Júlia Buisel: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Júlia Buisel: Filmy a seriály

  • Abrahámovo údolí
    Abrahámovo údolí (1993)
    FilmRole: Melo Sister #2
    Proslulý venkovský lékař je okouzlen dospívající dcerou majitele panství Emou, zdánlivě křehkou, avšak záhadně zkázonosnou, a později se s ní ožení. Zápletka, volně vycházející z Flaubertova románu Paní Bovaryová, však není jen studií nevěry: je to příběh dospívání ženy v bigotním a konzervativním prostředí portugalské provincie, která se po provdání za nemilovaného muže ocitá v citovém prázdnu. Jedinou útěchu jí dává vnitřní souznění s hluchoněmou služkou - jejíma očima sledujeme události na starém venkovském sídle. Oliveirovy obrazy prostředí a krajiny (malebné údolí řeky Douro s vinicemi na svazích) zvýrazňují vztahy mezi charaktery a okolím. Zdánlivě archaické prostředky (mimo obraz čtené úryvky románu, povlovné záběry statické kamery s malířským rámováním obrazů či frontální záběry připomínající divadelní inscenaci) dávají jeho poetice nenapodobitelný ráz. Z překrásných dlouhých záběrů vyzařuje zvláštní hypnotická síla.
    70%
    Proslulý venkovský lékař je okouzlen dospívající dcerou majitele panství Emou, zdánlivě křehkou, avšak záhadně zkázonosnou, a později se s ní ožení. Zápletka, volně vycházející z Flaubertova románu Paní Bovaryová, však není jen studií nevěry: je to příběh dospívání ženy v bigotním a konzervativním prostředí portugalské provincie, která se po provdání za nemilovaného muže ocitá v citovém prázdnu. Jedinou útěchu jí dává vnitřní souznění s hluchoněmou služkou - jejíma očima sledujeme události na starém venkovském sídle. Oliveirovy obrazy prostředí a krajiny (malebné údolí řeky Douro s vinicemi na svazích) zvýrazňují vztahy mezi charaktery a okolím. Zdánlivě archaické prostředky (mimo obraz čtené úryvky románu, povlovné záběry statické kamery s malířským rámováním obrazů či frontální záběry připomínající divadelní inscenaci) dávají jeho poetice nenapodobitelný ráz. Z překrásných dlouhých záběrů vyzařuje zvláštní hypnotická síla.
    1
  • Divina Comédia, A
    Divina Comédia, A (1991)
    FilmRole: Maria
    70%
    2
  • Princípio da Incerteza, O
    Princípio da Incerteza, O (2002)
    FilmRole: Tia Tofi
    66%
    3
  • Um Filme Falado
    Um Filme Falado (2003)
    FilmRole: Amiga de Delfina
    Meditace o civilizaci. Červenec 2001: přátelé mávají na rozloučenou s výletní lodí, která vyplouvá z Lisabonu do středomořských přístavů a Indického oceánu. Na palubě a během jednodenních výletů v Marseille, Pompejích, Athénách, Istanbulu a Káhiře vypráví profesorka své mladé dceři o mýtech, historii, náboženství a válkách. Oslovují ji muži, ale ona je chladná, spěchá za svým manželem do Bombaje. Po Káhiře, během dvou večerů rozdělených zastávkou v Adenu, okouzluje kapitán tři úspěšné a slavné ženy (které nemají děti). Ty si vtipně a inteligentně povídají, každá rozumí rodnému jazyku té druhé, evropská unie. Kapitán požádá matku s dcerou, aby se k nim připojily. Dívce dá dárek. Helena zpívá. Život může být sladký.
    64%
    Meditace o civilizaci. Červenec 2001: přátelé mávají na rozloučenou s výletní lodí, která vyplouvá z Lisabonu do středomořských přístavů a Indického oceánu. Na palubě a během jednodenních výletů v Marseille, Pompejích, Athénách, Istanbulu a Káhiře vypráví profesorka své mladé dceři o mýtech, historii, náboženství a válkách. Oslovují ji muži, ale ona je chladná, spěchá za svým manželem do Bombaje. Po Káhiře, během dvou večerů rozdělených zastávkou v Adenu, okouzluje kapitán tři úspěšné a slavné ženy (které nemají děti). Ty si vtipně a inteligentně povídají, každá rozumí rodnému jazyku té druhé, evropská unie. Kapitán požádá matku s dcerou, aby se k nim připojily. Dívce dá dárek. Helena zpívá. Život může být sladký.
