William Schorr: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

William Schorr: Filmy a seriály

  • Markham
    Markham (1959)
    Seriál
    Markham byl dramatický televizní seriál stanice CBS s Rayem Millandem v hlavní roli. Vysílal se v letech 1958–1959 a 1959–1960 po seriálu Gunsmoke v sobotní večery, sponzorovaný společností Joseph Schlitz Brewing Company. Milland hrál soukromého detektiva a právníka Roye Markhama. Díky své úspěšné právnické praxi si Markham mohl dovolit přijímat detektivní případy na základě vlastního zájmu. Jeho honoráře se pohybovaly od velmi vysokých pro bohatší klienty a korporace až po nulové pro ty, kteří jeho služby zoufale potřebovali, ale neměli finanční prostředky. Markhamovy případy ho mohly zavést téměř kamkoli na světě, i když sídlil v New Yorku. V prvních epizodách seriálu měl Markham asistenta, Johna Riggse, ale tato postava byla po odvysílání několika dílů vyškrtnuta, a tak Markham řešil zločiny sám. Dayton Lummis se objevil jako Howard Fulton v epizodě z roku 1959 s názvem „Otec“. Elen Willard debutovala jako herečka v roli Deidre Waugh v segmentu z roku 1960 s názvem „Zlé kouzlo“. Před seriálem Markham hrál Milland v letech 1953–1954 hlavní roli v sitcomu CBS Meet Mr. McNutley, který vyprávěl příběh vysokoškolského profesora na fiktivní dívčí škole Lynnhaven College. Pro druhou sezónu, 1954–1955, byl program přejmenován na The Ray Milland Show.
    Žánry:Drama
    82%
    Markham byl dramatický televizní seriál stanice CBS s Rayem Millandem v hlavní roli. Vysílal se v letech 1958–1959 a 1959–1960 po seriálu Gunsmoke v sobotní večery, sponzorovaný společností Joseph Schlitz Brewing Company. Milland hrál soukromého detektiva a právníka Roye Markhama. Díky své úspěšné právnické praxi si Markham mohl dovolit přijímat detektivní případy na základě vlastního zájmu. Jeho honoráře se pohybovaly od velmi vysokých pro bohatší klienty a korporace až po nulové pro ty, kteří jeho služby zoufale potřebovali, ale neměli finanční prostředky. Markhamovy případy ho mohly zavést téměř kamkoli na světě, i když sídlil v New Yorku. V prvních epizodách seriálu měl Markham asistenta, Johna Riggse, ale tato postava byla po odvysílání několika dílů vyškrtnuta, a tak Markham řešil zločiny sám. Dayton Lummis se objevil jako Howard Fulton v epizodě z roku 1959 s názvem „Otec“. Elen Willard debutovala jako herečka v roli Deidre Waugh v segmentu z roku 1960 s názvem „Zlé kouzlo“. Před seriálem Markham hrál Milland v letech 1953–1954 hlavní roli v sitcomu CBS Meet Mr. McNutley, který vyprávěl příběh vysokoškolského profesora na fiktivní dívčí škole Lynnhaven College. Pro druhou sezónu, 1954–1955, byl program přejmenován na The Ray Milland Show.
    Žánry:Drama
    1
  • Eso v rukávu
    Eso v rukávu (1951)
    Film

    Příběh neúspěšného novináře, který začne pracovat pro okresní noviny v Novém Mexiku, protože už ho jinde nechtějí. Když náhodou objeví ve skalním indiánském sídlišti zasypaného člověka, ucítí velkou příležitost k návratu mezi žurnalistickou elitu. Věrný heslům dobrá zpráva, žádná zpráva" a špatná zpráva se prodává nejlíp" zorganizuje záchrannou akci takovým způsobem, aby mohl exkluzivními materiály co nejdéle zásobovat lačné noviny. Na opuštěném místě staré indiánské památky vypukne obrovský mediální cirkus s podporou tisíců čumilů, kteří se přijedou podívat i s rodinami na cizí neštěstí a hrdinskou práci záchranářů a tisku".

