Cordy Clark: Nejlepší filmy a seriály

6.1

Cordy Clark: Filmy a seriály

  • Make Room for Daddy
    Make Room for Daddy (1953)
    Seriál
    70%
    1
  • The Lucy Show
    The Lucy Show (1962)
    Seriál
    The Lucy Show je americký sitcom, který vysílala stanice CBS v letech 1962–68. Pro Lucille Ball to byl pořad navazující na I Love Lucy. Významná změna v obsazení a premise pro sezónu 1965–66 dělí program do dvou odlišných období. Kromě Ball, zůstal pouze Gale Gordon, který se k programu připojil ve druhé sezóně. První tři sezóny byla její spoluúčinkující Vivian Vance. Nejranější scénáře měly název The Lucille Ball Show, ale když byl tento název zamítnut, producenti uvažovali o názvu This Is Lucy nebo The New Adventures of Lucy, než se rozhodli pro název The Lucy Show. Ball získala dvě po sobě jdoucí ceny Emmy jako vynikající herečka v komediálním seriálu za poslední dvě sezóny seriálu, 1966–67 a 1967–68.
    Žánry:Komedie
    69%
    The Lucy Show je americký sitcom, který vysílala stanice CBS v letech 1962–68. Pro Lucille Ball to byl pořad navazující na I Love Lucy. Významná změna v obsazení a premise pro sezónu 1965–66 dělí program do dvou odlišných období. Kromě Ball, zůstal pouze Gale Gordon, který se k programu připojil ve druhé sezóně. První tři sezóny byla její spoluúčinkující Vivian Vance. Nejranější scénáře měly název The Lucille Ball Show, ale když byl tento název zamítnut, producenti uvažovali o názvu This Is Lucy nebo The New Adventures of Lucy, než se rozhodli pro název The Lucy Show. Ball získala dvě po sobě jdoucí ceny Emmy jako vynikající herečka v komediálním seriálu za poslední dvě sezóny seriálu, 1966–67 a 1967–68.
    Žánry:Komedie
    2
  • Poprask v mincovně
    Poprask v mincovně (1967)
    FilmRole: Woman in window
    • iTunes
    Americká zlodějská komedie čerpá svůj vtip jednak ze starých němých grotesek a pak z obdobných anglických komedií padesátých let, líčících absurdní problémy a zvraty pečlivě naplánovaných zlodějských akcí (Zlaté věže, Pět lupičů a stará dáma, Liga gentlemanů apod.). Mladý zaměstnanec státní mincovny ve Washingtonu Harry Lucas nevědomky zničí 50 000 dolarů a než se na to přijde, chce je nahradit tak, že je s pomocí svého starého přítele potajmu v noci znovu vytiskne...
    Žánry:Komedie
    69%
    Americká zlodějská komedie čerpá svůj vtip jednak ze starých němých grotesek a pak z obdobných anglických komedií padesátých let, líčících absurdní problémy a zvraty pečlivě naplánovaných zlodějských akcí (Zlaté věže, Pět lupičů a stará dáma, Liga gentlemanů apod.). Mladý zaměstnanec státní mincovny ve Washingtonu Harry Lucas nevědomky zničí 50 000 dolarů a než se na to přijde, chce je nahradit tak, že je s pomocí svého starého přítele potajmu v noci znovu vytiskne...
    Žánry:Komedie
    3
  • Mister Ed
    Mister Ed (1961)
    Seriál
    67%
    4
  • Fantasy Island
    Fantasy Island (1978)
    Seriál
    64%
    5
  • For Love of Ivy
    For Love of Ivy (1968)
    FilmRole: Off-Broadway Family
    64%
    6
  • Walk on the Wild Side
    Walk on the Wild Side (1962)
    FilmRole: Grocery Shop Attendant (uncredited)
    V nevěstinci v New Orleans ve 30. letech je Hallie hlavní atrakcí jak pro klienty, tak pro mazanou madam. Příchod Dove Linkhorna, jejího zamilovaného miláčka z doby před třemi lety, naruší normální chod a spustí řetězec událostí, do kterých se zaplete řada lidí, včetně mladé ženy, se kterou cestoval a která je nyní nejnovější zaměstnankyní nevěstince.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    63%
    V nevěstinci v New Orleans ve 30. letech je Hallie hlavní atrakcí jak pro klienty, tak pro mazanou madam. Příchod Dove Linkhorna, jejího zamilovaného miláčka z doby před třemi lety, naruší normální chod a spustí řetězec událostí, do kterých se zaplete řada lidí, včetně mladé ženy, se kterou cestoval a která je nyní nejnovější zaměstnankyní nevěstince.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    7
  • Divorce American Style
    Divorce American Style (1967)
    FilmRole: Wife (uncredited)
    • iTunes
    63%
    8
  • Hory mají oči
    Hory mají oči (1977)
    FilmRole: Mama

