Roberto Cañedo: Nejlepší filmy a seriály

6.3

Roberto Cañedo: Filmy a seriály

  • Poklad na Sierra Madre
    Poklad na Sierra Madre (1948)
    FilmRole: Mexican Lieutenant (uncredited)
    • iTunes
    81%
    1
  • El gendarme desconocido
    El gendarme desconocido (1941)
    FilmRole: Extra (uncredited)
    Město je v ohrožení kvůli bandě zlodějů, kteří si troufli i na policii. Policejní šéf proto vyzývá své muže, aby dopadli gang do 48 hodin. Mezitím se členové gangu setkávají v kavárně, kterou provozuje vdova s dcerou a jejím nápadníkem Cantinflasem. Ten se s lupiči dostane do potyčky, která skončí až na policejní stanici. Od té doby se Cantinflas stává členem policejního sboru pro speciální mise.
    Žánry:Komedie
    75%
    Město je v ohrožení kvůli bandě zlodějů, kteří si troufli i na policii. Policejní šéf proto vyzývá své muže, aby dopadli gang do 48 hodin. Mezitím se členové gangu setkávají v kavárně, kterou provozuje vdova s dcerou a jejím nápadníkem Cantinflasem. Ten se s lupiči dostane do potyčky, která skončí až na policejní stanici. Od té doby se Cantinflas stává členem policejního sboru pro speciální mise.
    Žánry:Komedie
    2
  • Un día con el diablo
    Un día con el diablo (1945)
    FilmRole: Extra
    74%
    3
  • Rio Escondido
    Rio Escondido (1948)
    FilmRole: Ayudante de la presidencia
    Mexický film Rio Escondido je příběhem mladé učitelky, která přichází na vesnici, aby pomáhala v boji proti negramotnosti i tyranství samozvaných vládců země – bohatých latifundistů. Jejím největším nepřítelem je statkář don Regino, který se snaží překazit její práci. Rosaura je v tomto boji silnější a přestože umírá, dokáže probudit ujařmený lid k mohutnému odporu proti tyranům. (FILMOVÝ PŘEHLED 11 / 1955)
    Žánry:Drama
    74%
    Mexický film Rio Escondido je příběhem mladé učitelky, která přichází na vesnici, aby pomáhala v boji proti negramotnosti i tyranství samozvaných vládců země – bohatých latifundistů. Jejím největším nepřítelem je statkář don Regino, který se snaží překazit její práci. Rosaura je v tomto boji silnější a přestože umírá, dokáže probudit ujařmený lid k mohutnému odporu proti tyranům. (FILMOVÝ PŘEHLED 11 / 1955)
    Žánry:Drama
    4
  • Vesničanka
    Vesničanka (1949)
    FilmRole: Aurelio Rodríguez
    V mexickém filmu, jehož osou je nepřátelský postoj dvou mladých mužů, bývalých přátel, pro jediné děvče, jsou zachyceny poměry vládnoucí na mexickém venkově. Bohatý rančer je zde celé vesnici diktátorem, proti kterému se bojí každý postavit. Proto také se dostává jeden z těchto dvou bývalých přátel bez velkého vyšetřování do vězení, poněvadž zranil druhého, který mu odloudil a zneuctil děvče. Avšak ani po odpykání trestu nemůže zůstat ve své rodné vsi a pod nátlakem bohatého rančera musí i se ženou odejít. Kameraman Gabriel Figueroa byl vyznamenán na V. MFF v Karlových Varech za vynikající fotografii tohoto filmu. (FILMOVÝ PŘEHLED 28 / 1954)
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    V mexickém filmu, jehož osou je nepřátelský postoj dvou mladých mužů, bývalých přátel, pro jediné děvče, jsou zachyceny poměry vládnoucí na mexickém venkově. Bohatý rančer je zde celé vesnici diktátorem, proti kterému se bojí každý postavit. Proto také se dostává jeden z těchto dvou bývalých přátel bez velkého vyšetřování do vězení, poněvadž zranil druhého, který mu odloudil a zneuctil děvče. Avšak ani po odpykání trestu nemůže zůstat ve své rodné vsi a pod nátlakem bohatého rančera musí i se ženou odejít. Kameraman Gabriel Figueroa byl vyznamenán na V. MFF v Karlových Varech za vynikající fotografii tohoto filmu. (FILMOVÝ PŘEHLED 28 / 1954)
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • Salón México
    Salón México (1949)
    FilmRole: Roberto
    72%
    6
  • México de mis recuerdos
