?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Luiz Carlos Barreto: Filmy a seriály

  • Paměti z vězení
    Paměti z vězení (1984)
    Film
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    75%
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    1
  • O Beijo No Asfalto
    O Beijo No Asfalto (1981)
    Film
    73%
    2
  • Terra em Transe
    Terra em Transe (1967)
    Film

    Předcházející snímek Maranhão 66 byl reportáží z voleb a Rochovi sloužil jako příprava. Imaginární stát Eldorado (podobá se Brazílii v letech 1964-1968) zažívá politickou krizi. Společnost EXPLINT využívá temné síly k ovládání země. Pučisté připravují převrat. A básník Paulo Martins je zmítán mezi politikou a poezií. (LFŠ 2007)

    Žánry:Drama
    72%

    Předcházející snímek Maranhão 66 byl reportáží z voleb a Rochovi sloužil jako příprava. Imaginární stát Eldorado (podobá se Brazílii v letech 1964-1968) zažívá politickou krizi. Společnost EXPLINT využívá temné síly k ovládání země. Pučisté připravují převrat. A básník Paulo Martins je zmítán mezi politikou a poezií. (LFŠ 2007)

    Žánry:Drama
    3
  • Sbohem, Brazílie!
    Sbohem, Brazílie! (1980)
    Film
    Jedna z klíčových osobností brazilského filmového hnutí cinema novo, Carlos Diegues, na pozadí nízkorozpočtového příběhu o třech kočujících cirkusácích vypráví o zániku jedné epochy Brazílie. Forma nostalgické komedie nabízí hořký úsměv nad osudem tradičního umění, které vytěsnila dravá civilizace.

    Smutná komedie o nostalgickém pohledu na zánik tradiční kultury nadčasově prorokuje věk laciné televizní zábavy. Nikdo už není tím, čím býval, k čemu jej vedly historické souvislosti, ani stařičký promítač, ani indián, který říká, že bílí zničili jeho rod. Nyní se on vydává do města zničit je, evoluce je nezadržitelná a děsivá. Zánik Amazonie, to je autentický konec sedmdesátých let minulého století, který téměř dokumentárním způsobem zachycuje slavný snímek klíčové osobnosti cinema novo Carlose Dieguese.

    Příběh této nezvyklé road movie se od počátku soustředí na Caravanu Rolidei, trojlístek cirkusových umělců, potomků dávných sideshows, který kočuje od městečka k městečku. Pomocí jednoduchých kouzel, specifické dávky šarmu a výřečnosti se publiku představuje principál přezdívaný Cikánský král (Jose Wilker), sexuální bohyně a tanečnice rumby Salome (Betty Faria) a neporazitelný němý silák Swallow. Jednoho dne je na pouti spatří mladý naivní akordeonista Cico (Fabio Junior), zcela okouzlen živočišností Salome, se rozhodne skupinu nadále doprovázet i se svou mladičkou ženou čekající dítě. Zprvu je sice odmítnut, protože jeho místo už zaujal gramofon, ale Salome usoudí, že živá hudba by nemusela být od věci. Na společném putování za indiány, Altamirou, Amazonkou i mořem kočovníci poznávají, že se Brazílie hodně změnila a na jejich vystoupení zejí židle prázdnotou. Obyvatelé chudé země sedí jako přibití před novodobými pozlátky včetně televize, na kterou hypnotizovaně zírají. Při jedné peripetii pikareskního putování potkávají stařičkého promítače filmů, který jim vysvětluje, že zastavit se (usadit se) nemá smysl, protože lidé se o ně přestanou zajímat. Ovšem ani neustálé putování nenabízí kýžené výsledky. Principál usoudí, že jediným řešením je vyrazit do míst, kterých se civilizace ještě nedotkla. Ovšem ani Amazonie už vlastně neexistuje, vysnění indiáni zmizeli nebo se infiltrovali do příměstských ghett. Nakonec se cesty umělců rozcházejí, teprve setkání po několika letech nabízí novou perspektivu. Cico hraje s kapelou na místní diskotéce, jeho žena se prostituuje a Caravana Rolidei s nově nainstalovanými neony na autě a se stříbrnými flitry připomíná pojízdný sexshop. Brazílie nenávratně zmizela.

