hmoty a antihmoty, jin a jang. Thomas Hobbes ve své knize Leviathan přirovnává příšeru ke státnímu uspořádání, ve kterém má absolutistická moc zabezpečit občanům mír a ochranu.

    Mezinárodně oceňovaný ruský režisér Andrey Zvyagintsev přináší ve svém filmovém díle inspirovaném Hobbesovou knihou působivý pohled na marný boj jednotlivce proti autoritám za svá práva a vlastnictví. Realisticky vyprávěný příběh ve spojení s kouzlem severské krajiny a majestátní, podmanivou hudbou činí z filmu Leviatan intenzivní filmový zážitek. Jeho kvality ocenila porota na MFF v Cannes, která mu v roce 2014 udělila cenu pro Nejlepší scénář, ale také diváci a filmoví kritici na MFF v Karlových Varech 2014, kde film zaznamenal výjimečné ohlasy. (Film Europe)

     

     

    2
  • Izgnanie
    Izgnanie (2008)
    FilmRole: Peasant Woman
    Alex odjede s manželkou Verou a dvěma malými dětmi z města na venkov, aby prožili několik dní v jeho rodném domě, stojícím na samotě v rozlehlé krajině. Během pobytu Vera oznámí Alexovi, že je těhotná a že dítě není jeho. Rozlícený Alex trvá na potratu. Děti pošle na několik dní ke známým a s pomocí svého bratra Marka zařídí zákrok. Celá událost však nezůstane bez následků, jež Alexe přimějí k zamyšlení nad oprávněností jeho jednání. Očekávaný film Andreje Zvjaginceva, který v roce 2003 vyhrál benátský festival se svým debutem Návrat, byl inspirován krátkou prózou Williama Saroyana Směšná záležitost (1953). Režisér zde podává obraz rodiny, která se ocitla v krizi, a zavádí nás do blíže neurčeného času a prostoru (natáčelo se však v Moldávii, Belgii a ve Francii). Ústřední dvojici vytvořili Konstantin Lavroněnko a Maria Bonnevieová, hvězda skandinávského filmu. Andrej Zvjagincev (1964, Novosibirsk) vystudoval hereckou fakultu na Novosibirském divadelním učilišti (1984) a hereckou fakultu na moskevském GITIS (1990). Jako herec se podílel na několika divadelních projektech, účinkoval v reklamách. Hrál v epizodních rolích televizních seriálů (Buděm znakomy/ Seznámíme se, 1999) a také ve filmech, např. Širli-Myrli (1995, r. Vladimir Meňšov, uveden na karlovarském festivalu v roce 1996). K režii se dostal prostřednictvím TV krimiseriálu Čornaja komnata (Černý pokoj, 2000), pro nějž natočil tři díly. V roce 2003 debutoval celovečerním hraným filmem Návrat, který se stal událostí několika festivalů. Výrazně duchovní rozměr vyprávění charakterizuje i jeho následující Vyhoštění, na němž opět spolupracoval s kameramanem Michailem Kričmanem. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    74%
    Alex odjede s manželkou Verou a dvěma malými dětmi z města na venkov, aby prožili několik dní v jeho rodném domě, stojícím na samotě v rozlehlé krajině. Během pobytu Vera oznámí Alexovi, že je těhotná a že dítě není jeho. Rozlícený Alex trvá na potratu. Děti pošle na několik dní ke známým a s pomocí svého bratra Marka zařídí zákrok. Celá událost však nezůstane bez následků, jež Alexe přimějí k zamyšlení nad oprávněností jeho jednání. Očekávaný film Andreje Zvjaginceva, který v roce 2003 vyhrál benátský festival se svým debutem Návrat, byl inspirován krátkou prózou Williama Saroyana Směšná záležitost (1953). Režisér zde podává obraz rodiny, která se ocitla v krizi, a zavádí nás do blíže