    México de mis recuerdos (1944)
    FilmRole: Teniente González (uncredited)
    72%
    7
  • María Isabel
    María Isabel (1967)
    FilmRole: Rogelio
    72%
    8
  • Malquerida, La
    Malquerida, La (1949)
    FilmRole: Faustino
    Emilio Fernandez režíruje Dolores Del Rio a Pedra Armendarize v klasickém příběhu o rodině a posedlosti. Raimundina dcera Acacia nenávidí svého nevlastního otce Estebana, a aby unikla dusivému rodinnému životu, přijala nabídku k sňatku od muže, kterého ani nemiluje. Esteban je však Acacií posedlý, a aby zajistil, že neodejde, plánuje vraždu dívčina nic netušícího snoubence. Jak Estebanova pravá povaha vychází najevo, matka a dcera se musí spojit, aby se navzájem podpořily a zajistily, že jejich rodinné pouto zůstane silné i v těch nejtemnějších časech.
    Žánry:Drama
    72%
    Emilio Fernandez režíruje Dolores Del Rio a Pedra Armendarize v klasickém příběhu o rodině a posedlosti. Raimundina dcera Acacia nenávidí svého nevlastního otce Estebana, a aby unikla dusivému rodinnému životu, přijala nabídku k sňatku od muže, kterého ani nemiluje. Esteban je však Acacií posedlý, a aby zajistil, že neodejde, plánuje vraždu dívčina nic netušícího snoubence. Jak Estebanova pravá povaha vychází najevo, matka a dcera se musí spojit, aby se navzájem podpořily a zajistily, že jejich rodinné pouto zůstane silné i v těch nejtemnějších časech.
    Žánry:Drama
    9
  • Maclovia
    Maclovia (1948)
    FilmRole: Teniente Ocampo
    Mexický umělecký film natočený podle literární předlohy. – Láska dvou mladých lidí – Maclovie, dcery indiánského náčelníka z ostrova Janitzio, a José-Maríi, chudého rybáře, musí projít několika zkouškami, než je milencům dovoleno odejít z ostrova úzkosti a starých předsudků, kde jim hrozila jen hanba a smrt. Oba si svými činy a svou vzájemnou láskou právo na odchod z ostrova vybojovali. – Film „Maclovia“ byl v Československu poprvé předveden v r. 1949 na IV. mezinárodním filmovém festivalu v Mariánských Lázních a jeho kameraman – Gabriel Figueroa získal Cenu za fotografii. V témže roce získal film v Belgii Čestnou cenu Národního komitétu filmových tvůrčích pracovníků a rok předtím získal Velkou cenu italské vlády na Biennale v Benátkách. (FILMOVÝ PŘEHLED 36 / 1957)
    Žánry:DramaRomantický
    71%
    Mexický umělecký film natočený podle literární předlohy. – Láska dvou mladých lidí – Maclovie, dcery indiánského náčelníka z ostrova Janitzio, a José-Maríi, chudého rybáře, musí projít několika zkouškami, než je milencům dovoleno odejít z ostrova úzkosti a starých předsudků, kde jim hrozila jen hanba a smrt. Oba si svými činy a svou vzájemnou láskou právo na odchod z ostrova vybojovali. – Film „Maclovia“ byl v Československu poprvé předveden v r. 1949 na IV. mezinárodním filmovém festivalu v Mariánských Lázních a jeho kameraman – Gabriel Figueroa získal Cenu za fotografii. V témže roce získal film v Belgii Čestnou cenu Národního komitétu filmových tvůrčích pracovníků a rok předtím získal Velkou cenu italské vlády na Biennale v Benátkách. (FILMOVÝ PŘEHLED 36 / 1957)
    Žánry:DramaRomantický
    10
  • Reportaje
    Reportaje (1953)
    FilmRole: Humberto, reporter
    70%
    11
  • Pedro Páramo
    Pedro Páramo (1967)
    FilmRole: Toribio Aldrete
    70%
    12
  • Horečka stoupá v El Pao
    Horečka stoupá v El Pao (1959)
    FilmRole: Le colonel Olivares
    Poté, co je na fiktivním latinskoamerickém ostrově úkladně zavražděn guvernér Vargas, dostane jeho výkonný tajemník Ramón Vásquez za úkol dočasně zemi řídit. Když pak úřad převezme nový guvernér, sadistický Gual, morálka ve společnosti tragicky upadá. Mezitím se vdova po guvernérovi Inés Vargasová a Ramón vzájemně sbližují, jejich vztah je ale - stejně jako celá země - ohrožen posedlostí Guala, který prahne po absolutní vládě i po Inés.
