Hisayasu Sato

5.9
Hisayasu Sato
Hisayasu Sato se narodil 15. srpna 1959 ve městě Shizuoka v Japonsku a je japonský režisér specializující se na exploitační filmy. Pracoval velmi plodně v žánru pinku eiga filmů, což jsou japonské filmy s výrazným obsahem nahoty nebo sexuálního obsahu . Svůj první 8mm film natočil již na střední škole a v roce 1982 se stal asistentním režisérem ve společnosti Shishi Productions, kde pracoval s Kan Mukai, Kaor Umezawa a Yojro Takita . Začátky kariéry a první filmy V roce 1985 natočil Hisayasu Sato svůj první vlastní film Charge! Lolita Poaching . Sato je velmi plodný režisér, který natočil přibližně dvě desítky filmů v letech 1988 a 1989 . Jeho film z roku 1987 Temptation of the Mask byl důležitý z několika důvodů - byl jedním z prvních gay filmů natočených významným režisérem pink filmů a poprvé spojil tři členy shitenno, když Takahisa Zeze pracoval jako Satův asistent režiséra . Nejvýznamnější díla Nejznámějšími díly Hisayasu Sato jsou pink film The Bedroom z roku 1992 a V-Cinema splatter film Splatter: Naked Blood z roku 1996 . Film The Bedroom je kontroverzní, ale vysoce ceněné dílo, pro které režisér najal pařížského kanibala Issei Sagawa, aby se objevil v cameo roli . Splatter: Naked Blood je japonský body horror film z roku 1996, který je remakem Satova filmu z roku 1987 Genuine Rape . Filmový styl a tematika Hisayasu Sato je známý svým „kladivovým" filmařským stylem a využíváním své exploitační kariéry k řešení vážných témat jako jsou posedlost, odcizení, perverze a voyeurismus . Byl přirovnáván k kanadskému režisérovi Davidu Cronenbergovi kvůli své záliby v body horror a temné erotice . Je slavný svou „guerilla shooting technique", při které se jeho herci objevují na veřejných místech a zapojují nevědomé kolemjdoucí do filmu . Čtyři nebeští králové Pink Spolu s kolegy režiséry Kazuhiro Sano, Toshiki Sato a Takahisa Zeze je Hisayasu Sato známý jako jeden ze „Čtyř nebeských králů Pink" (pinku shitenno) . Tito filmaři 90. let, nazývaní také „Čtyři ďáblové", posunuli svou práci do nových extrémů a byli odhodláni vložit do svých filmů vysoce individuální, často idiosynkratickou citlivost, silně ovlivněnou pojmy autorského filmování . Kontroverzní a oceňovaná díla Satův druhý gay film Muscle, také známý jako Mad Ballroom Gala z roku 1988, byl poctou italskému režisérovi Pier Paolo Pasolini a za tento film získal Sato hlavní cenu na Berlínském gay a lesbickém festivalu v roce 1993 . Satův film z roku 1990 Horse and Woman and Dog se stal úspěšným kvůli skandálním scénám zahrnujícím bestialitu mezi třemi postavami z názvu filmu . Film Lolita: Vibrator Torture z roku 1987, pojednávající o bezdomovci, který znásilňuje a vraždí ženy, je často označován za Satův nejodpudivější film . Pozdější tvorba a návrat Hisayasu Sato si vzal několik let pauzu od režírování až do krátkometrážní kompilace Rampo Noir z roku 2005 . Satovy často násilné, ale vysoce vizuální práce využívaly množství multimediálních prostředků k zamyšlení nad otázkami jako je síla pohledu, dehumanizující účinky technologie a ztráta individuálního smyslu pro „já", které doprovázelo období ekonomického boomu Japonska na konci 80. let .


Hisayasu Sato: Filmy a pořady 73


Dodatečné informace

Narození:
15. 8. 1959

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.