neurčeného času a prostoru (natáčelo se však v Moldávii, Belgii a ve Francii). Ústřední dvojici vytvořili Konstantin Lavroněnko a Maria Bonnevieová, hvězda skandinávského filmu. Andrej Zvjagincev (1964, Novosibirsk) vystudoval hereckou fakultu na Novosibirském divadelním učilišti (1984) a hereckou fakultu na moskevském GITIS (1990). Jako herec se podílel na několika divadelních projektech, účinkoval v reklamách. Hrál v epizodních rolích televizních seriálů (Buděm znakomy/ Seznámíme se, 1999) a také ve filmech, např. Širli-Myrli (1995, r. Vladimir Meňšov, uveden na karlovarském festivalu v roce 1996). K režii se dostal prostřednictvím TV krimiseriálu Čornaja komnata (Černý pokoj, 2000), pro nějž natočil tři díly. V roce 2003 debutoval celovečerním hraným filmem Návrat, který se stal událostí několika festivalů. Výrazně duchovní rozměr vyprávění charakterizuje i jeho následující Vyhoštění, na němž opět spolupracoval s kameramanem Michailem Kričmanem. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    3
  • Moj pareň - Angel
    Moj pareň - Angel (2011)
    FilmRole: skinhead Pasha's mother
    21. století. Obklopují tě stovky, tisíce anonymních tváří, bezejmenné davy. Samota. Odcizení. Lze si v takové atmosféře vůbec představit, že se někdy objeví... anděl? Studentka Saša v něco takového nevěří. Andělovi Serafínovi dá hodně práce, aby Sašu přesvědčil a aby mu uvěřila. Serafín ale nepočítal s jedním... když ti dívka začne důvěřovat, dříve nebo později se do tebe zamiluje... ale jde to, zamilovat se do anděla?
    Žánry:Komedie
    73%
    21. století. Obklopují tě stovky, tisíce anonymních tváří, bezejmenné davy. Samota. Odcizení. Lze si v takové atmosféře vůbec představit, že se někdy objeví... anděl? Studentka Saša v něco takového nevěří. Andělovi Serafínovi dá hodně práce, aby Sašu přesvědčil a aby mu uvěřila. Serafín ale nepočítal s jedním... když ti dívka začne důvěřovat, dříve nebo později se do tebe zamiluje... ale jde to, zamilovat se do anděla?
    Žánry:Komedie
    4
  • Jak Víťa Česnek vezl Ljochu Vrtáka do důchoďáku
    Jak Víťa Česnek vezl Ljochu Vrtáka do důchoďáku (2017)
    FilmRole: mama Svetki
    Jak Víťa Česnek vezl Ljochu Vrtáka do důchoďáku je originální ruská road movie s kriminální zápletkou. Vypráví o sedmadvacetiletém Víťovi Česnekovi, který vyrostl v dětském domově a sní o útěku od své ženy a syna, kteří mu brání žít podle jeho představ. Jednoho dne se Víťa setkává se svým otcem Ljochou, zločincem a nyní i invalidou, a rozhodne se vzít otce do domova pro seniory. Vydává se tak na náročnou cestu polorozpadlou dodávkou, aniž tuší, jaká dobrodružství a nebezpečí na ně čekají.
    Žánry:DramaKrimi
    73%
    Jak Víťa Česnek vezl Ljochu Vrtáka do důchoďáku je originální ruská road movie s kriminální zápletkou. Vypráví o sedmadvacetiletém Víťovi Česnekovi, který vyrostl v dětském domově a sní o útěku od své ženy a syna, kteří mu brání žít podle jeho představ. Jednoho dne se Víťa setkává se svým otcem Ljochou, zločincem a nyní i invalidou, a rozhodne se vzít otce do domova pro seniory. Vydává se tak na náročnou cestu polorozpadlou dodávkou, aniž tuší, jaká dobrodružství a nebezpečí na ně čekají.
    Žánry:DramaKrimi
    5
  • Jelena
    Jelena (2011)
    Film
    • Filmbox+

