Jan Kuděla: Nejlepší filmy a seriály

6.4

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Jan Kuděla: Filmy a seriály

Jan Kuděla se narodil 29. července 1941. O jeho raném životě a vzdělání je známo jen málo informací. Jeho kariéra však naznačuje hluboký zájem o filmové umění a fotografii.

Začátky kariéry ve filmové fotografii

Kuděla začal svou profesní dráhu jako filmový fotograf. Jeho práce zahrnovala dokumentaci natáčení významných českých filmů, kde zachycoval klíčové momenty a atmosféru na place. Tato činnost mu umožnila úzkou spolupráci s předními režiséry a herci té doby.

Přechod k produkci

Postupem času se Kuděla přesunul k filmové produkci. Jako producent se podílel na několika projektech, kde využil své zkušenosti z předchozí fotografické kariéry. Tento přechod mu umožnil ovlivnit filmovou tvorbu z jiné perspektivy a přispět k realizaci různorodých filmových projektů.

Herecké zkušenosti

Kromě práce za kamerou se Kuděla objevil i před ní. Ztvárnil menší role ve filmech jako "V každém pokoji žena" (1974), "Jen si tak trochu písknout" (1980) a "Neúplné zatmění" (1982). Tyto herecké zkušenosti mu poskytly další pohled na filmovou tvorbu a prohloubily jeho porozumění pro práci herců.

Publikační činnost

Svou fotografickou tvorbu shrnul v publikaci "Filmová fotografie", kde představil své nejvýznamnější snímky z natáčení českých filmů. Kniha obsahuje nejen fotografie, ale i jeho osobní vzpomínky a postřehy z filmového prostředí.

Spolupráce s významnými osobnostmi

Během své kariéry měl Kuděla možnost spolupracovat s mnoha významnými osobnostmi českého filmu. Jeho fotografie zachycují takové hvězdy jako Vladimír Menšík, Miroslav Horníček či Josef Kemr. Tato spolupráce mu umožnila nahlédnout do zákulisí české kinematografie a vytvořit cenný archiv filmové historie.


  • Jen si tak trochu písknout
    Jen si tak trochu písknout (1981)
    Film
    • Oneplay
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    67%
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    1
  • Neúplné zatmění
    Neúplné zatmění (1983)
    Film
    Marta Rezková (Lucie Pátíková) je čtrnáctiletá dívka, které se znenadání začal zhoršovat zrak a stává se téměř slepou. Její stav nezlepší ani operace a poté, co vyslechne rozhovor mezi doktorem a její matkou, zjistí, že její nemoc má s největší pravděpodobností trvalé následky. Ona je pak poslána do speciální internátní základní školy pro děti s poruchami zraku, kde se učí díky rozvíjení ostatních smyslů být alespoň částečně samostatná a fungovat ve společnosti. Dívka však kromě zraku ztratila i naději na lepší budoucnost a upadá do čím dál větší letargie a deprese a připadá si víc a víc osamělá. Nijak jí nepomáhá ani místní zdravotní sestra (Blanka Bohdanová), která je značně necitlivá a hrubá a nesnaží se pochopit její pocity. Dojde to až tak daleko, že Marta začne uvažovat i o sebevraždě.
    62%
    Marta Rezková (Lucie Pátíková) je čtrnáctiletá dívka, které se znenadání začal zhoršovat zrak a stává se téměř slepou. Její stav nezlepší ani operace a poté, co vyslechne rozhovor mezi doktorem a její matkou, zjistí, že její nemoc má s největší pravděpodobností trvalé následky. Ona je pak poslána do speciální internátní základní školy pro děti s poruchami zraku, kde se učí díky rozvíjení ostatních smyslů být alespoň částečně samostatná a fungovat ve společnosti. Dívka však kromě zraku ztratila i naději na lepší budoucnost a upadá do čím dál větší letargie a deprese a připadá si víc a víc osamělá. Nijak jí nepomáhá ani místní zdravotní sestra (Blanka Bohdanová), která je značně necitlivá a hrubá a nesnaží se pochopit její pocity. Dojde to až tak daleko, že Marta začne uvažovat i o sebevraždě.
    2
  • V každém pokoji žena
    V každém pokoji žena (1974)
    Film

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    52%

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    3

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.