    Žánry:Drama
    66%
    Poté, co je na fiktivním latinskoamerickém ostrově úkladně zavražděn guvernér Vargas, dostane jeho výkonný tajemník Ramón Vásquez za úkol dočasně zemi řídit. Když pak úřad převezme nový guvernér, sadistický Gual, morálka ve společnosti tragicky upadá. Mezitím se vdova po guvernérovi Inés Vargasová a Ramón vzájemně sbližují, jejich vztah je ale - stejně jako celá země - ohrožen posedlostí Guala, který prahne po absolutní vládě i po Inés.
    Žánry:Drama
    13
  • La loba
    La loba (1965)
    FilmRole: Dr. González
    60%
    14
  • El Santo bojuje proti Frankensteinově dceři
    El Santo bojuje proti Frankensteinově dceři (1972)
    FilmRole: Dr. Yanco
    Mexický wrestler Santo je po třiceti letech oslnivé kariéry neustále při síle a navíc jako by vůbec nestárnul. To nedává spát doktorce Fredě Frankensteinové, která se pustí do zkoumání vzorku jeho krve. A skutečně se jí díky němu brzy podaří objevit zázračné omlazující sérum. Má to ale jeden háček – jeho účinek je dočasný, a tak je třeba neustále od Santa získávat novou krev. Maskovanému hrdinovi se ale příliš nechce být dobrovolnou krevní bankou. Paní doktorka tedy unese jeho snoubenku Normu, aby hrdinu vlákala do pasti. Do ní je totiž Santo zamilovaný až po uši. Ty sice nejsou pod jeho stříbrnou maskou za normálních okolností vidět, ale Santo v milostném oblouznění v tomto díle dokonce před svou milou jednou odhalí svou tvář. Podruhé mu pak masku násilím serve vilná doktorka Freda, načež je Santovou krásou očarována až k polibku.
    Nové Santovo dobrodružství obsahuje pouze dvě kratší scény zápasu v ringu. Těšit se ale můžete na dvě „uměle“ vytvořená monstra – gorilího muže Truxóna, který ve své době byl v Mexiku známou cirkusovou atrakcí, a Gerarda Zepedu alias Ursuse neboli hrajícího trpaslíka. O dobové slávě luchadorských filmů se Santem vypovídá také fakt, že tento díl snímal kameraman Raúl Martínez Solares známý především díky spolupráci s Luisem Buñuelem a celý film byl natočen v nejmodernějších mexických studiích Churubusco za využití nejlepší tehdejší techniky. Přesto se nemusíte bát, že by toto Santovo dobrodružství bylo byť o píď méně zhůvěřilé než ta předchozí. (Festival otrlého diváka 2017)
    57%
    Mexický wrestler Santo je po třiceti letech oslnivé kariéry neustále při síle a navíc jako by vůbec nestárnul. To nedává spát doktorce Fredě Frankensteinové, která se pustí do zkoumání vzorku jeho krve. A skutečně se jí díky němu brzy podaří objevit zázračné omlazující sérum. Má to ale jeden háček – jeho účinek je dočasný, a tak je třeba neustále od Santa získávat novou krev. Maskovanému hrdinovi se ale příliš nechce být dobrovolnou krevní bankou. Paní doktorka tedy unese jeho snoubenku Normu, aby hrdinu vlákala do pasti. Do ní je totiž Santo zamilovaný až po uši. Ty sice nejsou pod jeho stříbrnou maskou za normálních okolností vidět, ale Santo v milostném oblouznění v tomto díle dokonce před svou milou jednou odhalí svou tvář. Podruhé mu pak masku násilím serve vilná doktorka Freda, načež je Santovou krásou očarována až k polibku.
