Hanns Eisler: Nejlepší filmy a seriály

6.2

Hanns Eisler: Filmy a seriály

  • Grand jeu, Le
    Grand jeu, Le (1934)
    Film
    Pierre, mladý právník, má obrovské dluhy kvůli své milence Florence a jejím rozmarům luxusního života. Pierre zašel příliš daleko a ohrozil rodinnou firmu. Žádají ho, aby se vystěhoval. Aby se vyhnul skandálu, Pierre vstoupí do Cizinecké legie. V Maroku, poblíž pouště, jde Pierre se svými kamarády z legie do baru-restaurace-bordelu, který vlastní pochybná postava, pan Clement. Clement žije víceméně s paní Blanche, která je kartářka jako hobby. Ale Clement jde občas i po svých dívkách. Pierre je stále posedlý Florence, ale potká Irmu, jednu z Clementových dívek, která je dvojnicí Florence, až na barvu vlasů. Irma měla nehodu a ztratila část paměti z nedávné minulosti a Pierre se pomalu přesvědčuje, že je to Florence, která si na to nemůže vzpomenout. Irma, povzbuzena paní Blanche, nakonec souhlasí, že se bude chovat jako Florence, protože se do Pierra zamilovává.
    Žánry:DramaRomantický
    72%
    Pierre, mladý právník, má obrovské dluhy kvůli své milence Florence a jejím rozmarům luxusního života. Pierre zašel příliš daleko a ohrozil rodinnou firmu. Žádají ho, aby se vystěhoval. Aby se vyhnul skandálu, Pierre vstoupí do Cizinecké legie. V Maroku, poblíž pouště, jde Pierre se svými kamarády z legie do baru-restaurace-bordelu, který vlastní pochybná postava, pan Clement. Clement žije víceméně s paní Blanche, která je kartářka jako hobby. Ale Clement jde občas i po svých dívkách. Pierre je stále posedlý Florence, ale potká Irmu, jednu z Clementových dívek, která je dvojnicí Florence, až na barvu vlasů. Irma měla nehodu a ztratila část paměti z nedávné minulosti a Pierre se pomalu přesvědčuje, že je to Florence, která si na to nemůže vzpomenout. Irma, povzbuzena paní Blanche, nakonec souhlasí, že se bude chovat jako Florence, protože se do Pierra zamilovává.
    Žánry:DramaRomantický
    1
  • Čarodějky ze Salemu
    Čarodějky ze Salemu (1957)
    Film
    71%
    2
  • Jak vzpomínáme
    Jak vzpomínáme (1947)
    Film
    Zasedání obecní rady anglického městečka Browdleye je velmi bouřlivé, neboť se právě jedná o tom, kdo bude ustanoven na místo knihovnice. Žádost si podala i Olivia Channingová, jejíž otec má nejhorší pověst a právě si ve vězení odpykává trest. Usedlí a početní páni radní jsou proti ní zaujatí. Debaty se zúčastní i vydavatel místního časopisu George Boswell, jenž obviňuje své kolegy z předpojatosti a hájí dívku, která přece nemůže za poklesky svého otce. Jeho plamenné vystoupení získá dívce místo. Později se s ní ožení, když její otec je zabit při pouliční nehodě...
    Žánry:Drama
    71%
    Zasedání obecní rady anglického městečka Browdleye je velmi bouřlivé, neboť se právě jedná o tom, kdo bude ustanoven na místo knihovnice. Žádost si podala i Olivia Channingová, jejíž otec má nejhorší pověst a právě si ve vězení odpykává trest. Usedlí a početní páni radní jsou proti ní zaujatí. Debaty se zúčastní i vydavatel místního časopisu George Boswell, jenž obviňuje své kolegy z předpojatosti a hájí dívku, která přece nemůže za poklesky svého otce. Jeho plamenné vystoupení získá dívce místo. Později se s ní ožení, když její otec je zabit při pouliční nehodě...
    Žánry:Drama
    3
  • I katové umírají!
    I katové umírají! (1943)
    Film
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    69%
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    4
  • Kuhle Wampe neboli Komu patří svět
    Kuhle Wampe neboli Komu patří svět (1932)
    Film
    Kuhle Wampe se odehrává v Berlíně na počátku 30. let. Film začíná montáží novinových titulků, které popisují neustále rostoucí čísla nezaměstnanosti. Následují scény mladého muže hledajícího práci ve městě a rodiny, která diskutuje o nezaplaceném nájemném. Mladík, bratr hlavní hrdinky Anni, si sundá hodinky a v zoufalství skočí z okna. Krátce nato je jeho rodina vystěhována z bytu. Nyní bez domova se rodina stěhuje do zahrádkářské kolonie s názvem „Kuhle Wampe“.
