Ano, čtete správně, máme tu další český seriál z prostředí chorvatských slunných pláží, od začátku roku již v pořadí třetí. Jako by se štáby komerčních stanic předháněly v tom, kdo stráví u Jadranu a dalších destinací nejvíce času. Po primácké krimi Na vlnách Jadranu a novácké Policii Hvar tedy přichází na řadu opět Prima, tentokrát s „pohodovou“ komedií Lež na pláži. Jenže zatímco v předchozích případech se dal seriál z Chorvatska aspoň částečně pochopit kvůli osvěžení konceptu rutinní detektivky, v případě novinky působí exotický přesun ještě těžkopádněji a zbytečněji.
Články 18
„To je lepší než Mácháč,“ zasní se postava ztvárněná Adamem Ernestem při pohledu na moře a jde o jednu z nemnoha zdařilých podvratností v seriálu televize Prima s názvem Na vlnách Jadranu. Ernest si totiž zahrál jednu z hlavních postav v hrubozrnné komedii Párty Hárder: Summer Massacre (2022), jejíž (anti)hrdinové hledali štěstí právě na břehu Máchova jezera. Primácká novinka, kterou je možné už nějakou dobu zhlédnout na platformě prima+ a od minulé středy si ji mohou užívat i televizní diváci, však odvážným či jakkoli originálním dílem rozhodně není.
Každý týden vám představíme několik filmových a seriálových titulů, které najdete na některé ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Kromě článku nabízíme i videoverzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.
Cameronova existenciální sci-fi Propast (1989), Bessonova óda na oceány Magická hlubina (1988), dobrodružně béčková Hlubina (1977) či lehkonohý ponor do hloubek lidství Život pod vodou (2004) v symetrických kompozicích Wese Andersona. Tematika potápění filmaře dlouhodobě fascinuje a inspiruje k ohledávání podstaty naší existence. No, tak nic takového u nového seriálu televize Prima raději nečekejte.
Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Kromě článku nabízíme i videoverzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.
Po komerčně úspěšných Matkách, na které přišlo v roce 2021 do českých kin skoro 300 tisíc diváků, uvedl v roce 2022 režisér Vojtěch Moravec svůj druhý celovečerní film, komedii Hádkovi, která nyní trenduje na českém Netflixu. V hlavní roli se představí jeden panelákový byt, dědeček nad hrobem a čtyři rozhádaní potenciální dědici.
Do českých kin zamířila novinka slovenské režisérky Marty Ferencové, ve které tuzemské herecké hvězdy vyrážejí na road trip za záchranou dvou dětí. Film může zaujmout širší publikum, přílišnými kvalitami však kromě některých hereckých výkonů neoplývá.
Novinky aby jeden na nejvyšších příčkách pohledal. Mezi stálice se řadí Cruisův Maverick, filmový Vyšehrad s Lavim nebo druzí Mimoni. Co je na aktuálních statistikách tržeb a návštěvnosti českých kin (přináší Unie filmových distributorů) nejzajímavější, je fakt, že polovinu z top 20 titulů tvoří ty tuzemské.
Když nastane takzvaná okurková sezóna a distributoři nemají v záloze žádnou silnou novinku, mohou toho využít hity minulých týdnů. Tím by teoreticky mohla být festivalová senzace Všechno, všude, najednou, která o minulém víkendu debutovala hned v 71 kinech. Snímek je již ale dávno dostupný na internetu a odstartoval až na dvanáctém místě (vyrazilo na něj pouhých 2255 diváků). Úvodní pětka se tak od minula vůbec nezměnila.
Novinka Vojtěcha Moravce (Matky) s názvem Hádkovi vstoupila ve čtvrtek do českých kin. Podruhé už se komerční událost nekoná, novinky žebříčkem nezahýbaly. Statistiky tržeb a návštěvnosti českých kin přináší Unie filmových distributorů (UFD).
Vypadá to, že se točí a distribuuje jako o život. Po více než dvou letech od propuknutí covidu se do kin dostává řada českých a koprodukčních filmových projektů, které usilují o pozornost diváků. Přinášíme druhou část velkého přehledu letošních českých premiér, tentokrát od června až do konce roku 2022. Termíny uvádí Unie filmových distributorů na základě informací z jednotlivých produkcí a distribučních společností. Data premiér se můžou měnit.
Po prvním týdnu to vypadalo, že filmový Zátopek ztrácí zájem diváků. Podobně jako legendární běžec se však i u snímku Davida Ondříčka projevila jeho výjimečná vlastnost, vytrvalost. Kolik diváků Zátopek za necelý měsíc přitáhl do kin? A jak se dařilo konkurenci?
Blýská se kinařům na lepší časy? Vypadá to tak. Do kin vstupuje solidní množství lákavých novinek (hlavně z USA) a v porovnání s loňským začátkem léta nemají provozovatelé o diváky nouzi (statistika 88 tisíc diváků v rámci žebříčku Top 20 před rokem vůči 150 tisícům diváků za uplynuvší víkend hovoří jasně), ale i tak je to třeba brát vzhledem ke koronavirovému strašáku s rezervou.
Na novinky slabší víkend sledoval souboj dvou potenciálních letních hitů - tuzemské vztahové komedie Matky a devátým filmem ze série Rychle a zběsile. Nikdo další zatím - zdá se - nemá šanci.
K dispozici měly 194 kin, výraznou mediální podporu a téma, které se bude řešit věčně. Matky debutanta Vojtěcha Moravce ukázaly hollywoodským blockbusterům pomyslný prostředníček a obsadily první místo žebříčku tržeb a návštěvnosti tuzemských kin (statistiky přináší Unie filmových distributorů).