Josh Maguire: Nejlepší filmy a seriály

7.2

Josh Maguire: Filmy a seriály

  • Chaplin
    Chaplin (1992)
    FilmRole: Lambeth Kid
    Ztvárnit osudy geniálního komika Charlieho Chaplina na filmovém plátně bylo pro slavného režiséra Richarda Attenborougha těžkým oříškem. 88 let života tuláka s buřinkou poskytlo nepřeberné množství materiálu, který by vystačil na dlouhý televizní seriál. Chudé dětství v londýnském East Endu, první úspěchy v kabaretu, rychlá kariéra v němém filmu, život filmové superhvězdy. Ale také problémy s manželkami, mladými dívkami a se zákonem, neslavný odchod z Ameriky, evropský exil a opětovný triumfální návrat do Hollywoodu. I to patří k Chaplinovi. Stejně jako sešmajdané boty, hůlka v ruce a nezbytná buřinka na hlavě krále komiků, dodnes rozesmávajícího miliony vděčných diváků.
    80%
    Ztvárnit osudy geniálního komika Charlieho Chaplina na filmovém plátně bylo pro slavného režiséra Richarda Attenborougha těžkým oříškem. 88 let života tuláka s buřinkou poskytlo nepřeberné množství materiálu, který by vystačil na dlouhý televizní seriál. Chudé dětství v londýnském East Endu, první úspěchy v kabaretu, rychlá kariéra v němém filmu, život filmové superhvězdy. Ale také problémy s manželkami, mladými dívkami a se zákonem, neslavný odchod z Ameriky, evropský exil a opětovný triumfální návrat do Hollywoodu. I to patří k Chaplinovi. Stejně jako sešmajdané boty, hůlka v ruce a nezbytná buřinka na hlavě krále komiků, dodnes rozesmávajícího miliony vděčných diváků.
    1
  • Maid Marian and Her Merry Men
    Maid Marian and Her Merry Men (1989)
    Seriál
    Zbojnice Marian a její veselí muži je britský dětský sitcom, který vytvořil a napsal Tony Robinson a režíroval David Bell. Začal v roce 1989 na BBC One a běžel po čtyři série, přičemž poslední epizoda byla odvysílána v roce 1994. Pořad byl částečně hudební komickou verzí legendy o Robinu Hoodovi, v níž se Zbojnice Marian ujala role vůdce Veselých mužů a Robina degradovala na neschopného bývalého krejčího. Program byl velmi oceňován dětmi i dospělými a byl přirovnáván k Černé zmiji, a to nejen pro své historické prostředí a přítomnost Tonyho Robinsona, ale také pro svůj komediální styl. Je však ještě více surrealistický než Černá zmije a obsahuje ještě více anachronismů. Mnoho herců pořadu, jako Howard Lew Lewis, Forbes Collins, Ramsay Gilderdale a Patsy Byrne, se již dříve objevilo v různých epizodách Černé zmije po boku Robinsona. Stejně jako v mnoha britských dětských pořadech je do něj nenápadně vloženo mnoho společenských komentářů, stejně jako vtipné poznámky o královské rodině, autobusech jezdících včas atd. Mnoho zápletek parodovalo nebo odkazovalo na filmy a televizní pořady, včetně jiných verzí Robina Hooda v těchto médiích.
    Žánry:Komedie
    Režie:David Bell
    79%
    Zbojnice Marian a její veselí muži je britský dětský sitcom, který vytvořil a napsal Tony Robinson a režíroval David Bell. Začal v roce 1989 na BBC One a běžel po čtyři série, přičemž poslední epizoda byla odvysílána v roce 1994. Pořad byl částečně hudební komickou verzí legendy o Robinu Hoodovi, v níž se Zbojnice Marian ujala role vůdce Veselých mužů a Robina degradovala na neschopného bývalého krejčího. Program byl velmi oceňován dětmi i dospělými a byl přirovnáván k Černé zmiji, a to nejen pro své historické prostředí a přítomnost Tonyho Robinsona, ale také pro svůj komediální styl. Je však ještě více surrealistický než Černá zmije a obsahuje ještě více anachronismů. Mnoho herců pořadu, jako Howard Lew Lewis, Forbes Collins, Ramsay Gilderdale a Patsy Byrne, se již dříve objevilo v různých epizodách Černé zmije po boku Robinsona. Stejně jako v mnoha britských dětských pořadech je do něj nenápadně vloženo mnoho společenských komentářů, stejně jako vtipné poznámky o královské rodině, autobusech jezdících včas atd. Mnoho zápletek parodovalo nebo odkazovalo na filmy a televizní pořady, včetně jiných verzí Robina Hooda v těchto médiích.