    Nové Santovo dobrodružství obsahuje pouze dvě kratší scény zápasu v ringu. Těšit se ale můžete na dvě „uměle“ vytvořená monstra – gorilího muže Truxóna, který ve své době byl v Mexiku známou cirkusovou atrakcí, a Gerarda Zepedu alias Ursuse neboli hrajícího trpaslíka. O dobové slávě luchadorských filmů se Santem vypovídá také fakt, že tento díl snímal kameraman Raúl Martínez Solares známý především díky spolupráci s Luisem Buñuelem a celý film byl natočen v nejmodernějších mexických studiích Churubusco za využití nejlepší tehdejší techniky. Přesto se nemusíte bát, že by toto Santovo dobrodružství bylo byť o píď méně zhůvěřilé než ta předchozí. (Festival otrlého diváka 2017)
    15
  • Netopýří žena
    Netopýří žena (1968)
    FilmRole: Dr. Eric Williams
    Sotva rok po natočení amerického filmu Batman (1966) se v útrobách mexické exploatace zrodila na základech aztécké hrdosti odpověď, ovšem nesoucí se v intencích domácího matriarchátu – Bat Woman, Batwoman, La mujer murciélago aneb Netopýří žena. Její režie se ujal René Cardona, označovaný někdy v dějinách mexického filmu za krále národního filmového odpadu (rey del cine basura nacional). Titulní hrdinka vstupuje do akce ve chvíli, kdy se začnou objevovat mrtvoly zápasníků, kterým je vysáván nadvěsek mozkový. Netopýří ženu hraje Italka Maura Monti, vyhlášená v roce 1963 vlivným časopisem Cinelândia nejvíce sexy a nejcharismatičtější herečkou s nejslibnější budoucností. Z filmu samotného je zjevné, že disponuje především jinými přednostmi než je zápasnické umění. Monti se ostatně objevila ve stejném roce v mnoha dalších rozkošných zetkových filmech jako Záhada halucinogenních hub nebo v Lásko, vykoupej mě. Coby Netopýří žena se ale nevyhne ani zápasu v ringu nebo boji za záchranu svých mužských kolegů. Pro nás je ale její dobrodružství dokonalou ukázkou dobových zápasnických filmů s ženskými bojovnicemi. (Festival otrlého diváka)
    48%
    Sotva rok po natočení amerického filmu Batman (1966) se v útrobách mexické exploatace zrodila na základech aztécké hrdosti odpověď, ovšem nesoucí se v intencích domácího matriarchátu – Bat Woman, Batwoman, La mujer murciélago aneb Netopýří žena. Její režie se ujal René Cardona, označovaný někdy v dějinách mexického filmu za krále národního filmového odpadu (rey del cine basura nacional). Titulní hrdinka vstupuje do akce ve chvíli, kdy se začnou objevovat mrtvoly zápasníků, kterým je vysáván nadvěsek mozkový. Netopýří ženu hraje Italka Maura Monti, vyhlášená v roce 1963 vlivným časopisem Cinelândia nejvíce sexy a nejcharismatičtější herečkou s nejslibnější budoucností. Z filmu samotného je zjevné, že disponuje především jinými přednostmi než je zápasnické umění. Monti se ostatně objevila ve stejném roce v mnoha dalších rozkošných zetkových filmech jako Záhada halucinogenních hub nebo v Lásko, vykoupej mě. Coby Netopýří žena se ale nevyhne ani zápasu v ringu nebo boji za záchranu svých mužských kolegů. Pro nás je ale její dobrodružství dokonalou ukázkou dobových zápasnických filmů s ženskými bojovnicemi. (Festival otrlého diváka)
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.