    Snímek, jenž zároveň slouží jako cenný dokument o proměnlivosti dob, získal příznivý kritický ohlas a v roce 1980 byl nominován na Zlatou palmu. (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaRoad Movie
    70%
    Jedna z klíčových osobností brazilského filmového hnutí cinema novo, Carlos Diegues, na pozadí nízkorozpočtového příběhu o třech kočujících cirkusácích vypráví o zániku jedné epochy Brazílie. Forma nostalgické komedie nabízí hořký úsměv nad osudem tradičního umění, které vytěsnila dravá civilizace.

    Smutná komedie o nostalgickém pohledu na zánik tradiční kultury nadčasově prorokuje věk laciné televizní zábavy. Nikdo už není tím, čím býval, k čemu jej vedly historické souvislosti, ani stařičký promítač, ani indián, který říká, že bílí zničili jeho rod. Nyní se on vydává do města zničit je, evoluce je nezadržitelná a děsivá. Zánik Amazonie, to je autentický konec sedmdesátých let minulého století, který téměř dokumentárním způsobem zachycuje slavný snímek klíčové osobnosti cinema novo Carlose Dieguese.

    Příběh této nezvyklé road movie se od počátku soustředí na Caravanu Rolidei, trojlístek cirkusových umělců, potomků dávných sideshows, který kočuje od městečka k městečku. Pomocí jednoduchých kouzel, specifické dávky šarmu a výřečnosti se publiku představuje principál přezdívaný Cikánský král (Jose Wilker), sexuální bohyně a tanečnice rumby Salome (Betty Faria) a neporazitelný němý silák Swallow. Jednoho dne je na pouti spatří mladý naivní akordeonista Cico (Fabio Junior), zcela okouzlen živočišností Salome, se rozhodne skupinu nadále doprovázet i se svou mladičkou ženou čekající dítě. Zprvu je sice odmítnut, protože jeho místo už zaujal gramofon, ale Salome usoudí, že živá hudba by nemusela být od věci. Na společném putování za indiány, Altamirou, Amazonkou i mořem kočovníci poznávají, že se Brazílie hodně změnila a na jejich vystoupení zejí židle prázdnotou. Obyvatelé chudé země sedí jako přibití před novodobými pozlátky včetně televize, na kterou hypnotizovaně zírají. Při jedné peripetii pikareskního putování potkávají stařičkého promítače filmů, který jim vysvětluje, že zastavit se (usadit se) nemá smysl, protože lidé se o ně přestanou zajímat. Ovšem ani neustálé putování nenabízí kýžené výsledky. Principál usoudí, že jediným řešením je vyrazit do míst, kterých se civilizace ještě nedotkla. Ovšem ani Amazonie už vlastně neexistuje, vysnění indiáni zmizeli nebo se infiltrovali do příměstských ghett. Nakonec se cesty umělců rozcházejí, teprve setkání po několika letech nabízí novou perspektivu. Cico hraje s kapelou na místní diskotéce, jeho žena se prostituuje a Caravana Rolidei s nově nainstalovanými neony na autě a se stříbrnými flitry připomíná pojízdný sexshop. Brazílie nenávratně zmizela.