    4
  • Belle toujours
    Belle toujours (2006)
    FilmRole: Old Prostitute
    V souvislosti s nejnovějším dílem téměř stoletého Oliveiry se dá mluvit o postmodernismu, intelektuální hříčce, buñuelovské zlomyslnosti, absurditě i úvaze o neúhybné logice lidského života. V režisérově fantaskní vizi se zestárlá hrdinka Buñuelovy Krásky dne po osmatřiceti letech náhodně potkává s dávným přítelem svého muže. Kdysi po ní velmi toužil, ale ač se snadno oddávala různým milencům, právě jeho odvrhla. Po mnoha pokusech ubránit se schůzce žena nakonec svolí ke společné večeři. Oba doufají, že se dovědí tajemství toho druhého. Michel Piccoli a Bulle Ogierová jako by do rolí promítali svou vnitřní sílu i nostalgii stáří, uzavřené prostory elegantních interiérů připomenou fantaskně klaustrofobní světy četných Buñuelových filmů.
    Žánry:DramaHudební
    59%
    V souvislosti s nejnovějším dílem téměř stoletého Oliveiry se dá mluvit o postmodernismu, intelektuální hříčce, buñuelovské zlomyslnosti, absurditě i úvaze o neúhybné logice lidského života. V režisérově fantaskní vizi se zestárlá hrdinka Buñuelovy Krásky dne po osmatřiceti letech náhodně potkává s dávným přítelem svého muže. Kdysi po ní velmi toužil, ale ač se snadno oddávala různým milencům, právě jeho odvrhla. Po mnoha pokusech ubránit se schůzce žena nakonec svolí ke společné večeři. Oba doufají, že se dovědí tajemství toho druhého. Michel Piccoli a Bulle Ogierová jako by do rolí promítali svou vnitřní sílu i nostalgii stáří, uzavřené prostory elegantních interiérů připomenou fantaskně klaustrofobní světy četných Buñuelových filmů.
    Žánry:DramaHudební
    5
  • Singularidades de uma Rapariga Loira
    Singularidades de uma Rapariga Loira (2009)
    FilmRole: Dona Vilaça
    • iTunes
    Macário stráví dlouhou jízdu vlakem do Algarve hovorem s neznámou cestující, které se svěřuje s bolestným příběhem životní lásky: sotva nastoupil ke svému strýci do prvního zaměstnání jako účetní, bláznivě se zamiloval do dívky z domu přes ulici. Její živý portrét v rámu okna a rozhodnutí se s ní oženit odstartovaly bolestné peripetie, jejichž nejsmutnějším rozměrem byl falešný happy end... Stoletý Oliveira patrně na protest proti cenám za „celoživotní dílo“, které převzal na festivalech v Benátkách a v Berlíně již před čtvrtstoletím, tvoří čím dál intenzivněji. Když roku 2003 natočil snímek s provokativním názvem Mluvený film, chtěl tím jistě sdělit, že má stále co říci, a od té doby vkládá do své filmografie dva nové tituly ročně. Jejich délka už dávno nedosahuje čtyř set minut jako u Saténového střevíčku (1985), ale i tento snímek s hodinovou stopáží dokazuje kultivovanost svého vzdělaného a sečtělého tvůrce. Přestože režisér začal tvořit ještě v éře němého filmu, stále vyniká obdivuhodnou schopností udržet krok s moderní dobou. [44. MFFKV 2009]
    58%
    Macário stráví dlouhou jízdu vlakem do Algarve hovorem s neznámou cestující, které se svěřuje s bolestným příběhem životní lásky: sotva nastoupil ke svému strýci do prvního zaměstnání jako účetní, bláznivě se zamiloval do dívky z domu přes ulici. Její živý portrét v rámu okna a rozhodnutí se s ní oženit odstartovaly bolestné peripetie, jejichž nejsmutnějším rozměrem byl falešný happy end... Stoletý Oliveira patrně na protest proti cenám za „celoživotní dílo“, které převzal na festivalech v Benátkách a v Berlíně již před čtvrtstoletím, tvoří čím dál intenzivněji. Když roku 2003 natočil snímek s provokativním názvem Mluvený film, chtěl tím jistě sdělit, že má stále co říci, a od té doby vkládá do své filmografie dva nové tituly ročně. Jejich délka už dávno nedosahuje čtyř set minut jako u Saténového střevíčku (1985), ale i tento snímek s hodinovou stopáží dokazuje kultivovanost svého vzdělaného a sečtělého tvůrce. Přestože režisér začal tvořit ještě v éře němého filmu, stále vyniká obdivuhodnou schopností udržet krok s moderní dobou. [44. MFFKV 2009]
    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.