David Meyer: Nejlepší filmy a seriály

7.2

David Meyer: Filmy a seriály

  • State of Wonder
    State of Wonder (1984)
    FilmRole: Captain Benson
    87%
    1
  • An Englishman's Castle
    An Englishman's Castle (1978)
    SeriálRole: Henry Ingram
    81%
    2
  • Chobotnička
    Chobotnička (1983)
    FilmRole: Mischka
    • iTunes
    • Rakuten
    Vzácná starožitnost, která patřila carskému rodu Romanovců zmizí z Moskvy. Agent Secret Service ji získá, ale pronásledovatelé ho smrtelně poraní. James Bond (Roger Moore) díky dražbě okamžitě poznává, kdo ji chce za každou cenu dostat zpět. Dostává se tak do hry kde jde kromě diamantů i o mnohem nebezpečnější věc. Vstupuje do ní totiž šílený generál Orlov (Steven Berkoff). Chce útočit na Německo, ale jeho nadřízení jsou proti. To však neznamená, že by se Orlov vzdal. Bond by mohl získat potřebné informace v nepřístupném sídle ženy s tetováním chobotničky (Maud Adams). Tato žena je ale stejně krásná, jako nebezpečná.
    Režie:John Glen
    73%
    Vzácná starožitnost, která patřila carskému rodu Romanovců zmizí z Moskvy. Agent Secret Service ji získá, ale pronásledovatelé ho smrtelně poraní. James Bond (Roger Moore) díky dražbě okamžitě poznává, kdo ji chce za každou cenu dostat zpět. Dostává se tak do hry kde jde kromě diamantů i o mnohem nebezpečnější věc. Vstupuje do ní totiž šílený generál Orlov (Steven Berkoff). Chce útočit na Německo, ale jeho nadřízení jsou proti. To však neznamená, že by se Orlov vzdal. Bond by mohl získat potřebné informace v nepřístupném sídle ženy s tetováním chobotničky (Maud Adams). Tato žena je ale stejně krásná, jako nebezpečná.
    Režie:John Glen
    3
  • Inspektor Morse
    Inspektor Morse (1987)
    Seriál
    73%
    4
  • Evangelium podle Jana
    Evangelium podle Jana (2003)
    FilmRole: Lame Man
    Působivý příběh Evangelium podle Jana přináší režisér Philip Saville. Doslova drastická filmová adaptace Nového zákona přeloženého společností The American Bible Society. Produkce Garth H. Drabinsky a Chris Chrisafis za Visual Bible International, Inc. Evangelium podle Jana proniká do podstaty Bible a přesně odpovídá jejímu textu, úchvatné drama, Janovo znázornění života, duchovního řádu, smrti a vzkříšení našeho Pána, Ježíše Krista.
    72%
    Působivý příběh Evangelium podle Jana přináší režisér Philip Saville. Doslova drastická filmová adaptace Nového zákona přeloženého společností The American Bible Society. Produkce Garth H. Drabinsky a Chris Chrisafis za Visual Bible International, Inc. Evangelium podle Jana proniká do podstaty Bible a přesně odpovídá jejímu textu, úchvatné drama, Janovo znázornění života, duchovního řádu, smrti a vzkříšení našeho Pána, Ježíše Krista.
    5
  • Umělcova smlouva
    Umělcova smlouva (1982)
    FilmRole: Poulenc Brother

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renesanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    72%

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renesanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    6
  • Hamlet
    Hamlet (1976)
    FilmRole: Hamlet / Laertes
    69%
    7
  • Poldové
    Poldové (1984)
    Seriál
    67%
    8
  • War Requiem
    War Requiem (1989)
    FilmRole: Businessman
    65%
    9
  • Tempest, The
    Tempest, The (1979)
    FilmRole: Ferdinand, his son
    Ctnost a šlechetnost jsou víc než msta... Příběh o lásce a nenávisti, o mstě a odpuštění, vypráví o ztroskotavších na pustém ostrově, na němž žije ve vyhnanství vévoda Prospero s dcerou Mirandou a svým služebníkem Kalibánem, synem čarodějnice Sykorax. Byl to Prospero, kdo magií přivolal bouři, protože se chce pomstít uchvatiteli svého milánského vévodství, jímž je jeho vlastní bratr Antonio, a neapolskému králi Alonsovi, který Antoniovi pomohl. Oba muži nyní bloudí po pustém pobřeží, zatímco po setkání Alonsova syna Ferdinanda s Mirandou vstupuje do příběhu láska… Bouře je poslední velkou hrou Williama Shakespeara a je pokládána za jeho tvůrčí testament. Jsou v ní obsažena všechna základní témata jeho her a postava Prospera bývá vykládána jako dramatikovo alter ego. Derek Jarman připravoval adaptaci Bouře několik let a přepracoval text tak, aby jeho verze nebyla přímočarou adaptací hry.
    Žánry:Drama
    59%
    Ctnost a šlechetnost jsou víc než msta... Příběh o lásce a nenávisti, o mstě a odpuštění, vypráví o ztroskotavších na pustém ostrově, na němž žije ve vyhnanství vévoda Prospero s dcerou Mirandou a svým služebníkem Kalibánem, synem čarodějnice Sykorax. Byl to Prospero, kdo magií přivolal bouři, protože se chce pomstít uchvatiteli svého milánského vévodství, jímž je jeho vlastní bratr Antonio, a neapolskému králi Alonsovi, který Antoniovi pomohl. Oba muži nyní bloudí po pustém pobřeží, zatímco po setkání Alonsova syna Ferdinanda s Mirandou vstupuje do příběhu láska… Bouře je poslední velkou hrou Williama Shakespeara a je pokládána za jeho tvůrčí testament. Jsou v ní obsažena všechna základní témata jeho her a postava Prospera bývá vykládána jako dramatikovo alter ego. Derek Jarman připravoval adaptaci Bouře několik let a přepracoval text tak, aby jeho verze nebyla přímočarou adaptací hry.
    Žánry:Drama
    10
  • De Pernas pro Ar 2
    De Pernas pro Ar 2 (2012)
    FilmRole: Mr. Gordon
    Alice, workoholická majitelka sítě sex shopů, se snaží skloubit náročný pracovní život s rodinou. Kvůli nervovému zhroucení ji manžel donutí odjet do lázní. V tom se ale naskytne jedinečná příležitost rozšířit podnikání v New Yorku. Alice, s pomocí zábavných triků a riskováním vlastního zdraví, opouští lázně a rodinnou dovolenou, aby se ve skutečnosti věnovala svým profesním zájmům. Snaha sladit pracovní a osobní život vede k řadě komických situací a omylů, které hrozí rozpadem manželství.
    59%
    Alice, workoholická majitelka sítě sex shopů, se snaží skloubit náročný pracovní život s rodinou. Kvůli nervovému zhroucení ji manžel donutí odjet do lázní. V tom se ale naskytne jedinečná příležitost rozšířit podnikání v New Yorku. Alice, s pomocí zábavných triků a riskováním vlastního zdraví, opouští lázně a rodinnou dovolenou, aby se ve skutečnosti věnovala svým profesním zájmům. Snaha sladit pracovní a osobní život vede k řadě komických situací a omylů, které hrozí rozpadem manželství.
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.