    Snímek, jenž zároveň slouží jako cenný dokument o proměnlivosti dob, získal příznivý kritický ohlas a v roce 1980 byl nominován na Zlatou palmu. (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaRoad Movie
    4
  • O Que É Isso, Companheiro?
    O Que É Isso, Companheiro? (1997)
    Film
    69%
    5
  • A Grande Cidade ou As Aventuras e Desventuras de Luzia e Seus 3 Amigos Chegados de Longe
    A Grande Cidade ou As Aventuras e Desventuras de Luzia e Seus 3 Amigos Chegados de Longe (1966)
    Film
    69%
    6
  • O Homem Que Desafiou o Diabo
    O Homem Que Desafiou o Diabo (2007)
    Film
    68%
    7
  • Inocência
    Inocência (1983)
    Film
    67%
    8
  • Dona Flor e Seus Dois Maridos
    Dona Flor e Seus Dois Maridos (1976)
    Film
    • MUBI
    64%
    9
  • Romance da Empregada
    Romance da Empregada (1988)
    Film
    Fausta, služka, žije se svým manželem Joãem, opilcem a násilníkem, ve slumu. V práci musí snášet požadavky svého šéfa a doma si její manžel zlomí nohu a podvádí ji se sousedkou Coizinhou. Jednoho dne Fausta potká Zé da Placa a navzdory věkovému rozdílu mezi nimi se mezi nimi začne rozvíjet hluboká náklonnost a vybudují si krásné přátelství.
    Žánry:Drama
    64%
    Fausta, služka, žije se svým manželem Joãem, opilcem a násilníkem, ve slumu. V práci musí snášet požadavky svého šéfa a doma si její manžel zlomí nohu a podvádí ji se sousedkou Coizinhou. Jednoho dne Fausta potká Zé da Placa a navzdory věkovému rozdílu mezi nimi se mezi nimi začne rozvíjet hluboká náklonnost a vybudují si krásné přátelství.
    Žánry:Drama
    10
  • Amor bandido
    Amor bandido (1979)
    Film
    Policista Galvão se pouští do vyšetřování dvou případů – jednoho profesního a druhého osobního. Kromě pátrání po sériovém vrahovi se snaží najít i svou odcizenou dceru Sandru, kterou kdysi vyhodil z domu. Jejich životy se protnou, když se sériový vrah Toninho spřátelí se Sandrou, která se živí jako exotická tanečnice a prostitutka v pochybném prostředí Ria na konci 70. let.
    Žánry:Drama
    63%
    Policista Galvão se pouští do vyšetřování dvou případů – jednoho profesního a druhého osobního. Kromě pátrání po sériovém vrahovi se snaží najít i svou odcizenou dceru Sandru, kterou kdysi vyhodil z domu. Jejich životy se protnou, když se sériový vrah Toninho spřátelí se Sandrou, která se živí jako exotická tanečnice a prostitutka v pochybném prostředí Ria na konci 70. let.
    Žánry:Drama
    11
  • Jak sladký byl můj Francouz
    Jak sladký byl můj Francouz (1971)
    Film
    62%
    12
  • Antonio das Mortes
    Antonio das Mortes (1969)
    Film
    Pokračování pohnutých událostí na chudém brazilském venkově z Rochova předchozího opusu Bůh a ďábel v zemi slunce. Tentokrát se lovec banditů das Mortes ocitá ve víru agrární revoluce a pohanských rituálů inscenovaných s antickou nevyhnutelností.

    Expresivní střelba a výkřiky uvádějí tentokrát barevný snímek talentovaného tvůrce angažovaného filmu a vůdčí postavy hnutí cinema novo Glaubera Rochy. Uplynulo už celých 29 let od doby, kdy statkáři najatý lovec hlav Antonio das Mortes zabil obávaného Corisca, posledního z velkých banditů pustošících bezhlavě zemi. Od té doby již Antonio zneškodnil stovku samozvaných škůdců a nyní pase po dalším z nich, Coiranovi, o němž se hovoří jako o převtělení obávaného a legendárního bandity Lampiãoa. Ale časy se změnily: To, co dříve předurčovalo Mortesovu existenci (nenávist vůči vraždícím banditům), už pozbývá platnosti. Místní cangaceiro není vrah, ale idealistický vůdce chudých. Přichází tedy klíčový okamžik v podobě alegorického souboje mezi drakem a svatým Jiřím, okamžik mystického přerodu plný posvátných odkazů a biblických poselství. Tomu ostatně odpovídá i původní název snímku, který lze přeložit jako Souboj zlého draka se svatým Jiřím.

    Snímek má mnohem přístupnější strukturu než jeho předchozí díl, navíc začíná jasně čitelným angažovaným poselstvím, kdy místní učitel zkouší hlouček dětí z dějin své rodné země. Rocha opětovně ukazuje aktuální stav Brazílie, používá k tomu dokumentárně laděné záběry na přerod vesnice, která prochází aktuálními trendy jako je například agrární reforma. Nechybí dobové záběry na demonstrující dav, který nese prapor s heslem Nezávislost nebo smrt. Záměrný primitivismus a hluboká symbolika připomínají vysoce stylizované rituály. Z choreografie kamery a pohybujících se aktérů lze vycítit Rochův zájem o alegorické divadlo a určitou obřadnost. Tak jako jiné Rochovy snímky i tento je možno vnímat jako extatický rituál, v němž filmové prostředky vytvářejí komplexní systém, mající za cíl vyvolat vnitřní obrodu brazilského ducha. V roce 1969 získal Antonio das Mortes spolu se Všemi dobrými rodáky Vojtěcha Jasného cenu za režii na festivalu v Cannes, dále tamtéž cenu novinářů FIPRESCI, Cenu Luise Buñuela a Award of the International Confederation of the Art and Essay Cinema a řadu dalších na jiných, především evropských festivalech.

