Yûko Mochizuki: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Yûko Mochizuki: Filmy a seriály

  • Narayama bushiko
    Narayama bushiko (1958)
    FilmRole: Tamayan
    Film vyprávěný stylem kabuki vypráví o odlehlé horské vesnici, kde nedostatek jídla vede k dobrovolné, ale společensky vynucené politice, v níž příbuzní odnášejí sedmdesátileté členy rodiny na horu Narayama, kde mají zemřít. Babička Orin se blíží sedmdesátce a je smířená se svým osudem. Její ovdovělý syn Tatsuhei se nemůže smířit se ztrátou matky, i když mu domlouvá sňatek s vdovou v jeho věku. Její vnuk Kesa, jehož přítelkyně je těhotná, je sobecky rád, že Orin zemře. Kolem nich se tvrdě zachází s rodinou zlodějů a stařec, kterému je přes 70 a jehož syn ho vyhnal, shání jídlo. Naučí a zušlechtí Orinina láskyplná a přijímající duše její rodinu?
    Žánry:Drama
    78%
    Film vyprávěný stylem kabuki vypráví o odlehlé horské vesnici, kde nedostatek jídla vede k dobrovolné, ale společensky vynucené politice, v níž příbuzní odnášejí sedmdesátileté členy rodiny na horu Narayama, kde mají zemřít. Babička Orin se blíží sedmdesátce a je smířená se svým osudem. Její ovdovělý syn Tatsuhei se nemůže smířit se ztrátou matky, i když mu domlouvá sňatek s vdovou v jeho věku. Její vnuk Kesa, jehož přítelkyně je těhotná, je sobecky rád, že Orin zemře. Kolem nich se tvrdě zachází s rodinou zlodějů a stařec, kterému je přes 70 a jehož syn ho vyhnal, shání jídlo. Naučí a zušlechtí Orinina láskyplná a přijímající duše její rodinu?
    Žánry:Drama
    1
  • Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    FilmRole: Minokichi's Mother (segment "The Woman of the Snow")
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    2
  • Kohayagawa-ke no aki
    Kohayagawa-ke no aki (1961)
    FilmRole: Farmer's Wife
    77%
    3
  • Ochazuke no aji
    Ochazuke no aji (1952)
    FilmRole: Shige
    76%
    4
  • Rudá Hříva
    Rudá Hříva (1969)
    FilmRole: Ume
    Režisér Kihači Okamoto oproti dobové tendenci sociálně a politicky kritických samurajských dramat využil žánr filmů se souboji na meče jako prostor pro satiru na téma revoluce požírající své děti. Film začíná jako hurónská hříčka, ale postupem času se od karikovaných postav nenápadně přesouvá do vážnější roviny, aby skončil stejně výmluvně jako režisérova předchozí vážná díla (Zběsilost a Samuraj).
    Žánry:AkčníKomedie
    73%
    Režisér Kihači Okamoto oproti dobové tendenci sociálně a politicky kritických samurajských dramat využil žánr filmů se souboji na meče jako prostor pro satiru na téma revoluce požírající své děti. Film začíná jako hurónská hříčka, ale postupem času se od karikovaných postav nenápadně přesouvá do vážnější roviny, aby skončil stejně výmluvně jako režisérova předchozí vážná díla (Zběsilost a Samuraj).
    Žánry:AkčníKomedie
    5
  • Kome
    Kome (1957)
    Film
    71%
    6
  • Yuyake-gumo
    Yuyake-gumo (1956)
    FilmRole: Yôichi's mother, Oshin
    Příběh o dospívání vyprávěný jako ztráta veškerých mladistvých iluzí. Šestnáctiletý Joichi sní o tom, že se stane námořníkem. Jeho rodiče jsou prodavači ryb a Joichi žije s nimi a svými čtyřmi sourozenci ve stísněných podmínkách. Jeho milovaná mladší sestra je dána bohatému, bezdětnému strýci; jeho nejlepší přítel se odstěhuje; dívka, do které se zamiloval z dálky, je s někým jiným: Joichi postupně ztrácí všechny lidi, kteří jsou pro něj důležití.
    71%
    Příběh o dospívání vyprávěný jako ztráta veškerých mladistvých iluzí. Šestnáctiletý Joichi sní o tom, že se stane námořníkem. Jeho rodiče jsou prodavači ryb a Joichi žije s nimi a svými čtyřmi sourozenci ve stísněných podmínkách. Jeho milovaná mladší sestra je dána bohatému, bezdětnému strýci; jeho nejlepší přítel se odstěhuje; dívka, do které se zamiloval z dálky, je s někým jiným: Joichi postupně ztrácí všechny lidi, kteří jsou pro něj důležití.
    7
  • Onna no sono
    Onna no sono (1954)
    Film
    69%
    8
  • Ai to kibo no machi
    Ai to kibo no machi (1959)
    FilmRole: Kuniko
    69%
    9
  • Karumen kokyo ni kaeru
    Karumen kokyo ni kaeru (1951)
    FilmRole: Yuki Aoyama
    65%
    10
  • Karumen junjô su
    Karumen junjô su (1952)
    Film
    62%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.