    Žánry:DramaFilm NoirSatira
    81%

    Příběh neúspěšného novináře, který začne pracovat pro okresní noviny v Novém Mexiku, protože už ho jinde nechtějí. Když náhodou objeví ve skalním indiánském sídlišti zasypaného člověka, ucítí velkou příležitost k návratu mezi žurnalistickou elitu. Věrný heslům dobrá zpráva, žádná zpráva" a špatná zpráva se prodává nejlíp" zorganizuje záchrannou akci takovým způsobem, aby mohl exkluzivními materiály co nejdéle zásobovat lačné noviny. Na opuštěném místě staré indiánské památky vypukne obrovský mediální cirkus s podporou tisíců čumilů, kteří se přijedou podívat i s rodinami na cizí neštěstí a hrdinskou práci záchranářů a tisku".

    Žánry:DramaFilm NoirSatira
    2
  • Stalag 17
    Stalag 17 (1953)
    Film
    Dva vážení nositelé oscarových nominací za Sunset Boulevard (1950) – herec William Holden a režisér Billy Wilder – se o tři roky později znovu sešli ve strhujícím dramatu z 2. světové války Stalag 17. Výsledkem byla další nominace za nejlepší režii pro Wildera (jeho čtvrtá) a Oscar za nejlepší herecký výkon pro Holdena. Holden vytvořil postavu cynického, protřelého seržanta J. J. Seftona,vězně v nechvalně známém německém zajateckém táboře, který tráví své dny vymýšlením všelijakých kšeftíků a obchodováním s Němci výměnou za zvláštní výsady. Když jsou ale dva vězni zabiti při pokusu o útěk, ukazuje se, že mezi vězni je zrádce. Je to Sefton? Role velitele tábora je výjimečně ujal slavný producent a režisér Otto Preminger, herec Robert Strauss získal oscarovou nominaci za postavu "Zvířete".
    79%
    Dva vážení nositelé oscarových nominací za Sunset Boulevard (1950) – herec William Holden a režisér Billy Wilder – se o tři roky později znovu sešli ve strhujícím dramatu z 2. světové války Stalag 17. Výsledkem byla další nominace za nejlepší režii pro Wildera (jeho čtvrtá) a Oscar za nejlepší herecký výkon pro Holdena. Holden vytvořil postavu cynického, protřelého seržanta J. J. Seftona,vězně v nechvalně známém německém zajateckém táboře, který tráví své dny vymýšlením všelijakých kšeftíků a obchodováním s Němci výměnou za zvláštní výsady. Když jsou ale dva vězni zabiti při pokusu o útěk, ukazuje se, že mezi vězni je zrádce. Je to Sefton? Role velitele tábora je výjimečně ujal slavný producent a režisér Otto Preminger, herec Robert Strauss získal oscarovou nominaci za postavu "Zvířete".
    3
  • Pluj tiše, pluj hluboko
    Pluj tiše, pluj hluboko (1958)
    Film
    Během druhé světové války se postrachem amerických lodí a ponorek v Pacifiku stal japonský torpédoborec Akakaze. O svoji posádku tak v Bungo Straits přišel i námořní kapitán Richardson. Až po roce ale dostává šanci. S touhou pomstít se přichází na palubu jiné ponorky, které dočasně velí poručík Jim Bledsoe. Nejdříve ale musí získat jeho důvěru a důvěru členů další posádky, než se může pustit do realizace svého tajného plánu a postavit se znovu tváří v tvář nevypočitatelnému nepříteli... Jeden z nejlepších válečných ponorkových filmů, který je věnován málo známé, ale důležité kapitole, boji proti japonským obchodním lodím, natočil významný americký režisér Robert Wise. Ten do hlavních rolí obsadil dvě současné hollywoodské herecké hvězdy: Clark Gable ztvárnil kapitána Richardsona a Burt Lancaster ztělesnil úlohu poručíka Jima Bledsoea. (Česká televize)
    73%
    Během druhé světové války se postrachem amerických lodí a ponorek v Pacifiku stal japonský torpédoborec Akakaze. O svoji posádku tak v Bungo Straits přišel i námořní kapitán Richardson. Až po roce ale dostává šanci. S touhou pomstít se přichází na palubu jiné ponorky, které dočasně velí poručík Jim Bledsoe. Nejdříve ale musí získat jeho důvěru a důvěru členů další posádky, než se může pustit do realizace svého tajného plánu a postavit se znovu tváří v tvář nevypočitatelnému nepříteli... Jeden z nejlepších válečných ponorkových filmů, který je věnován málo známé, ale důležité kapitole, boji proti japonským obchodním lodím, natočil významný americký režisér Robert Wise. Ten do hlavních rolí obsadil dvě současné hollywoodské herecké hvězdy: Clark Gable ztvárnil kapitána Richardsona a Burt Lancaster ztělesnil úlohu poručíka Jima Bledsoea. (Česká televize)
    4
  • Odpolední láska
    Odpolední láska (1957)
    Film

    Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond.

    71%

    Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond.

    5
  • Indiánský bojovník
    Indiánský bojovník (1955)
    Film
    Stopař Johnny Hawks (Kirk Douglas) souhlasí, že bude doprovázet kolonu vozů na cestě přes území Siouxů. Hawks se pokouší indiány přesvědčit, aby nechali kolonu pokojně projít, ne všichni však dokáží zachovat chladnou hlavu a opilý obchodník Wes Todd (Walter Matthau) na straně bělochů spolu s rozzlobeným indiánským válečníkem Šedým vlkem (Harry Landers) na straně Siouxů konflikt dále vyostří. Hawks musí jít se Šedým vlkem do pěstního souboje, a přestože zvítězí, odmítá Šedého vlka zabít. Když se však Todd a jeho partner Chivington (Lon Chaney Jr.) snaží indiánům uloupit zlato, náčelník Siouxů Rudý mrak (Eduard Franz) se rozhodne je zabít. Ustoupí až poté, co Hawks riskuje svůj vlastní život a slíbí, že Todda a Chivingtona přivede před soud. Kirka Douglase v tomto westernu skvěle doplňují dvě hlavní představitelky ženských rolí: italský objev Elsa Martinelli a jeho vlastní exmanželka Diana Douglas. Indiánský bojovník představuje první počin Douglasovy společnosti Bryna Productions a v barevném provedení se jedná o opravdu atraktivní podívanou; první televizní uvedení v roce 1962 však kupodivu bylo černobílé.
    Žánry:Western
    63%
    Stopař Johnny Hawks (Kirk Douglas) souhlasí, že bude doprovázet kolonu vozů na cestě přes území Siouxů. Hawks se pokouší indiány přesvědčit, aby nechali kolonu pokojně projít, ne všichni však dokáží zachovat chladnou hlavu a opilý obchodník Wes Todd (Walter Matthau) na straně bělochů spolu s rozzlobeným indiánským válečníkem Šedým vlkem (Harry Landers) na straně Siouxů konflikt dále vyostří. Hawks musí jít se Šedým vlkem do pěstního souboje, a přestože zvítězí, odmítá Šedého vlka zabít. Když se však Todd a jeho partner Chivington (Lon Chaney Jr.) snaží indiánům uloupit zlato, náčelník Siouxů Rudý mrak (Eduard Franz) se rozhodne je zabít. Ustoupí až poté, co Hawks riskuje svůj vlastní život a slíbí, že Todda a Chivingtona přivede před soud. Kirka Douglase v tomto westernu skvěle doplňují dvě hlavní představitelky ženských rolí: italský objev Elsa Martinelli a jeho vlastní exmanželka Diana Douglas. Indiánský bojovník představuje první počin Douglasovy společnosti Bryna Productions a v barevném provedení se jedná o opravdu atraktivní podívanou; první televizní uvedení v roce 1962 však kupodivu bylo černobílé.
    Žánry:Western
    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.