Hermann Warm

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Hermann Warm
Hermann Warm se narodil 5. května 1889 v Berlíně a byl výtvarný ředitel a malíř, který studoval scénický design v Düsseldorfu a na Kunstgewerbeschule v Berlíně. Warm začal ve filmu v roce 1912 u Deutsche Vitaskop poté, co pracoval jako divadelní scénograf. Po období navrhování scén pro německou armádu ve Vilniusu se v roce 1919 připojil k Decla-Bioskop jako plnohodnotný výtvarný ředitel, často spolupracoval s Walterem Röhrigem. Průlom s expresionismem Hermann Warm byl významnou postavou německého expresionistického filmu 20. a počátku 30. let. Byl klíčový v měnění tradičních konceptů používání malovaných pozadí ve prospěch trojrozměrných konstrukcí. Vrcholem Warmovy kariéry byla spolupráce se scénografy Walterem Röhrigem a Walterem Reimannem na expresionistickém němém filmu Roberta Wieneho The Cabinet of Dr. Caligari. Warm věřil, že „filmy musí být kresby přivedené k životu" a stal se jednou z nejdůležitějších postav německého expresionistického filmu, pomáhal zavádět malovaná pozadí do filmů místo trojrozměrných scén. Spolupráce s předními režiséry Některé z nejlepších Warmových prací byly pro režiséry Fritze Langa (navrhoval slavné scény pro The Cabinet of Dr. Caligari z roku 1920), Henrika Galeena (The Student of Prague z roku 1926) a Carla Theodora Dreyera (Vampyr z roku 1932). Warm navrhl scénu pro Langův film Destiny a pro dva tituly F.W. Murnaua: kriminální příběh Schloss Vogellöd a literární adaptaci Phantom. Pro Murnauův film Phantom z roku 1922 Warm vymyslel četné vynálezy - detailní makety, rotující platformy, jeřáby a výtahy pro scénografii - které přivedly k životu Lorenzovy dezorientované vize a zážitky. Mezinárodní úspěchy Kromě práce na scénách pro filmy jako The Cabinet of Dr. Caligari a Langův Destiny, Warm také spolupracoval s dánským režisérem Carlem Theodorem Dreyerem na filmech včetně The Passion of Joan of Arc a Vampyr. Pro The Passion of Joan of Arc pracoval s Jeanem Hugem, Warm abstrahoval z středověkých maleb určitou základní středověkost, kterou učinil základem architektury poněkud nerealistické s hladkými, neutrálními stěnami. Bohužel pro Warma se režisér Dreyer rozhodl natáčet tento film převážně v detailních záběrech, takže scénický design figuruje pouze jako sotva viditelné pozadí. Mnoho členů filmového štábu Vampyr pracovalo s Dreyerem na Joan of Arc, mezi nimi kameraman Rudolph Maté a výtvarný ředitel Hermann Warm. Pozdější kariéra a emigrace Koncem 30. let měl Warm obtíže najít pravidelnou filmovou práci jako freelancer, protože opakovaně neuspěl při získávání dlouhodobé smlouvy s Ufa. V roce 1941 emigroval do Švýcarska. Ačkoli se do Německa vrátil o šest let později, nikdy již nedosáhl stejné úrovně uměleckého úspěchu. Warm narozený v Německu pracoval na více než 100 filmech až do roku 1956, včetně dalších němých klasik jako The Passion of Joan of Arc, Vampyr, Destiny, Phantom a The Spiders - Episode 2: The Diamond Ship. Zemřel v Berlíně v roce 1976.


Hermann Warm: Filmy a pořady 39


Dodatečné informace

Narození:
1. 1. 1889
Úmrtí:
1. 1. 1976

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.