Richard H. Kline

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Richard H. Kline
Richard Howard Kline se narodil 15. listopadu 1926 v Los Angeles a byl americkým kameramanem. Po ukončení střední školy v roce 1943 získal s pomocí svého otce práci v kamerovém oddělení Columbia Pictures. Jeho otec Benjamin H. Kline byl kameramanem a jeho strýcové Phil Rosen a Sol Halperin byli také kameramany a zakládajícími členy American Society of Cinematographers. Začátky kariéry Richard H. Kline začínal jako slate boy na filmu Cover Girl z roku 1944 s Ritou Hayworth a Genem Kellym. Jeho otec doufal, že zkušenosti s filmováním pomohou Richardovi získat místo v relativně bezpečnější fotografické jednotce během druhé světové války. Kline asistoval a operoval na více než 200 filmech, než se stal hlavním kameramanem v roce 1963. Pracoval jako neuvěděný kameraman na filmech jako The Lady from Shanghai, Around The World in 80 Days, Pal Joey, Bell, Book and Candle, Elmer Gantry, Days of Wine and Roses a The Pink Panther. Televizní práce Kline se stal kameramanem na televizním seriálu Mr. Novak ve věku 35 let, což bylo považováno za velmi mladé, protože průměrný věk hlavních kameramanů byl tehdy kolem 60 let. Pracoval také na epizodách seriálů Honey West, 12 O'Clock High a pilotní epizodě The Monkees. Filmová kariéra a významné projekty Richard H. Kline získal dvě nominace na Oscara za nejlepší kameru - za muzikál Camelot z roku 1967 a remake King Kong z roku 1976. Mezi jeho další významné filmy patří Hang 'em High, The Boston Strangler, The Andromeda Strain, The Mechanic, Soylent Green, Battle for the Planet of the Apes, Mr. Majestyk, The Fury, Who'll Stop the Rain, Star Trek - The Motion Picture, Breathless, Body Heat, All of Me a The Competition. Camelot a technické inovace Film Camelot představoval pro Kline jeden z největších výzev jeho kariéry. Zimní lesní kulisa postavená na Stage 8 byla obrovská a vyžadovala více než 400 10K lamp. Pro svatební scénu mezi Artušem a Guenevere použil více než 1000 svíček a zaměstnal tým 30 rekvizitářů, kteří je současně zapalovali. Kline vyvinul vlastní nástroj zvaný „Kline Light" - ruční křemennou lampu, kterou používal těsně mimo záběr k přidání extra lesku do hereckých očí během natáčení. King Kong a vizuální efekty Při natáčení King Kong z roku 1976 čelil Kline mnoha výzvám, včetně sladění záběrů 42 stop vysokého animatronického Konga s bližšími záběry „miniaturního" Konga v podání Ricka Bakera v kostýmu opice. Měření světelným měřičem bylo nemožné a Kline se spoléhal pouze na vizuální úsudek a používal okrajové osvětlení, aby Kong vynikl. Pozdější kariéra a ocenění Kline spolupracoval s režiséry jako Richard Fleischer, Michael Winner, Robert Wise a Brian De Palma. V roce 2006 obdržel 20. výroční ASC Lifetime Achievement Award. Během své kariéry natočil celkem 46 celovečerních filmů jako hlavní kameraman. Richard H. Kline zemřel z přirozených příčin 7. srpna 2018, přesně 51 let poté, co se stal členem A.S.C.


Richard H. Kline: Filmy a pořady 52


Dodatečné informace

Narození:
15. 11. 1926
Úmrtí:
7. 8. 2018

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.