Brita Öberg: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Brita Öberg: Filmy a seriály

  • Hanba
    Hanba (1968)
    FilmRole: Lady in the Interrogation Room
    • Edison
    Druhý film ostrovní trilogie je v Bergmanově filmovém díle jedním z mála politicky angažovaných snímků, navzdory tomu, že se tvůrce tomuto označení bránil v sebeironickém zlehčení: Politicky nezaujímám vůbec žádné stanovisko. Kdyby existovala strana bázlivců, tak bych do ní vstoupil. Politikum v pochmurné, ostře protiválečné vizi se však nevytratilo ani v neurčitosti faktografie. Ačkoli se děj filmu odehrává v nejmenované zemi, v průběhu fiktivní války, přesto z něj vystupuje naprosto reálná, naturalisticky zobrazená brutalita soudobé válečné agrese. Manželská dvojice profesionálních hudebníků - Jan a Eva (opět v podání tehdejší bergmanovské stálice interpretů Ullmannové a von Sydowa) jí čelí únikem z pevniny na ostrov, který je postupně okupovaný nepřátelskou armádou. Eva patří k duševně silným bergmanovským hrdinkám, i když postrádá bezpochybnou jednoznačnost Almy z Hodiny vlků. Obdařena výrazným mateřským pudem, trpí bezdětností, její vztah k psychicky i charakterově slabšímu Janovi postrádá bezvýhradnou oddanost a místy se podobá jen soucitné péči. Mateřskou radost jí dá zakusit až sen v závěru filmu, kdy citově rozvrácený pár prchá na lodi z válkou zpustošeného ostrova, bez jakékoli vyhlídky na přežití. Obraz vysněného dítěte, který hrdinka může pouze vylíčit, je v tomto pesimisticky vyladěném filmu jedinou nadějí, byť pohříchu pomyslnou. Film režiséra Ingmara Bergmana představuje temnou vizi světa, za který se jeho stvořitel musí stydět. Příběh se odehrává v době, která žije neustálými válkami a konflikty. V takovémto světě se manželský pár hudebníků uchýlí na ostrov. Eva a Jan Rosenbergovi jsou apolitičtí a doufají, že na ostrově se vyhnou zuřící občanské válce. Před válkou však není úniku, najde si je i na samotě. Jan stále více propadá strachu a zoufalství, Eva marně touží po dítěti. Když ostrov napadnou povstalci, zabijí několik sousedů Rosenbergových. Po porážce povstalců jsou Eva s Janem považováni za kolaboranty a Evě se pouze díky poměru s místním plukovníkem podaří dosáhnout jejich propuštění na svobodu. Ale když se vrátí domů, povstalci znovu zaútočí a všechno začíná od začátku. Manželé se rozhodnou utéct na pevninu či jiný ostrov, ačkoli naděje, že najdou místo bez války, je mizivá. Film vznikl v roce 1968 a ozývá se z něj deziluze z aktuálního světového dění, poznamenaného studenou válkou i boji v Koreji a Vietnamu. Bohužel ani dnes, v časech globální války, nepřestává být jeho poselství aktuální. Hanba získala několik cen, mimo jiné i švédskou národní cenu Guldbagge pro Liv Ullmannovou a ceny americké filmové kritiky pro nejlepší film, režii a herečku.
    Žánry:DramaVálečný
    80%
    Druhý film ostrovní trilogie je v Bergmanově filmovém díle jedním z mála politicky angažovaných snímků, navzdory tomu, že se tvůrce tomuto označení bránil v sebeironickém zlehčení: Politicky nezaujímám vůbec žádné stanovisko. Kdyby existovala strana bázlivců, tak bych do ní vstoupil. Politikum v pochmurné, ostře protiválečné vizi se však nevytratilo ani v neurčitosti faktografie. Ačkoli se děj filmu odehrává v nejmenované zemi, v průběhu fiktivní války, přesto z něj vystupuje naprosto reálná, naturalisticky zobrazená brutalita soudobé válečné agrese. Manželská dvojice profesionálních hudebníků - Jan a Eva (opět v podání tehdejší bergmanovské stálice interpretů Ullmannové a von Sydowa) jí čelí únikem z pevniny na ostrov, který je postupně okupovaný nepřátelskou armádou. Eva patří k duševně silným bergmanovským hrdinkám, i když postrádá bezpochybnou jednoznačnost Almy z Hodiny vlků. Obdařena výrazným mateřským pudem, trpí bezdětností, její vztah k psychicky i charakterově slabšímu Janovi postrádá bezvýhradnou oddanost a místy se podobá jen soucitné péči. Mateřskou radost jí dá zakusit až sen v závěru filmu, kdy citově rozvrácený pár prchá na lodi z válkou zpustošeného ostrova, bez jakékoli vyhlídky na přežití. Obraz vysněného dítěte, který hrdinka může pouze vylíčit, je v tomto pesimisticky vyladěném filmu jedinou nadějí, byť pohříchu pomyslnou. Film režiséra Ingmara Bergmana představuje temnou vizi světa, za který se jeho stvořitel musí stydět. Příběh se odehrává v době, která žije neustálými válkami a konflikty. V takovémto světě se manželský pár hudebníků uchýlí na ostrov. Eva a Jan Rosenbergovi jsou apolitičtí a doufají, že na ostrově se vyhnou zuřící občanské válce. Před válkou však není úniku, najde si je i na samotě. Jan stále více propadá strachu a zoufalství, Eva marně touží po dítěti. Když ostrov napadnou povstalci, zabijí několik sousedů Rosenbergových. Po porážce povstalců jsou Eva s Janem považováni za kolaboranty a Evě se pouze díky poměru s místním plukovníkem podaří dosáhnout jejich propuštění na svobodu. Ale když se vrátí domů, povstalci znovu zaútočí a všechno začíná od začátku. Manželé se rozhodnou utéct na pevninu či jiný ostrov, ačkoli naděje, že najdou místo bez války, je mizivá. Film vznikl v roce 1968 a ozývá se z něj deziluze z aktuálního světového dění, poznamenaného studenou válkou i boji v Koreji a Vietnamu. Bohužel ani dnes, v časech globální války, nepřestává být jeho poselství aktuální. Hanba získala několik cen, mimo jiné i švédskou národní cenu Guldbagge pro Liv Ullmannovou a ceny americké filmové kritiky pro nejlepší film, režii a herečku.
