Tony Meyer: Nejlepší filmy a seriály

7.0

Tony Meyer: Filmy a seriály

  • State of Wonder
    State of Wonder (1984)
    FilmRole: Jesus
    87%
    1
  • Secret Army
    Secret Army (1977)
    Seriál
    84%
    2
  • Play for Today
    Play for Today (1970)
    Seriál
    76%
    3
  • Chobotnička
    Chobotnička (1983)
    FilmRole: Grischka
    • iTunes
    • Rakuten
    Vzácná starožitnost, která patřila carskému rodu Romanovců zmizí z Moskvy. Agent Secret Service ji získá, ale pronásledovatelé ho smrtelně poraní. James Bond (Roger Moore) díky dražbě okamžitě poznává, kdo ji chce za každou cenu dostat zpět. Dostává se tak do hry kde jde kromě diamantů i o mnohem nebezpečnější věc. Vstupuje do ní totiž šílený generál Orlov (Steven Berkoff). Chce útočit na Německo, ale jeho nadřízení jsou proti. To však neznamená, že by se Orlov vzdal. Bond by mohl získat potřebné informace v nepřístupném sídle ženy s tetováním chobotničky (Maud Adams). Tato žena je ale stejně krásná, jako nebezpečná.
    Režie:John Glen
    73%
    Vzácná starožitnost, která patřila carskému rodu Romanovců zmizí z Moskvy. Agent Secret Service ji získá, ale pronásledovatelé ho smrtelně poraní. James Bond (Roger Moore) díky dražbě okamžitě poznává, kdo ji chce za každou cenu dostat zpět. Dostává se tak do hry kde jde kromě diamantů i o mnohem nebezpečnější věc. Vstupuje do ní totiž šílený generál Orlov (Steven Berkoff). Chce útočit na Německo, ale jeho nadřízení jsou proti. To však neznamená, že by se Orlov vzdal. Bond by mohl získat potřebné informace v nepřístupném sídle ženy s tetováním chobotničky (Maud Adams). Tato žena je ale stejně krásná, jako nebezpečná.
    Režie:John Glen
    4
  • Umělcova smlouva
    Umělcova smlouva (1982)
    FilmRole: Poulenc Brother

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renesanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    72%

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renesanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    5
  • Hamlet
    Hamlet (1976)
    FilmRole: Hamlet / Laertes
    69%
    6
  • Poldové
    Poldové (1984)
    Seriál
    67%
    7
  • Screenplay
    Screenplay (1986)
    Seriál
    Screenplay byl dramatický televizní seriál, který vysílala BBC v letech 1986 až 1993. Bylo natočeno mnoho epizod, včetně jedné s názvem "Boswell a Johnson na cestě po západních ostrovech", v níž Robbie Coltrane hrál anglického spisovatele Samuela Johnsona, který na podzim roku 1773 navštíví Hebridy u severozápadního pobřeží Skotska. Tuto epizodu režíroval John Byrne a v hlavních rolích se objevili John Sessions a Celia Imrie.
    Žánry:DramaKomedie
    64%
    Screenplay byl dramatický televizní seriál, který vysílala BBC v letech 1986 až 1993. Bylo natočeno mnoho epizod, včetně jedné s názvem "Boswell a Johnson na cestě po západních ostrovech", v níž Robbie Coltrane hrál anglického spisovatele Samuela Johnsona, který na podzim roku 1773 navštíví Hebridy u severozápadního pobřeží Skotska. Tuto epizodu režíroval John Byrne a v hlavních rolích se objevili John Sessions a Celia Imrie.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Jed
    Jed (1981)
    FilmRole: Martin
    55%
    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.