    (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)
    Žánry:AkčníDramaKrimiWestern
    62%
    Pokračování pohnutých událostí na chudém brazilském venkově z Rochova předchozího opusu Bůh a ďábel v zemi slunce. Tentokrát se lovec banditů das Mortes ocitá ve víru agrární revoluce a pohanských rituálů inscenovaných s antickou nevyhnutelností.

    Expresivní střelba a výkřiky uvádějí tentokrát barevný snímek talentovaného tvůrce angažovaného filmu a vůdčí postavy hnutí cinema novo Glaubera Rochy. Uplynulo už celých 29 let od doby, kdy statkáři najatý lovec hlav Antonio das Mortes zabil obávaného Corisca, posledního z velkých banditů pustošících bezhlavě zemi. Od té doby již Antonio zneškodnil stovku samozvaných škůdců a nyní pase po dalším z nich, Coiranovi, o němž se hovoří jako o převtělení obávaného a legendárního bandity Lampiãoa. Ale časy se změnily: To, co dříve předurčovalo Mortesovu existenci (nenávist vůči vraždícím banditům), už pozbývá platnosti. Místní cangaceiro není vrah, ale idealistický vůdce chudých. Přichází tedy klíčový okamžik v podobě alegorického souboje mezi drakem a svatým Jiřím, okamžik mystického přerodu plný posvátných odkazů a biblických poselství. Tomu ostatně odpovídá i původní název snímku, který lze přeložit jako Souboj zlého draka se svatým Jiřím.

    Snímek má mnohem přístupnější strukturu než jeho předchozí díl, navíc začíná jasně čitelným angažovaným poselstvím, kdy místní učitel zkouší hlouček dětí z dějin své rodné země. Rocha opětovně ukazuje aktuální stav Brazílie, používá k tomu dokumentárně laděné záběry na přerod vesnice, která prochází aktuálními trendy jako je například agrární reforma. Nechybí dobové záběry na demonstrující dav, který nese prapor s heslem Nezávislost nebo smrt. Záměrný primitivismus a hluboká symbolika připomínají vysoce stylizované rituály. Z choreografie kamery a pohybujících se aktérů lze vycítit Rochův zájem o alegorické divadlo a určitou obřadnost. Tak jako jiné Rochovy snímky i tento je možno vnímat jako extatický rituál, v němž filmové prostředky vytvářejí komplexní systém, mající za cíl vyvolat vnitřní obrodu brazilského ducha. V roce 1969 získal Antonio das Mortes spolu se Všemi dobrými rodáky Vojtěcha Jasného cenu za režii na festivalu v Cannes, dále tamtéž cenu novinářů FIPRESCI, Cenu Luise Buñuela a Award of the International Confederation of the Art and Essay Cinema a řadu dalších na jiných, především evropských festivalech.

    (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)
    Žánry:AkčníDramaKrimiWestern
    13
  • Brasil Ano 2000
    Brasil Ano 2000 (1969)
    Film
    Rok 2000. Brazílie je částečně zdevastována Třetí světovou válkou. Do malého města, které si přezdívají "Zapomněl jsem", přijíždí rodina imigrantů. Tato trojice je naverbována místním zastáncem práv původních obyvatel, aby během návštěvy generála předstírali, že jsou domorodci. V dilematu, zda se integrovat do systému, nebo si zachovat osobní svobodu, se rodina rozpadá, zatímco se město připravuje na vypuštění vesmírné rakety.
    Žánry:Drama
    61%
    Rok 2000. Brazílie je částečně zdevastována Třetí světovou válkou. Do malého města, které si přezdívají "Zapomněl jsem", přijíždí rodina imigrantů. Tato trojice je naverbována místním zastáncem práv původních obyvatel, aby během návštěvy generála předstírali, že jsou domorodci. V dilematu, zda se integrovat do systému, nebo si zachovat osobní svobodu, se rodina rozpadá, zatímco se město připravuje na vypuštění vesmírné rakety.
    Žánry:Drama
    14
  • Bossa nova
    Bossa nova (2000)
    Film