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • Náruživost
    Náruživost (1969)
    FilmRole: Woman in Dream (uncredited)
    • Edison
    Umění Ingmara Bergmana dosahuje svého vrcholu (Life) v působivém portrétu čtyř ztracených duší, které hledají útěchu v sobě navzájem, byť jsou jejich životy rozvráceny klamem, izolací a psychologickým zmatkem. Andreas (Max von Sydow) žije na pustém, větrném ostrově v tichu a klidu. Po nějakém čase se ale zaplete s krásnou a tajemnou vdovou Annou (Liv Ullmann) a párem, který bydlí v sousedství (Bibi Andersson, Erland Josephson) a skrývá své vlastní trápení a sny. Tajemství Andreasovy a Anniny minulosti brzy začnou ohrožovat nejen jejich zoufalé pokusy o lásku, ale také jejich křehký vztah k realitě... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    76%
    Umění Ingmara Bergmana dosahuje svého vrcholu (Life) v působivém portrétu čtyř ztracených duší, které hledají útěchu v sobě navzájem, byť jsou jejich životy rozvráceny klamem, izolací a psychologickým zmatkem. Andreas (Max von Sydow) žije na pustém, větrném ostrově v tichu a klidu. Po nějakém čase se ale zaplete s krásnou a tajemnou vdovou Annou (Liv Ullmann) a párem, který bydlí v sousedství (Bibi Andersson, Erland Josephson) a skrývá své vlastní trápení a sny. Tajemství Andreasovy a Anniny minulosti brzy začnou ohrožovat nejen jejich zoufalé pokusy o lásku, ale také jejich křehký vztah k realitě... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    2
  • Mladé ženy
    Mladé ženy (1968)
    FilmRole: Choir Member
    • Netflix
    63%
    3
  • Rasmus tulákem
    Rasmus tulákem (1955)
    FilmRole: Miss Höök
    61%
    4
  • Moln över Hellesta
    Moln över Hellesta (1956)
    FilmRole: Annie
    59%
    5
  • Kristin kommenderar
    Kristin kommenderar (1946)
    FilmRole: Cleaning lady
    56%
    6
  • Åsa-Nisse på hal is
    Åsa-Nisse på hal is (1954)
    FilmRole: Mother
    39%
    7
  • Åsa-Nisse som polis
    Åsa-Nisse som polis (1960)
    FilmRole: Eulalia
    Venkovský strážník věří, že by policejní práci měl vykonávat obyčejný člověk. Åsa-Nisse je na nějaký čas jmenován do místní policie. Jeho občasné zvláštní metody ale přece jen nějak fungují. Åsa-Nisse a Klabbarparn pak navštíví Göteborg, aby v Lisebergu viděli zpěvačku Gun z Knohultu. Tam se také projedou na horské dráze.
    Žánry:Komedie
    38%
    Venkovský strážník věří, že by policejní práci měl vykonávat obyčejný člověk. Åsa-Nisse je na nějaký čas jmenován do místní policie. Jeho občasné zvláštní metody ale přece jen nějak fungují. Åsa-Nisse a Klabbarparn pak navštíví Göteborg, aby v Lisebergu viděli zpěvačku Gun z Knohultu. Tam se také projedou na horské dráze.
    Žánry:Komedie
    8
  • Åsa-Nisse i popform
    Åsa-Nisse i popform (1964)
    FilmRole: Eulalia
    35%
    9
  • Åsa-Nisse i raketform
    Åsa-Nisse i raketform (1966)
    FilmRole: Eulalia
    33%
    10
  • Åsa-Nisse och den stora kalabaliken
    Åsa-Nisse och den stora kalabaliken (1968)
    FilmRole: Eulalia
    30%
    11
  • Åsa-Nisse slår till
    Åsa-Nisse slår till (1965)
    FilmRole: Eulalia
    Ása-Nisse a Klabbarparn s manželkami se účastní soutěže v tanci jenka na trase z Knohultu do Vetlandy, kterou Ása-Nisse reportuje pomocí své doma vyrobené vysílačky. Poté předvádí "Démon-Stříkač", podomácku vyrobený míchač cementu, který se porouchá a postříká Klabbarparna cementem. Sjökvista okradou a on spadne s doručovacím kolem do vody na pláži. Lupiči poté litují svého činu a chtějí peníze vrátit. Vystupují umělci Sten & Stanley, The Moonlighters a Shane.
    Režie:Bengt Palm
    25%
    Ása-Nisse a Klabbarparn s manželkami se účastní soutěže v tanci jenka na trase z Knohultu do Vetlandy, kterou Ása-Nisse reportuje pomocí své doma vyrobené vysílačky. Poté předvádí "Démon-Stříkač", podomácku vyrobený míchač cementu, který se porouchá a postříká Klabbarparna cementem. Sjökvista okradou a on spadne s doručovacím kolem do vody na pláži. Lupiči poté litují svého činu a chtějí peníze vrátit. Vystupují umělci Sten & Stanley, The Moonlighters a Shane.
    Režie:Bengt Palm
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.