    Elena a Vladimir jsou starší pár - a oba pocházejí z odlišného prostředí. Vladimir je bohatý a uzavřený muž, kdežto Elena pochází ze skromných poměrů a je oddanou a poslušnou manželkou. Potkali se až později a oba dva mají děti z předchozích manželství. Elenin syn je nezaměstnaný a neschopný uživit svou vlastní rodinu a neustále prosí Elenu o peníze. Vladimirova dcera je bezstarostná mladá žena, která má se svým otcem velmi odtažitý vztah. Vladimir dostane infarkt a skončí v nemocnici, kde si uvědomí, že čas, který mu zbývá, rychle ubývá. Krátké, ale až nezvykle milé setkání s jeho dcerou ho utvrdí v tom, že bude jedinou dědičkou jeho majetku. Po návratu domů to oznámí Eleně - a její naděje na finanční pomoc svému synovi vezmou za své. Plachá a submisivní hospodyně je pak nucena vymyslet jiný plán, jak zaopatřit svého syna a vnoučata. (Filmbox)

    Žánry:Drama
    71%

    Elena a Vladimir jsou starší pár - a oba pocházejí z odlišného prostředí. Vladimir je bohatý a uzavřený muž, kdežto Elena pochází ze skromných poměrů a je oddanou a poslušnou manželkou. Potkali se až později a oba dva mají děti z předchozích manželství. Elenin syn je nezaměstnaný a neschopný uživit svou vlastní rodinu a neustále prosí Elenu o peníze. Vladimirova dcera je bezstarostná mladá žena, která má se svým otcem velmi odtažitý vztah. Vladimir dostane infarkt a skončí v nemocnici, kde si uvědomí, že čas, který mu zbývá, rychle ubývá. Krátké, ale až nezvykle milé setkání s jeho dcerou ho utvrdí v tom, že bude jedinou dědičkou jeho majetku. Po návratu domů to oznámí Eleně - a její naděje na finanční pomoc svému synovi vezmou za své. Plachá a submisivní hospodyně je pak nucena vymyslet jiný plán, jak zaopatřit svého syna a vnoučata. (Filmbox)