    Advokát Pedro Paolo, jehož otec je majitelem proslulého obchodu s látkami, se musí vyrovnat s rozpadem svého manželství. Učitelka angličtiny Mary Ann Simpsonová, která v Riu zakotvila po tragické smrti svého muže, hledá cestu, na níž by se mohla zbavit pout minulosti a začít znovu. Po štěstí touží i její žákyně, která se zamilovala po internetu do Američana, fotbalová hvězda Acacio, chystající se k odjezdu do Londýna, i další postavy tohoto úsměvného milostného příběhu, podbarveného vábivými latinskoamerickými rytmy.

    59%

    Advokát Pedro Paolo, jehož otec je majitelem proslulého obchodu s látkami, se musí vyrovnat s rozpadem svého manželství. Učitelka angličtiny Mary Ann Simpsonová, která v Riu zakotvila po tragické smrti svého muže, hledá cestu, na níž by se mohla zbavit pout minulosti a začít znovu. Po štěstí touží i její žákyně, která se zamilovala po internetu do Američana, fotbalová hvězda Acacio, chystající se k odjezdu do Londýna, i další postavy tohoto úsměvného milostného příběhu, podbarveného vábivými latinskoamerickými rytmy.

    15
  • Ele, o Boto
    Ele, o Boto (1987)
    Film
    Podle jedné amazonské legendy navštěvuje každým měsícem, za úplňku, brazilskou rybářskou vesnici tajemný host: Boto, který se proměňuje v člověka, aby sváděl a byl milován ženami a nenáviděn muži. Jednou z jeho obětí je dcera rybáře, která s Botem zplodí syna. Boto se neustále vrací, aby ji sváděl, a i když se provdá, nepřestává ji vyhledávat. To vyvolává hněv manžela, který ho chce za každou cenu zabít.
    Žánry:Drama
    59%
    Podle jedné amazonské legendy navštěvuje každým měsícem, za úplňku, brazilskou rybářskou vesnici tajemný host: Boto, který se proměňuje v člověka, aby sváděl a byl milován ženami a nenáviděn muži. Jednou z jeho obětí je dcera rybáře, která s Botem zplodí syna. Boto se neustále vrací, aby ji sváděl, a i když se provdá, nepřestává ji vyhledávat. To vyvolává hněv manžela, který ho chce za každou cenu zabít.
    Žánry:Drama
    16
  • Luzia Homem
    Luzia Homem (1988)
    Film
    58%
    17
  • Azyllo Muito Louco
    Azyllo Muito Louco (1970)
    Film
    54%
    18
  • Dama do Lotação, A
    Dama do Lotação, A (1978)
    Film
    54%
    19
  • Índia, a Filha do Sol
    Índia, a Filha do Sol (1982)
    Film
    52%
    20
  • Paixão de Jacobina, A
    Paixão de Jacobina, A (2002)
    Film
    V polovině 70. let 19. století se Jacobina, dcera německých imigrantů, stala vůdkyní sekty, která věřila v uzdravení těla očistou duše. Poté, co měla božské zjevení a promluvila si s Ježíšem, změnila svůj vzhled a chování, čímž znepokojila konzervativní obyvatelstvo daného místa. Po smrti odpůrců její sekty se místní úřady rozhodnou zakročit proti ní a jejím následovníkům.
    Žánry:Drama
    42%
    V polovině 70. let 19. století se Jacobina, dcera německých imigrantů, stala vůdkyní sekty, která věřila v uzdravení těla očistou duše. Poté, co měla božské zjevení a promluvila si s Ježíšem, změnila svůj vzhled a chování, čímž znepokojila konzervativní obyvatelstvo daného místa. Po smrti odpůrců její sekty se místní úřady rozhodnou zakročit proti ní a jejím následovníkům.
    Žánry:Drama
    21
  • Bela Donna
    Bela Donna (1998)
    Film
    41%
    22

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.