    Žánry:Drama
    67%
    Kuhle Wampe se odehrává v Berlíně na počátku 30. let. Film začíná montáží novinových titulků, které popisují neustále rostoucí čísla nezaměstnanosti. Následují scény mladého muže hledajícího práci ve městě a rodiny, která diskutuje o nezaplaceném nájemném. Mladík, bratr hlavní hrdinky Anni, si sundá hodinky a v zoufalství skočí z okna. Krátce nato je jeho rodina vystěhována z bytu. Nyní bez domova se rodina stěhuje do zahrádkářské kolonie s názvem „Kuhle Wampe“.
    Žánry:Drama
    5
  • Niemandsland
    Niemandsland (1931)
    Film
    65%
    6
  • A Scandal in Paris
    A Scandal in Paris (1946)
    Film
    Sledujeme život Eugena Vidocqa od narození ve vězení, dětství v bídě, dospívání, kdy střídá zločiny s pobyty ve vězení, po život se zákonem v patách. Romantické melodrama zaplňují mladé ženy a lásky, útěky, pilník zapečený v narozeninovém dortu, krádeže klenotů šantánové tanečnice i markýzy, pózování pro obraz svatého Jiří s drakem, falešná identita a úkryt v armádě a další zločiny, které by měly vyvrcholit vykradením pařížské banky.
    65%
    Sledujeme život Eugena Vidocqa od narození ve vězení, dětství v bídě, dospívání, kdy střídá zločiny s pobyty ve vězení, po život se zákonem v patách. Romantické melodrama zaplňují mladé ženy a lásky, útěky, pilník zapečený v narozeninovém dortu, krádeže klenotů šantánové tanečnice i markýzy, pózování pro obraz svatého Jiří s drakem, falešná identita a úkryt v armádě a další zločiny, které by měly vyvrcholit vykradením pařížské banky.
    7
  • Bohové války
    Bohové války (1950)
    Film
    Podle záznamů z Norimberského procesu s chemickým gigantem IG Farben vypráví tento příběh o spolupráci mezi mezinárodními korporacemi a nacistickými vědci, jejichž výzkum přispěl ke smrti milionů lidí. Chemik Dr. Hans Scholz prochází trýznivou politickou transformací a procesem zrání. Nakonec zaujme politickou neutralitu a zavírá oči před skutečností, že jed, který se vyrábí v jeho továrně, je používán ve vyhlazovacích táborech. Před soudci v Norimberském procesu musí čelit skutečnosti, že je zapleten do smrti milionů lidí v plynových komorách koncentračních táborů.
    64%
    Podle záznamů z Norimberského procesu s chemickým gigantem IG Farben vypráví tento příběh o spolupráci mezi mezinárodními korporacemi a nacistickými vědci, jejichž výzkum přispěl ke smrti milionů lidí. Chemik Dr. Hans Scholz prochází trýznivou politickou transformací a procesem zrání. Nakonec zaujme politickou neutralitu a zavírá oči před skutečností, že jed, který se vyrábí v jeho továrně, je používán ve vyhlazovacích táborech. Před soudci v Norimberském procesu musí čelit skutečnosti, že je zapleten do smrti milionů lidí v plynových komorách koncentračních táborů.
    8
  • Nic než osamělé srdce
    Nic než osamělé srdce (1944)
    Film
    62%
    9
  • Opus III
    Opus III (1924)
    Film
    62%
    10
  • Spanish Main, The
    Spanish Main, The (1945)
    Film
    Laurent van Horn je vůdce skupiny holandských uprchlíků na lodi hledající svobodu v Karolínách. Jejich plavidlo však ztroskotá u pobřeží Cartageny, které vládne španělský vladař Don Juan Alvardo. Alvarado nechá Laurenta uvěznit, ale ten uprchne a o pět let později se stane pirátským vůdcem. Pod falešnou identitou navigátora se nalodí na loď, na níž pluje i hraběnka Francesca, dcera mexického šlechtice. Ta míří do Cartageny, aby se provdala za Alvarda, kterého nikdy neviděla. Laurentovi piráti loď zajmou a Francesca, aby zachránila ostatní, nabídne Laurentovi ruku. Ten ji odveze do pirátského úkrytu, což se nelíbí jeho žárlivým pirátským druhům Anne Bonneyové a kapitánu Benjaminu Blackovi. Ti Laurenta přemohou a Francescu pošlou Alvaradovi. Poté se Mario du Billar, Laurentova pravá ruka, dohodne, že Laurenta Alvaradovi vydá.
