Benny Poulsen: Nejlepší filmy a seriály

6.5

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Benny Poulsen: Filmy a seriály

  • Království
    Království (1994)
    SeriálRole: Læge
    • KVIFF TV
    84%
    1
  • Evropa
    Evropa (1991)
    FilmRole: Steleman
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    74%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    2
  • Een stor familie
    Een stor familie (1982)
    Seriál
    68%
    3
  • 4
  • 5
  • Vinterbørn
    Vinterbørn (1978)
    Film
    58%
    6
  • Springflod
    Springflod (1990)
    Film
    57%
    7
  • Hip hip hurra!
    Hip hip hurra! (1987)
    FilmRole: Georg Brandes
    54%
    8
  • Hundarna i Riga
    Hundarna i Riga (1995)
    FilmRole: Karlis Liepa
    Na pobřeží Skåne je nalezena záchranná loď. Uvnitř jsou dva zavraždění muži. Případ dostává na stůl policista Kurt Wallander. Muže se podaří identifikovat s pomocí lotyšské policie. Jeden z lotyšských policistů odjíždí do Švédska, aby pomohl s vyšetřováním, ale po návratu do své vlasti je záhadně zavražděn. Kurt letí do Rigy, aby zjistil proč, a je zatažen do spletitého spiknutí.
    Žánry:Thriller
    54%
    Na pobřeží Skåne je nalezena záchranná loď. Uvnitř jsou dva zavraždění muži. Případ dostává na stůl policista Kurt Wallander. Muže se podaří identifikovat s pomocí lotyšské policie. Jeden z lotyšských policistů odjíždí do Švédska, aby pomohl s vyšetřováním, ale po návratu do své vlasti je záhadně zavražděn. Kurt letí do Rigy, aby zjistil proč, a je zatažen do spletitého spiknutí.
    Žánry:Thriller
    9
  • Historien om Kim Skov
    Historien om Kim Skov (1981)
    FilmRole: Kims far
    Chlapec Kim se stěhuje se svou rodinou z venkova do ghetta ve velkém městě. Ve škole si příliš nevede dobře, což z něj dělá snadnou oběť vyhlášených šikanátorů na nové škole. Když je vůdce skupiny přeřazen na soukromou školu, Kim je přijat do gangu – pod podmínkou, že bude ostatním členům opatřovat cigarety. To samozřejmě vede ke konfrontacím s učiteli, jeho rodinou a nakonec i s členy gangu samotného.
    37%
    Chlapec Kim se stěhuje se svou rodinou z venkova do ghetta ve velkém městě. Ve škole si příliš nevede dobře, což z něj dělá snadnou oběť vyhlášených šikanátorů na nové škole. Když je vůdce skupiny přeřazen na soukromou školu, Kim je přijat do gangu – pod podmínkou, že bude ostatním členům opatřovat cigarety. To samozřejmě vede ke konfrontacím s učiteli, jeho rodinou a nakonec i s členy gangu samotného.
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.