Sergei Kozlovsky: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sergei Kozlovsky: Filmy a seriály

  • Matka
    Matka (1926)
    Film
    V Matce není žádná rozpačitost. Větší umění? Bezpečnější umělecká zkušenost. Není to jen bezesporné nadání mladého, čtyřiadvacetiletého režiséra Pudovkina, je to jednota světového názoru, která nedovoluje podobné úchylky. Ve filmu je prožitek lidu. Jen z tohoto prožitku může pocházet Pudovkinova znalost lidského materiálu a jeho ovládání. Hodně pracuje s jednotlivými typy. Jde v tom však daleko za naturalistické líčení prostředí. Za každým typem stojí společenská vrstva. Ať je to hráč na balalajku, ať je to dělník, ať je to dozorce, ať to jsou průmyslníci, ať to jsou vojáci a důstojníci, každý jednotlivec zastupuje skupinu, třídu, část společnosti. Z těchto tváří vyčteme ruský osud. Kameraman jako Dostojevskij. Pudovkin dává lidi snímat podle jejich významu v dějích normálně nebo zvětšené. To nejsou obvyklé ozřejmující detaily. To je druhý význam nad mimickým dorozuměním, symbolizování ne fantastickými alegoriemi, nýbrž realitou poslušnou filmové techniky. Tak je toto zdůrazňování zároveň skladebným tajemstvím. Těla rostou a smršťují se. I v nehybném tu je pohyb. Jak skvěle je to všecko hráno. Syn, který se poprvé zasměje, když mu matka ve vězení podstrčila dopis. Stařík, zrádce, hospodské typy. Podivuhodné je uvolňující a zase napínající včleňování krajiny. Skvělý film, snad první, v němž jsou kompozičně zvládnuty osud jednotlivce a osud masy.
    77%
    V Matce není žádná rozpačitost. Větší umění? Bezpečnější umělecká zkušenost. Není to jen bezesporné nadání mladého, čtyřiadvacetiletého režiséra Pudovkina, je to jednota světového názoru, která nedovoluje podobné úchylky. Ve filmu je prožitek lidu. Jen z tohoto prožitku může pocházet Pudovkinova znalost lidského materiálu a jeho ovládání. Hodně pracuje s jednotlivými typy. Jde v tom však daleko za naturalistické líčení prostředí. Za každým typem stojí společenská vrstva. Ať je to hráč na balalajku, ať je to dělník, ať je to dozorce, ať to jsou průmyslníci, ať to jsou vojáci a důstojníci, každý jednotlivec zastupuje skupinu, třídu, část společnosti. Z těchto tváří vyčteme ruský osud. Kameraman jako Dostojevskij. Pudovkin dává lidi snímat podle jejich významu v dějích normálně nebo zvětšené. To nejsou obvyklé ozřejmující detaily. To je druhý význam nad mimickým dorozuměním, symbolizování ne fantastickými alegoriemi, nýbrž realitou poslušnou filmové techniky. Tak je toto zdůrazňování zároveň skladebným tajemstvím. Těla rostou a smršťují se. I v nehybném tu je pohyb. Jak skvěle je to všecko hráno. Syn, který se poprvé zasměje, když mu matka ve vězení podstrčila dopis. Stařík, zrádce, hospodské typy. Podivuhodné je uvolňující a zase napínající včleňování krajiny. Skvělý film, snad první, v němž jsou kompozičně zvládnuty osud jednotlivce a osud masy.
    1
  • Konec Petrohradu
    Konec Petrohradu (1927)
    Film
    71%
    2
  • Živá mrtvola
    Živá mrtvola (1929)
    Film
    Ústřední postava hry, Fedor Protasov, je sužován přesvědčením, že si jeho žena Líza nikdy doopravdy nevybrala mezi ním a konvenčnějším Viktorem Kareninem, který usiloval o její ruku. Chce spáchat sebevraždu, ale nemá na to odvahu. Uteče ze svého života a nejprve se zaplete s cikány a naváže sexuální vztah s cikánskou zpěvačkou Masha.
    Žánry:Drama
    68%
    Ústřední postava hry, Fedor Protasov, je sužován přesvědčením, že si jeho žena Líza nikdy doopravdy nevybrala mezi ním a konvenčnějším Viktorem Kareninem, který usiloval o její ruku. Chce spáchat sebevraždu, ale nemá na to odvahu. Uteče ze svého života a nejprve se zaplete s cikány a naváže sexuální vztah s cikánskou zpěvačkou Masha.
    Žánry:Drama
    3
  • Bouře nad Asií
    Bouře nad Asií (1928)
    Film
    V roce 1918 je mladý a prostý mongolský pastevec a lovec podveden evropským kapitalistickým obchodníkem s kožešinami o cennou liščí kožešinu. Poté, co je vyloučen z obchodní stanice, prchá do hor po potyčce s obchodníkem, který ho podvedl. V roce 1920 se stává sovětským partyzánem a pomáhá partyzánům bojovat za Sověty proti okupační britské armádě. Je však zajat Brity, když se pokoušejí rekvírovat dobytek od pastevců ve stejné době, kdy se velitel setkává s reinkarnovaným Velkým lámou. Poté, co je lovec zastřelen, armáda objeví amulet, který naznačuje, že je přímým potomkem Čingischána. Najdou ho stále naživu, takže mu armáda obnoví zdraví a plánuje ho využít jako hlavu loutkového režimu. Lovec je tak vtažen do popředí, když je postaven do čela loutkové vlády. Na konci se však "loutka" ve výbuchu zuřivosti obrací proti svým pánům.
    68%
    V roce 1918 je mladý a prostý mongolský pastevec a lovec podveden evropským kapitalistickým obchodníkem s kožešinami o cennou liščí kožešinu. Poté, co je vyloučen z obchodní stanice, prchá do hor po potyčce s obchodníkem, který ho podvedl. V roce 1920 se stává sovětským partyzánem a pomáhá partyzánům bojovat za Sověty proti okupační britské armádě. Je však zajat Brity, když se pokoušejí rekvírovat dobytek od pastevců ve stejné době, kdy se velitel setkává s reinkarnovaným Velkým lámou. Poté, co je lovec zastřelen, armáda objeví amulet, který naznačuje, že je přímým potomkem Čingischána. Najdou ho stále naživu, takže mu armáda obnoví zdraví a plánuje ho využít jako hlavu loutkového režimu. Lovec je tak vtažen do popředí, když je postaven do čela loutkové vlády. Na konci se však "loutka" ve výbuchu zuřivosti obrací proti svým pánům.
    4
  • Potseluj Meri Pikford
    Potseluj Meri Pikford (1927)
    Film
    65%
    5
  • Aelita
    Aelita (1924)
    Film
    63%
    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.