Edna Bennett: Nejlepší filmy a seriály

6.7

Edna Bennett: Filmy a seriály

  • Noc v opeře
    Noc v opeře (1935)
    Film
    79%
    1
  • Kobylkáři
    Kobylkáři (1937)
    Film
    Snímek se odehrává v léčebném sanatoriu a nedosahuje úrovně Noci v opeře, neboť jeho hudební oddechové scény nejsou tak dobře zakomponovány do děje a i jejich úroveň je slabší. V ústřední milenecké dvojici se vedle tenoristy Allana Jonese objevuje známá herecká hvězda irského původu Maureen O'Sullivanová. Zjevně menší míra kontroly ze strany studia nad humornou anarchií bratří Marxů je způsobena tím, že během natáčení náhle zemřel šéf produkce Irving Thalberg, který byl velkým příznivcem bratrského týmu a měl také zásluhu na jejich příchodu do MGM. Snímek byl za taneční výstup All God's Children Got Rhythm nominován na Oscara v kategorii taneční režie (dance direction; existovala pouze v letech 1935-37), ale sošku nedostal.
    Žánry:Komedie
    Režie:Sam Wood
    72%
    Snímek se odehrává v léčebném sanatoriu a nedosahuje úrovně Noci v opeře, neboť jeho hudební oddechové scény nejsou tak dobře zakomponovány do děje a i jejich úroveň je slabší. V ústřední milenecké dvojici se vedle tenoristy Allana Jonese objevuje známá herecká hvězda irského původu Maureen O'Sullivanová. Zjevně menší míra kontroly ze strany studia nad humornou anarchií bratří Marxů je způsobena tím, že během natáčení náhle zemřel šéf produkce Irving Thalberg, který byl velkým příznivcem bratrského týmu a měl také zásluhu na jejich příchodu do MGM. Snímek byl za taneční výstup All God's Children Got Rhythm nominován na Oscara v kategorii taneční režie (dance direction; existovala pouze v letech 1935-37), ale sošku nedostal.
    Žánry:Komedie
    Režie:Sam Wood
    2
  • I katové umírají!
    I katové umírají! (1943)
    Film
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    69%
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    3
  • Kouzlo norkové kožešiny
    Kouzlo norkové kožešiny (1962)
    Film

    Dvě z nejmilejších hollywoodských hvězd, Cary Grant a Doris Day, září v této svěží a vkusné komedii, která je plná romantického potěšení. Láska přichází znenadání, když se pohledný a žádoucí magnát (Grant) a krásná pracující žena (Day) potkají kvůli blátivé kaluži u obrubníku. On je nadšen jejím maloměstským způsobem života; ona je okouzlena jeho romantickým a nenuceným chováním. Ale když přijde řeč na svatbu, mají značně odlišné názory - ona se vdávat chce, on nikoliv! Vzniká z toho hra na kočku a myš, kde se každý snaží vyhrát s veselými a u srdce hřejícími výsledky.

    66%

    Dvě z nejmilejších hollywoodských hvězd, Cary Grant a Doris Day, září v této svěží a vkusné komedii, která je plná romantického potěšení. Láska přichází znenadání, když se pohledný a žádoucí magnát (Grant) a krásná pracující žena (Day) potkají kvůli blátivé kaluži u obrubníku. On je nadšen jejím maloměstským způsobem života; ona je okouzlena jeho romantickým a nenuceným chováním. Ale když přijde řeč na svatbu, mají značně odlišné názory - ona se vdávat chce, on nikoliv! Vzniká z toho hra na kočku a myš, kde se každý snaží vyhrát s veselými a u srdce hřejícími výsledky.

    4
  • Ladies of the Big House
    Ladies of the Big House (1931)
    FilmRole: The Countess
    65%
    5
  • St. Louis Kid, The
    St. Louis Kid, The (1934)
    Film
    Kamioňák Eddie Kennedy se dostane do křížku se zákonem, když způsobí autonehodu s Ann Reidovou a omráčí majitele mlékárny. Vyhne se trestu, když tvrdí, že to udělal v solidaritě s farmáři. Ti zahájí bojkot proti mlékárně, takže majitel musí vozit mléko odjinud, ale farmáři zablokují silnici a Kennedy je znovu zatčen. V noci opustí vězení, aby se setkal s Ann, ale mezitím si majitel najal mafiány, aby mu mléko dovezli. Jeden z farmářů je zavražděn, Ann Reidová je nezvěstná a Eddie Kennedy je obviněn z vraždy.
    Žánry:Drama
    65%
    Kamioňák Eddie Kennedy se dostane do křížku se zákonem, když způsobí autonehodu s Ann Reidovou a omráčí majitele mlékárny. Vyhne se trestu, když tvrdí, že to udělal v solidaritě s farmáři. Ti zahájí bojkot proti mlékárně, takže majitel musí vozit mléko odjinud, ale farmáři zablokují silnici a Kennedy je znovu zatčen. V noci opustí vězení, aby se setkal s Ann, ale mezitím si majitel najal mafiány, aby mu mléko dovezli. Jeden z farmářů je zavražděn, Ann Reidová je nezvěstná a Eddie Kennedy je obviněn z vraždy.
    Žánry:Drama
    6
  • Mickey
    Mickey (1948)
    Film
    65%
    7
  • Děvče z malého města
    Děvče z malého města (1936)
    Film
    Kay je dívka žijící v malém venkovském městečku, jejíž život je příliš nudný a stereotypní na to, aby se dal snést. Jedné noci potká mladého, pohledného a bohatého Boba Dakina, který se jí opilý zeptá na cestu a následně ji vezme na noční výlet do města. Kay se jí ten cizinec líbí, a když se opilý Bob rozhodne, že by se měli vzít, Kay neváhá a souhlasí. Ráno po aféře Bob, když vystřízliví, lituje své chyby. Jeho přísní a čestní rodiče však trvají na tom, aby mladý pár předstíral manželství po dobu 6 měsíců před rozvodem, aby se vyhnuli špatné publicitě. Bob má na Kay vztek, že mu stojí v cestě k jeho snoubence Priscille, ale Kay stále doufá, že změní názor.
    64%
    Kay je dívka žijící v malém venkovském městečku, jejíž život je příliš nudný a stereotypní na to, aby se dal snést. Jedné noci potká mladého, pohledného a bohatého Boba Dakina, který se jí opilý zeptá na cestu a následně ji vezme na noční výlet do města. Kay se jí ten cizinec líbí, a když se opilý Bob rozhodne, že by se měli vzít, Kay neváhá a souhlasí. Ráno po aféře Bob, když vystřízliví, lituje své chyby. Jeho přísní a čestní rodiče však trvají na tom, aby mladý pár předstíral manželství po dobu 6 měsíců před rozvodem, aby se vyhnuli špatné publicitě. Bob má na Kay vztek, že mu stojí v cestě k jeho snoubence Priscille, ale Kay stále doufá, že změní názor.
    8
  • I Want a Divorce
    I Want a Divorce (1940)
    Film
    59%
    9
  • Big Boy
    Big Boy (1930)
    Film
    56%
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.