    Žánry:Drama
    6
  • Deti Arbata
    Deti Arbata (2004)
    Seriál
    Děti Arbatu je šestnáctidílný televizní seriál natočený na motivy stejnojmenné trilogie Anatolije Rybakova. V roce 2004 ho odvysílala ruská televizní stanice První kanál. Seriál se věrně drží děje Rybakovovy trilogie. Odehrává se v Sovětském svazu ve 30. letech 20. století a vypráví příběh Saši Pankratova, studenta a věrného člena Komsomolu z moskevské čtvrti Arbat, který je nespravedlivě poslán do vyhnanství na Sibiř. Zatímco se jeho rodina a přátelé, včetně jeho lásky Varji Ivanovové, vyrovnávají se Sašovým náhlým zatčením a odjezdem, seriál ukazuje narůstající strach a paranoiu, které Moskvu sevřely v letech před vraždou Sergeje Kirova a začátkem Stalinovy Velké čistky.
    Žánry:DramaRomantický
    69%
    Děti Arbatu je šestnáctidílný televizní seriál natočený na motivy stejnojmenné trilogie Anatolije Rybakova. V roce 2004 ho odvysílala ruská televizní stanice První kanál. Seriál se věrně drží děje Rybakovovy trilogie. Odehrává se v Sovětském svazu ve 30. letech 20. století a vypráví příběh Saši Pankratova, studenta a věrného člena Komsomolu z moskevské čtvrti Arbat, který je nespravedlivě poslán do vyhnanství na Sibiř. Zatímco se jeho rodina a přátelé, včetně jeho lásky Varji Ivanovové, vyrovnávají se Sašovým náhlým zatčením a odjezdem, seriál ukazuje narůstající strach a paranoiu, které Moskvu sevřely v letech před vraždou Sergeje Kirova a začátkem Stalinovy Velké čistky.
    Žánry:DramaRomantický
    7
  • Nápravná třída
    Nápravná třída (2014)
    Film
    Lena je bystrá dívka s handicapem, která se po letech domácího vzdělávání touží vrátit do školy. Je zařazena do speciální třídy pro žáky s postižením, kteří se musí na konci roku představit školské komisi a dokázat, že si zaslouží přesun zpět do "normální" třídy. Její vyčerpaní učitelé však nejeví absolutně žádnou snahu motivovat studenty a pomáhat jim se zlepšovat; naopak, snaží se hned v zárodku potlačit jakýkoli zájem Leny o složitější učivo. Lena se nicméně brzy zapojí do školního života a sblíží se se spolužákem Antonem. Jejich zjevné štěstí se ale ne každému zamlouvá a brzy následují důsledky.
    Žánry:Drama
    69%
    Lena je bystrá dívka s handicapem, která se po letech domácího vzdělávání touží vrátit do školy. Je zařazena do speciální třídy pro žáky s postižením, kteří se musí na konci roku představit školské komisi a dokázat, že si zaslouží přesun zpět do "normální" třídy. Její vyčerpaní učitelé však nejeví absolutně žádnou snahu motivovat studenty a pomáhat jim se zlepšovat; naopak, snaží se hned v zárodku potlačit jakýkoli zájem Leny o složitější učivo. Lena se nicméně brzy zapojí do školního života a sblíží se se spolužákem Antonem. Jejich zjevné štěstí se ale ne každému zamlouvá a brzy následují důsledky.
    Žánry:Drama
    8
  • Pauk
    Pauk (2015)
    Seriál
    Třetí film z projektu o pracovní skupině Čerkasova se jmenuje „Goznak“. Je založen na dalším známém příběhu – loupeži Státní banky Arménské SSR v roce 1977, kdy bratři Kalačjanovi vyloupili pokladnu na jeden a půl milionu rublů (dva miliony dolarů podle tehdejšího kurzu). Byla to největší loupež v Sovětském svazu. Rok 1967. Moskva. Byla zavražděna modelka z Domu módy. Na místo činu dorazí skupina majora Čerkasova. Ten urgentně nasazuje svou ženu, Soňu Timofejevovou, do Domu módy, jejímž hlavním úkolem je získat informace o vztazích mezi zaměstnanci Domu módy. Brzy zemře další modelka. A současně s touto vraždou se odehrává velmi odvážný zločin – loupež Goznaku…
