Gregory Corso: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Gregory Corso: Filmy a seriály

  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    FilmRole: Unruly Stockholder
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    1
  • Pull My Daisy
    Pull My Daisy (1959)
    FilmRole: Gregory
    Snímek, inspirovaný událostí ze života beatnické ikony Neala Cassadyho a jeho ženy, malířky Carolyn, vypráví příběh železničního brzdaře, jehož žena pozve na večeři váženého biskupa. Večírek však naruší brzdařovi bohémské přátelé, což vede ke komickým situacím. Pull My Daisy je film, který je typickým představitelem beatnické generace. Režírovali ho Robert Frank a Alfred Leslie a Daisy adaptoval Jack Kerouac ze třetího dějství své hry Beat Generation. Kerouac také poskytl improvizovaný komentář.
    65%
    Snímek, inspirovaný událostí ze života beatnické ikony Neala Cassadyho a jeho ženy, malířky Carolyn, vypráví příběh železničního brzdaře, jehož žena pozve na večeři váženého biskupa. Večírek však naruší brzdařovi bohémské přátelé, což vede ke komickým situacím. Pull My Daisy je film, který je typickým představitelem beatnické generace. Režírovali ho Robert Frank a Alfred Leslie a Daisy adaptoval Jack Kerouac ze třetího dějství své hry Beat Generation. Kerouac také poskytl improvizovaný komentář.
    2
  • Me and My Brother
    Me and My Brother (1969)
    Film
    Julius Orlovsky tráví roky v psychiatrické léčebně v New Yorku. Po propuštění je katatonický a musí se spolehnout na svého bratra Petera, který žije s básníkem Allenem Ginsbergem. Během natáčení se Julius ztratí a Frank najme herce (Joseph Chaikin), aby ho nahradil. Začne tak natáčet fiktivní verzi jeho psychologického portrétu. Pak se Julius zničehonic objeví v ústavu, kde on a Peter musí čelit svému vztahu.
    Žánry:Drama
    64%
    Julius Orlovsky tráví roky v psychiatrické léčebně v New Yorku. Po propuštění je katatonický a musí se spolehnout na svého bratra Petera, který žije s básníkem Allenem Ginsbergem. Během natáčení se Julius ztratí a Frank najme herce (Joseph Chaikin), aby ho nahradil. Začne tak natáčet fiktivní verzi jeho psychologického portrétu. Pak se Julius zničehonic objeví v ústavu, kde on a Peter musí čelit svému vztahu.
    Žánry:Drama
    3
  • What About Me
    What About Me (1993)
    FilmRole: Hotel Desk Clerk
    62%
    4
  • Couch
    Couch (1964)
    FilmRole: Sám sebe
    Stejně jako Warholovy Superstars byl gauč v jeho továrně sám o sobě proslulý. Ve filmu Gauč byli návštěvníci továrny pozváni, aby před kamerou "vystoupili" na starém gauči. Jejich četné počiny – obscénní i všední – jsou zdokumentovány ve filmu, který je považován za jedno z nejznámějších Warholových raných děl. Během filmu se setkáváme s takovými osobnostmi, jako jsou básníci Allen Ginsberg a Gregory Corso, spisovatel Jack Kerouac a nestárnoucí newyorská osobnost Taylor Mead.
    51%
    Stejně jako Warholovy Superstars byl gauč v jeho továrně sám o sobě proslulý. Ve filmu Gauč byli návštěvníci továrny pozváni, aby před kamerou "vystoupili" na starém gauči. Jejich četné počiny – obscénní i všední – jsou zdokumentovány ve filmu, který je považován za jedno z nejznámějších Warholových raných děl. Během filmu se setkáváme s takovými osobnostmi, jako jsou básníci Allen Ginsberg a Gregory Corso, spisovatel Jack Kerouac a nestárnoucí newyorská osobnost Taylor Mead.
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.