    Současný horor zachvátila vlna předělávek u nás bohužel většinou dosud neuvedených klasických kousků ze 70. let. Ale nezoufejte, Festival otrlého diváka tyto mezery pohotově doplní. Po loňském uvedení původní i nové verze Texaského masakru motorovou pilou se letos můžete těšit na obdobnou dvojici originál-remake Hory mají oči. Tato dnes již klasická vyvražďovačka stála u zrodu tzv. „nového amerického hororu“, který v dílech režisérů George A. Romera, Toba Hoopera, Wese Cravena a Johna Carpentera revitalizoval pomalu skomírající hororový žánr a přivedl jej z prostředí gotického románu a upírských příběhů rovnou do současnosti. Autoři kladli důraz na realističnost podání, mnohdy hraničící s dokumentarismem, a svými filmy výrazně posouvali hranice filmového násilí. Ve své době tyto nízkorozpočtové snímky svou otevřenou tělesností a nekompromisní brutalitou šokovaly publikum a vyvolávaly znechucení a nejrůznější zákazy. Až postupem času se staly předmětem seriózního zájmu a z pozadí jejich krvavých příběhů se vynořil pozoruhodný komentář stavu tehdejší Ameriky (doznívající konflikt ve Vietnamu, studentské bouře, občanské nepokoje, hnutí za rovnoprávnost menšin).
    Cravenovy Hory mají oči vyprávějí jednoduchý příběh, inspirovaný legendou o rodinném klanu Sawney Beaneho, jehož členové v 17. století ve Skotsku přepadali, olupovali, vraždili a pojídali pocestné. Ve filmu typicky americká rodina Carterových uvázne na dovolené uprostřed pouště a brzy musí bojovat doslova o život se zdegenerovanými domorodci. Pokud chtějí Carterovi přežít, musí zmobilizovat všechny síly a odhodit veškeré zábrany. Významnou roli ve filmu sehrává vyprahlá pustina, jakási archetypální krajina, tvořící neoddělitelnou součást zakladatelského amerického mýtu. V hlubším plánu představují obě bojující rodiny zrcadlový obraz, metaforu Ameriky požírající samu sebe. Film, podobně jako například Peckinpahovi Strašáci (1971) nebo Boormanovo Vysvobození (1972), pojednává o tenké hranici oddělující civilizovaného člověka od divocha, o zvířeti v každém z nás. (Festival otrlého diváka)

    Režie:Wes Craven
    60%

    Současný horor zachvátila vlna předělávek u nás bohužel většinou dosud neuvedených klasických kousků ze 70. let. Ale nezoufejte, Festival otrlého diváka tyto mezery pohotově doplní. Po loňském uvedení původní i nové verze Texaského masakru motorovou pilou se letos můžete těšit na obdobnou dvojici originál-remake Hory mají oči. Tato dnes již klasická vyvražďovačka stála u zrodu tzv. „nového amerického hororu“, který v dílech režisérů George A. Romera, Toba Hoopera, Wese Cravena a Johna Carpentera revitalizoval pomalu skomírající hororový žánr a přivedl jej z prostředí gotického románu a upírských příběhů rovnou do současnosti. Autoři kladli důraz na realističnost podání, mnohdy hraničící s dokumentarismem, a svými filmy výrazně posouvali hranice filmového násilí. Ve své době tyto nízkorozpočtové snímky svou otevřenou tělesností a nekompromisní brutalitou šokovaly publikum a vyvolávaly znechucení a nejrůznější zákazy. Až postupem času se staly předmětem seriózního zájmu a z pozadí jejich krvavých příběhů se vynořil pozoruhodný komentář stavu tehdejší Ameriky (doznívající konflikt ve Vietnamu, studentské bouře, občanské nepokoje, hnutí za rovnoprávnost menšin).
    Cravenovy Hory mají oči vyprávějí jednoduchý příběh, inspirovaný legendou o rodinném klanu Sawney Beaneho, jehož členové v 17. století ve Skotsku přepadali, olupovali, vraždili a pojídali pocestné. Ve filmu typicky americká rodina Carterových uvázne na dovolené uprostřed pouště a brzy musí bojovat doslova o život se zdegenerovanými domorodci. Pokud chtějí Carterovi přežít, musí zmobilizovat všechny síly a odhodit veškeré zábrany. Významnou roli ve filmu sehrává vyprahlá pustina, jakási archetypální krajina, tvořící neoddělitelnou součást zakladatelského amerického mýtu. V hlubším plánu představují obě bojující rodiny zrcadlový obraz, metaforu Ameriky požírající samu sebe. Film, podobně jako například Peckinpahovi Strašáci (1971) nebo Boormanovo Vysvobození (1972), pojednává o tenké hranici oddělující civilizovaného člověka od divocha, o zvířeti v každém z nás. (Festival otrlého diváka)

    Režie:Wes Craven
    9
  • Holmes and Yo-Yo
    Holmes and Yo-Yo (1976)
    Seriál
    Holmes & Yoyo je americký komediální televizní seriál, který v sezóně 1976–1977 odvysílala stanice ABC ve 13 epizodách. Seriál sleduje detektiva Holmese a jeho nového androidího parťáka Yoya na jejich dobrodružstvích a patáliích. Holmes se snaží Yoya naučit, jaké to je být člověkem, a zároveň se snaží utajit pravou podstatu svého svérázného partnera před zločinci i kolegy policisty.
    Žánry:Komedie
    60%
    Holmes & Yoyo je americký komediální televizní seriál, který v sezóně 1976–1977 odvysílala stanice ABC ve 13 epizodách. Seriál sleduje detektiva Holmese a jeho nového androidího parťáka Yoya na jejich dobrodružstvích a patáliích. Holmes se snaží Yoya naučit, jaké to je být člověkem, a zároveň se snaží utajit pravou podstatu svého svérázného partnera před zločinci i kolegy policisty.
    Žánry:Komedie
    10
  • Oscar, The
    Oscar, The (1966)
    Film
    53%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.