    69%
    Třetí film z projektu o pracovní skupině Čerkasova se jmenuje „Goznak“. Je založen na dalším známém příběhu – loupeži Státní banky Arménské SSR v roce 1977, kdy bratři Kalačjanovi vyloupili pokladnu na jeden a půl milionu rublů (dva miliony dolarů podle tehdejšího kurzu). Byla to největší loupež v Sovětském svazu. Rok 1967. Moskva. Byla zavražděna modelka z Domu módy. Na místo činu dorazí skupina majora Čerkasova. Ten urgentně nasazuje svou ženu, Soňu Timofejevovou, do Domu módy, jejímž hlavním úkolem je získat informace o vztazích mezi zaměstnanci Domu módy. Brzy zemře další modelka. A současně s touto vraždou se odehrává velmi odvážný zločin – loupež Goznaku…
    9
  • Žiť
    Žiť (2012)
    FilmRole: Kapustina
    Ve svém druhém celovečerním filmu ruský režisér Vasilij Sigarev vystavuje postavy hluboké životní zkoušce a nutí je hledat sílu k překonání nepřízně osudu. V odlehlém a chladném koutě Ruska se Galja, žena středního věku s problémy s alkoholem, snaží získat zpět své dcery-dvojčata, které jí byly odebrány. Gríša a Anton, mladý pár, se rozhodnou vstoupit do manželství, ale jejich vztah je ihned po svatbě podroben kruté zkoušce. Arťom touží po shledání se svým ztraceným otcem, ale jeho matka je proti. Jediným prvkem, který tyto postavy spojuje, je neštěstí.
    Žánry:Drama
    68%
    Ve svém druhém celovečerním filmu ruský režisér Vasilij Sigarev vystavuje postavy hluboké životní zkoušce a nutí je hledat sílu k překonání nepřízně osudu. V odlehlém a chladném koutě Ruska se Galja, žena středního věku s problémy s alkoholem, snaží získat zpět své dcery-dvojčata, které jí byly odebrány. Gríša a Anton, mladý pár, se rozhodnou vstoupit do manželství, ale jejich vztah je ihned po svatbě podroben kruté zkoušce. Arťom touží po shledání se svým ztraceným otcem, ale jeho matka je proti. Jediným prvkem, který tyto postavy spojuje, je neštěstí.
    Žánry:Drama
    10
  • Vně igry
    Vně igry (2018)
    Seriál
    Fotbal je mezinárodní jazyk, který překračuje hranice generací, národností, společenských vrstev i náboženství. Bývalý profesionální fotbalista, současný hledač talentů, samotář a alkoholik Phil naváže nečekané přátelství s mladým fotbalovým fanouškem Sašou. Jejich životy se točí kolem klubu Lokomotiv Moskva, kde objeví talentovaného fotbalistu Denise. Společně s Olgou, Denisovou matkou, jsou odhodláni udělat z něj nejen dobrého, ale i skvělého hráče.
    67%
    Fotbal je mezinárodní jazyk, který překračuje hranice generací, národností, společenských vrstev i náboženství. Bývalý profesionální fotbalista, současný hledač talentů, samotář a alkoholik Phil naváže nečekané přátelství s mladým fotbalovým fanouškem Sašou. Jejich životy se točí kolem klubu Lokomotiv Moskva, kde objeví talentovaného fotbalistu Denise. Společně s Olgou, Denisovou matkou, jsou odhodláni udělat z něj nejen dobrého, ale i skvělého hráče.
    11
  • Konference
    Konference (2020)
    FilmRole: Sveta