    Žánry:Komedie
    Režie:David Bell
    2
  • Harry Enfield and Chums
    Harry Enfield and Chums (1994)
    Seriál
    75%
    3
  • Dům duchů
    Dům duchů (1993)
    FilmRole: Pedro (child)
    Román Dům duchů chilské spisovatelky Isabel Allendeové vyšel v roce 1985. Autorka (dcera bývalého chilského prezidenta Salvadora Allendeho Gossense) v něm zachycuje pohnuté osudy tří generací rodiny Truebů, v nichž se zrcadlí společenské a politické změny v zemi v letech 1926-1973. Dánský režisér Bille August se ujal komplikovaného úkolu převést román do filmové podoby. Výpravný mezinárodní film, natočený v angličtině, s anglickými a americkými hvězdami, je pokusem vytvořit v popředí historické fresky osobitou reflexi individuálních příběhů několika postav, svázaných rodinnými pouty, utrpením, soucitem, vášní a nenávistí. Přestože Augustův snímek popisuje dobové události (na nichž se postavy podílejí), je kupodivu spíš rafinovaně natočeným melodramatem s prvky magického realismu než klasickým historickým filmem. Bohatý dobytkář Esteban Trueba se ožení s křehkou aristokratickou Clarou, s níž šťastně žije ve svém velkém venkovském domě. Citlivá žena, obdařená zvláštními jasnozřivými schopnostmi, však těžce snáší po léta narůstající rozpory s manželem, a po vyhroceném konfliktu Estebana opustí. Zatímco muž udělá kariéru jako pravicový politik, jejich dcera Blanca proti otcově vůli spojí svůj život s levicovým aktivistou Pedrem. Fašistický puč v roce 1973 rodinu rozbije (Esteban je zbaven své senátorské funkce, Blanca je vězněna, Pedro musí emigrovat), nad jejími členy však nepřestává bdít laskavý duch andělské Clary, dodávající trpícím a bloudícím odvahu vydržet a přežít. Augustův film není historickou politickou freskou ve stylu Bertolucciho DVACÁTÉHO STOLETÍ (jehož půdorys navenek připomíná). Klade důraz na osudové vztahy postav, jejichž role jsou důsledně rozděleny (andělská Clara, démonický Estebanův levoboček), na magii míst, v nichž se tyto vztahy realizují (dům, ulice, rodinný stůl), i na jednotlivé, pro smysl vyprávění důležité předměty (Clařina tajemná krabice, andělská křídla, hvězdy). Zvláštní roli mají i principy mužského vnímání světa (politici Esteban a Pedro), jež nejsou v souladu s ženským způsobem laskavého přetváření skutečnosti (Clara, Blanca). Režisérův moderní a inteligentní přístup k pokleslému žánru melodramatu dal vzniknout pozoruhodnému filmu.
    72%
    Román Dům duchů chilské spisovatelky Isabel Allendeové vyšel v roce 1985. Autorka (dcera bývalého chilského prezidenta Salvadora Allendeho Gossense) v něm zachycuje pohnuté osudy tří generací rodiny Truebů, v nichž se zrcadlí společenské a politické změny v zemi v letech 1926-1973. Dánský režisér Bille August se ujal komplikovaného úkolu převést román do filmové podoby. Výpravný mezinárodní film, natočený v angličtině, s anglickými a americkými hvězdami, je pokusem vytvořit v popředí historické fresky osobitou reflexi individuálních příběhů několika postav, svázaných rodinnými pouty, utrpením, soucitem, vášní a nenávistí. Přestože Augustův snímek popisuje dobové události (na nichž se postavy podílejí), je kupodivu spíš rafinovaně natočeným melodramatem s prvky magického realismu než klasickým historickým filmem. Bohatý dobytkář Esteban Trueba se ožení s křehkou aristokratickou Clarou, s níž šťastně žije ve svém velkém venkovském domě. Citlivá žena, obdařená zvláštními jasnozřivými schopnostmi, však těžce snáší po léta narůstající rozpory s manželem, a po vyhroceném konfliktu Estebana opustí. Zatímco muž udělá kariéru jako pravicový politik, jejich dcera Blanca proti otcově vůli spojí svůj život s levicovým aktivistou Pedrem. Fašistický puč v roce 1973 rodinu rozbije (Esteban je zbaven své senátorské funkce, Blanca je vězněna, Pedro musí emigrovat), nad jejími členy však nepřestává bdít laskavý duch andělské Clary, dodávající trpícím a bloudícím odvahu vydržet a přežít. Augustův film není historickou politickou freskou ve stylu Bertolucciho DVACÁTÉHO STOLETÍ (jehož půdorys navenek připomíná). Klade důraz na osudové vztahy postav, jejichž role jsou důsledně rozděleny (andělská Clara, démonický Estebanův levoboček), na magii míst, v nichž se tyto vztahy realizují (dům, ulice, rodinný stůl), i na jednotlivé, pro smysl vyprávění důležité předměty (Clařina tajemná krabice, andělská křídla, hvězdy). Zvláštní roli mají i principy mužského vnímání světa (politici Esteban a Pedro), jež nejsou v souladu s ženským způsobem laskavého přetváření skutečnosti (Clara, Blanca). Režisérův moderní a inteligentní přístup k pokleslému žánru melodramatu dal vzniknout pozoruhodnému filmu.