    Žánry:Drama
    61%
    Laurent van Horn je vůdce skupiny holandských uprchlíků na lodi hledající svobodu v Karolínách. Jejich plavidlo však ztroskotá u pobřeží Cartageny, které vládne španělský vladař Don Juan Alvardo. Alvarado nechá Laurenta uvěznit, ale ten uprchne a o pět let později se stane pirátským vůdcem. Pod falešnou identitou navigátora se nalodí na loď, na níž pluje i hraběnka Francesca, dcera mexického šlechtice. Ta míří do Cartageny, aby se provdala za Alvarda, kterého nikdy neviděla. Laurentovi piráti loď zajmou a Francesca, aby zachránila ostatní, nabídne Laurentovi ruku. Ten ji odveze do pirátského úkrytu, což se nelíbí jeho žárlivým pirátským druhům Anne Bonneyové a kapitánu Benjaminu Blackovi. Ti Laurenta přemohou a Francescu pošlou Alvaradovi. Poté se Mario du Billar, Laurentova pravá ruka, dohodne, že Laurenta Alvaradovi vydá.
    Žánry:Drama
    11
  • Žárlivost
    Žárlivost (1945)
    Film
    60%
    12
  • Woman on the Beach, The
    Woman on the Beach, The (1947)
    Film
    58%
    13
  • Petrolej a jeho využití
    Petrolej a jeho využití (1939)
    Film
    Pete Roleum, ropná kapka, vypráví prezentaci o historii a využití ropy: Začne představením některých svých příbuzných s ilustracemi toho, co v průběhu dějin dělali. Poté přejde do moderní éry a ukáže, že ropa má mnoho důležitých využití, z nichž některá mohou být překvapivá.
    Žánry:Animovaný
    57%
    Pete Roleum, ropná kapka, vypráví prezentaci o historii a využití ropy: Začne představením některých svých příbuzných s ilustracemi toho, co v průběhu dějin dělali. Poté přejde do moderní éry a ukáže, že ropa má mnoho důležitých využití, z nichž některá mohou být překvapivá.
    Žánry:Animovaný
    14
  • Abdul the Damned
    Abdul the Damned (1935)
    Film
    V roce 1908 vládne Osmanské říši sultán Abdul Hamid, který čelí hrozbě povstání od strany Mladých Turků. Dovolí Hilmi Pašovi, vůdci Mladých Turků, aby se vrátil z exilu a sestavil první ústavní vládu v zemi. Napětí však stále roste a policejní šéf Kadar Paša zavraždí Hassana Beya, vůdce strany Starých Turků, a zinscenuje to tak, aby to vypadalo, že zločin spáchal Mladý Turek. Chce tak dát Abdulovi záminku k zatčení vůdců Mladých Turků. Mezitím se Abdul zamiluje do hostující rakouské zpěvačky. Když odmítne jeho návrhy, ohrozí sebe i svého snoubence, tureckého důstojníka, který také ví, kdo Hassana Beya skutečně zastřelil.
    Žánry:Drama
    Režie:Karl Grune
    57%
    V roce 1908 vládne Osmanské říši sultán Abdul Hamid, který čelí hrozbě povstání od strany Mladých Turků. Dovolí Hilmi Pašovi, vůdci Mladých Turků, aby se vrátil z exilu a sestavil první ústavní vládu v zemi. Napětí však stále roste a policejní šéf Kadar Paša zavraždí Hassana Beya, vůdce strany Starých Turků, a zinscenuje to tak, aby to vypadalo, že zločin spáchal Mladý Turek. Chce tak dát Abdulovi záminku k zatčení vůdců Mladých Turků. Mezitím se Abdul zamiluje do hostující rakouské zpěvačky. Když odmítne jeho návrhy, ohrozí sebe i svého snoubence, tureckého důstojníka, který také ví, kdo Hassana Beya skutečně zastřelil.
    Žánry:Drama
    Režie:Karl Grune
    15
  • Křížová trojka
    Křížová trojka (1949)
    Film
    53%
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.