    V říjnu 2002 zajali teroristé na devět set diváků muzikálového představení. Sedmnáct let poté se řádová sestra Nataša pokusí v tomtéž moskevském sále uspořádat vzpomínkový večer, který by jí i ostatním rukojmím pomohl překonat neutuchající trauma. Konceptuální psychologické drama o zamlčované paměti rafinovaně proplétá dokumentární události s jejich fikčním zobrazením. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:Drama
    67%

    V říjnu 2002 zajali teroristé na devět set diváků muzikálového představení. Sedmnáct let poté se řádová sestra Nataša pokusí v tomtéž moskevském sále uspořádat vzpomínkový večer, který by jí i ostatním rukojmím pomohl překonat neutuchající trauma. Konceptuální psychologické drama o zamlčované paměti rafinovaně proplétá dokumentární události s jejich fikčním zobrazením. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:Drama
    12
  • Vse umrut, a ya ostanus
    Vse umrut, a ya ostanus (2008)
    FilmRole: Katya's mother
    Tři čtrnáctileté dívky, Káťa, Žanna a Vika, se dozvídají, že se o víkendu koná školní diskotéka. Během příprav na sobotní „akci“, jež zahrnují mimo jiné vymýšlení plánu, jak sehnat nedostupný alkohol, je jejich do té doby skálopevné přátelství vystaveno zkoušce. Vzájemné vztahy se vyhrocují, odhalují se vnitřní nejistoty a komplikované vztahy s rodiči. Naivní představy dívek jsou konfrontovány s realitou, která je jejich snům na hony vzdálená. Debutující režisérka Valerija Gaj Germaniková v sobě nezapře dokumentární kořeny a svůj přístup komentuje slovy: „Točím filmy založené na tom, co znám, co jsem viděla, na základě vlastních zkušeností. Točím tam, kde žiju, protože to jinak dělat neumím.“ Příběh o nelehkém dospívání na moskevském předměstí je vyprávěn syrově a bez příkras, působivosti mu dodávají nesmírně přesvědčivé výkony všech tří mladičkých hereček. [44. MFFKV 2009]
    64%
    Tři čtrnáctileté dívky, Káťa, Žanna a Vika, se dozvídají, že se o víkendu koná školní diskotéka. Během příprav na sobotní „akci“, jež zahrnují mimo jiné vymýšlení plánu, jak sehnat nedostupný alkohol, je jejich do té doby skálopevné přátelství vystaveno zkoušce. Vzájemné vztahy se vyhrocují, odhalují se vnitřní nejistoty a komplikované vztahy s rodiči. Naivní představy dívek jsou konfrontovány s realitou, která je jejich snům na hony vzdálená. Debutující režisérka Valerija Gaj Germaniková v sobě nezapře dokumentární kořeny a svůj přístup komentuje slovy: „Točím filmy založené na tom, co znám, co jsem viděla, na základě vlastních zkušeností. Točím tam, kde žiju, protože to jinak dělat neumím.“ Příběh o nelehkém dospívání na moskevském předměstí je vyprávěn syrově a bez příkras, působivosti mu dodávají nesmírně přesvědčivé výkony všech tří mladičkých hereček. [44. MFFKV 2009]
    13
  • Boginya: kak ya polyubila
    Boginya: kak ya polyubila (2004)
    FilmRole: Alya
    64%
    14
  • Zhila-byla odna baba
    Zhila-byla odna baba (2011)
    FilmRole: Федиха
    62%
    15
  • Mukha
    Mukha (2008)
    Film
    62%
    16
  • Dobrý člověk
    Dobrý člověk (2020)
    Seriál
    Devítidílný seriál natočil známý a ve své zemi kontroverzní ruský divadelní režisér Konstantin Bogomolov, jehož ústřední prvek ve vlastních hrách i vizuálních projektech tvoří ženské postavy. Je tomu tak i v této psychologické kriminálce, jejíž hlavní hrdinkou je policistka vyčerpaná vlastním rodinným dramatem (hraje ji Julia Snigir). Dobrý člověk sleduje pátrání po Angarském maniakovi, skutečném masovém zabijákovi, který zavraždil 78 žen a před pěti lety byl odsouzen na doživotí. Seriál akcentuje jak jeho přesvědčení, že je dobrým člověkem, který spravedlivě trestá hříšné ženy, tak příběh vyšetřující policistky svědčící o silně patriarchálním nastavení Ruska. Svou roli hraje i kontext provinčního městečka, kde úřady ignorují závažné ekologické problémy. Obě témata silně rezonují u dnešního publika v Rusku, které je nepříliš progresivní v environmentálních otázkách a kde úřady neřeší bezpočet případů domácího násilí a označují je za spravedlivé tresty či „soukromé rodinné záležitosti“. (Serial Killer)
    Žánry:DramaThriller
    60%
    Devítidílný seriál natočil známý a ve své zemi kontroverzní ruský divadelní režisér Konstantin Bogomolov, jehož ústřední prvek ve vlastních hrách i vizuálních projektech tvoří ženské postavy. Je tomu tak i v této psychologické kriminálce, jejíž hlavní hrdinkou je policistka vyčerpaná vlastním rodinným dramatem (hraje ji Julia Snigir). Dobrý člověk sleduje pátrání po Angarském maniakovi, skutečném masovém zabijákovi, který zavraždil 78 žen a před pěti lety byl odsouzen na doživotí. Seriál akcentuje jak jeho přesvědčení, že je dobrým člověkem, který spravedlivě trestá hříšné ženy, tak příběh vyšetřující policistky svědčící o silně patriarchálním nastavení Ruska. Svou roli hraje i kontext provinčního městečka, kde úřady ignorují závažné ekologické problémy. Obě témata silně rezonují u dnešního publika v Rusku, které je nepříliš progresivní v environmentálních otázkách a kde úřady neřeší bezpočet případů domácího násilí a označují je za spravedlivé tresty či „soukromé rodinné záležitosti“. (Serial Killer)
    Žánry:DramaThriller
    17
  • Blizkije
    Blizkije (2017)
    Film
    59%
    18

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.