    4
  • Childrens Ward
    Childrens Ward (1989)
    Seriál
    Dětské oddělení je britský televizní dramatický seriál pro děti, který produkovala společnost Granada Television a vysílala ho síť ITV jako součást bloku Children's ITV ve všední odpoledne. Děj se odehrával – jak název napovídá – na oddělení B1, dětském oddělení fiktivní nemocnice South Park, a vyprávěl příběhy mladých pacientů a přítomného personálu. Dětské oddělení, zaměřené na starší děti a teenagery, bylo na dětské drama dlouhodobou sérií, která začala v roce 1988 jako příspěvek do antologie Dramarama, "Blackbird Singing In The Dead of Night", poté byla poprvé odvysílána jako seriál v roce 1989 a běžela až do roku 2000. Seriál vymysleli scenáristé společnosti Granada Paul Abbott a Kay Mellor, kteří se oba později těšili úspěšné kariéře jako oceňovaní scenáristé televizních dramat pro dospělé. V té době oba pracovali na telenovele Coronation Street a nedávno spolupracovali na scénáři pro Dramarama. Abbott, který sám prožil problematické dětství, chtěl původně umístit seriál spíše do dětského domova než do nemocnice, to však vedení Granady zamítlo. Během svého trvání však Dětské oddělení získalo mnoho uznání za citlivé zpracování obtížných témat, jako je rakovina, alkoholismus, drogová závislost a týrání dětí. Pořad získal mnoho ocenění, včetně ceny BAFTA Children's Award za nejlepší drama v roce 1996, kterou získala epizoda, v níž sériový vrah láká děti prostřednictvím internetu a – na dětskou televizi velmi neobvykle – není nakonec dopaden.
    Žánry:Teenagerský
    68%
    Dětské oddělení je britský televizní dramatický seriál pro děti, který produkovala společnost Granada Television a vysílala ho síť ITV jako součást bloku Children's ITV ve všední odpoledne. Děj se odehrával – jak název napovídá – na oddělení B1, dětském oddělení fiktivní nemocnice South Park, a vyprávěl příběhy mladých pacientů a přítomného personálu. Dětské oddělení, zaměřené na starší děti a teenagery, bylo na dětské drama dlouhodobou sérií, která začala v roce 1988 jako příspěvek do antologie Dramarama, "Blackbird Singing In The Dead of Night", poté byla poprvé odvysílána jako seriál v roce 1989 a běžela až do roku 2000. Seriál vymysleli scenáristé společnosti Granada Paul Abbott a Kay Mellor, kteří se oba později těšili úspěšné kariéře jako oceňovaní scenáristé televizních dramat pro dospělé. V té době oba pracovali na telenovele Coronation Street a nedávno spolupracovali na scénáři pro Dramarama. Abbott, který sám prožil problematické dětství, chtěl původně umístit seriál spíše do dětského domova než do nemocnice, to však vedení Granady zamítlo. Během svého trvání však Dětské oddělení získalo mnoho uznání za citlivé zpracování obtížných témat, jako je rakovina, alkoholismus, drogová závislost a týrání dětí. Pořad získal mnoho ocenění, včetně ceny BAFTA Children's Award za nejlepší drama v roce 1996, kterou získala epizoda, v níž sériový vrah láká děti prostřednictvím internetu a – na dětskou televizi velmi neobvykle – není nakonec dopaden.
    Žánry:Teenagerský
    5
  • Poldové
    Poldové (1984)
    Seriál
    67%
    6
  • Boon
    Boon (1986)
    Seriál
    66%
    7
  • Casualty
    Casualty (1986)
    Seriál
    57%
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.