Rex Ingram

6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Rex Ingram
Rex Ingram, narozen 15. ledna 1892 v Dublinu v Irsku, zemřel 21. července 1950 v North Hollywoodu v Kalifornii, byl významným filmovým režisérem, producentem, spisovatelem a hercem irského původu. Rané období a vzdělání Narodil se jako Reginald Ingram Montgomery Hitchcock v rodině církevního hodnostáře. Po absolvování základního vzdělání studoval na Saint Columba's College nedaleko Eathfarnamu. V roce 1911 emigroval do Spojených států, kde díky svému výtvarnému talentu začal studovat sochařství na Yale University School of Art. Kolem roku 1913 se náhodně seznámil s prostředím filmového studia a napsal několik scénářů, které byly přijaty, čímž se uchytil ve filmovém studiu Edison a později Vitagraph a také MGM. V roce 1915 byl najat společností Fox a změnil své jméno z Hitchcock na Ingram, podle své milované matky. Počátky filmové kariéry Jeho režisérský debut přišel v roce 1916 s filmem The Great Problem. Poté pracoval pro Universal, byl smluvně vázán s Paralta-W.W. Hodkinson Corp. a v roce 1920 se připojil k Metro Pictures. Během natáčení filmu Shore Acres se nepohodl se svým kameramanem a byl mu přidělen mladý kameraman John Seitz, což se ukázalo jako šťastná volba, neboť to byl začátek skvělého partnerství. Průlom a vrchol kariéry S filmem The Four Horsemen of the Apocalypse, založeným na románu Vicenta Blasco Ibáñeze, vytvořil Ingram mistrovské dílo. Natáčení začalo v červenci 1920 a trvalo šest měsíců, což bylo v té době neslýchané. Společně s June Mathis, která napsala scénář, trval na obsazení tehdy neznámého Rudolpha Valentina do hlavní role; Alice Terry hrála hrdinku. Tento epický protiválečný film z roku 1921 odstartoval kariéru Rudolpha Valentina. Celkové náklady na produkci činily 1 milion dolarů, což byla v roce 1921 obrovská částka. Byla to však sázka, která se vyplatila. Do konce roku 1925 film vydělal 4 miliony dolarů. Většina recenzí byla vynikající. The Four Horsemen of the Apocalypse byl mezinárodním úspěchem, po němž následoval film The Conquering Power (se stejnými hlavními herci), který byl přijat s ještě větším kritickým uznáním. Vztahy mezi Ingramem a Valentinem se však zhoršily a už nikdy spolu nepracovali. Další populární úspěch přišel v roce 1922 s filmem The Prisoner of Zenda, v němž opět hrála Terry, s níž se mezitím oženil. Jeho finanční a umělecký úspěch mu dal volnou ruku a jeho jméno se stalo zárukou kasovního úspěchu. Filmy The Conquering Power, The Prisoner of Zenda a Scaramouche představily jeho manželku, krásnou a talentovanou Alice Terry, a poslední dva filmy představily novou hvězdu, Ramona Novarra, který hrál také s Alice Terry v jihoasijské romanci Where the Pavement Ends. Ingram vytvářel hvězdy a věděl, jak z herců dostat to nejlepší. Začal být považován za rovnocenného Griffithovi, von Stroheimovi a DeMille. Evropské období Ingram se v roce 1923 přestěhoval do Francie, odhodlán natáčet vlastní filmy. V Nice režíroval The Garden of Allah (v této době se údajně obrátil na islám). V roce 1925 mu bylo svěřeno sestříhání klasického filmu Ericha von Stroheima Greed, ačkoli film byl později dále zkrácen navzdory protestům obou mužů. V roce 1924 vedlo vytvoření Metro-Goldwyn-Mayer k zpřísnění kontroly vedení nad tvůrčím režisérem a Ingram hledal nové oblasti, které by mohl dobýt. Natočil film The Arab s Terry a Novarrem v severní Africe, regionu, do kterého se zamiloval. Poté se přestěhoval do Nice, kde založil Rex Ingram Studios a v roce 1926 vydal své mistrovské dílo Mare Nostrum pro "Metro-Goldwyn". Pohádal se s šéfem MGM Louisem B. Mayerem krátce po připojení ke studiu. Následně na svých filmech uváděl pouze "Metro-Goldwyn presents" bez zmínky o Mayerovi. Ingram natočil svůj další film – Mare Nostrum (1926) – na lokacích ve Francii, Itálii a Španělsku a jako základnu pro natáčení využil Victorine Studios v Nice. Tento film, stejně jako jeho další dva, byl stále produkcí MGM. Jeho exil byl plný hořkosti, ale nikdy nebyl definitivní. Stejně jako Four Horsemen byl i Mare Nostrum založen na románu Blasco Ibáñeze, který se zabýval hrůzami první světové války. Pozdní kariéra a odkaz Carlos Clarens píše: "Jak se filmy Rexe Ingrama stávaly ezoterničtějšími, jeho kariéra upadala. Příchod zvuku ho donutil vzdát se svých studií v Nice. Místo toho, aby je vybavil pro zvukové filmy, se rozhodl cestovat a věnovat se spisovatelské kariéře." Ingram natočil pouze jeden zvukový film: Baroud, natočený pro Gaumont British Pictures v Maroku. Do roku 1927 Ingramovy filmy prodělávaly peníze a MGM neobnovilo jeho smlouvu. Ingram pronajal své studio, věnoval se sochařství a stýkal se s umělci jako Matisse. Když ztratil kontrolu nad Victorine, vzdal se filmů, cestoval a napsal román, zatímco Alice Terry se vrátila do Spojených států. Mezi těmi, kdo pracovali pro Ingrama v MGM na Riviéře během tohoto období, byl mladý Michael Powell, který později režíroval (s Emericem Pressurgerem) The Red Shoes a další klasiky, a technik Leonti Planskoy. Podle Powellových vlastních slov byl Ingram pro něj velkým vlivem, zejména pokud jde o témata iluze, snění, magie a surreálna. David Lean řekl, že mu byl zavázán. Šéf studia MGM Dore Schary zařadil mezi nejkreativnější osobnosti v Hollywoodu D. W. Griffitha, Ingrama, Cecila B. DeMilla a Ericha von Stroheima (v klesajícím pořadí důležitosti). Dlouho fascinován islámem, Ingram konvertoval k této víře v roce 1933. Jeho otec, rektor Církve Irska, nebyl potěšen. V posledních letech plánoval biografii o životě haitského vůdce Toussainta, ale ta nebyla nikdy zfilmována. Rex Ingram zemřel 21. července 1950 v North Hollywoodu v Kalifornii na mozkovou mrtvici ve věku 58 let.


Rex Ingram: Filmy a pořady 104


Dodatečné informace

Narození:
15. 1. 1892
Úmrtí:
21. 7. 1950

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.