?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Adéla Decastelová
Adéla Decastelová, česká herečka, známá také pod jménem Adéla Decastello, se prosadila především v 90. letech a na počátku nového tisíciletí v české kinematografii. Filmová kariéra Adéla Decastelová se poprvé výrazněji zapsala do povědomí diváků rolí švadleny ve výpravné pohádce Císařovy nové šaty (1994) režiséra Juraje Herze. Tento koprodukční česko-německý film, inspirovaný klasickou pohádkou Hanse Christiana Andersena, vypráví příběh marnivého císaře, který klade důraz na módu a jehož rozmar stojí poddané spoustu peněz. Decastelová zde byla součástí hvězdného hereckého obsazení, ve kterém nechyběli Andréa Ferréol, Harald Juhnke, Jan Kalous, Tereza Pokorná-Herzová a další. V roce 1997 se objevila v televizní inscenaci Liščí doupě režiséra Petra Strnada, kde ztvárnila jednu ze tří sester Liškových. Tento nekonvenční příběh o lásce, svobodě a odpovědnosti jí poskytl příležitost zahrát si po boku zkušených herců jako Radoslav Brzobohatý a Daniel Rous, ale také mladých hereček Dany Černé a Lindy Rybové. Téhož roku se také objevila v hudebním videoklipu skupiny Chinaski k písni Dlouhej kouř, který režíroval Petr Strnad. Významnou roli získala v roce 2002 ve filmu Děvčátko režiséra Benjamina Tučka, kde ztvárnila postavu Magdy. Tento celovečerní debut scenáristy a režiséra Benjamina Tučka vypráví lyrický příběh sedmnáctileté Emy, která žije jen s matkou v odcizeném prostředí pražského panelákového sídliště. Film byl natočen inovativní technologií High Definition Television, která umožňuje vysoké rozlišení obrazu. Televizní tvorba a další projekty V roce 2002 se Adéla Decastelová objevila také v televizním filmu Černá slečna, slečna Černá, černé komedii o třech starých mládencích a jejich společné hrobce. V tomto snímku si zahrála po boku Mariána Labudy st., Františka Němce, Jiřího Lábuse a Jiřiny Bohdalové. O rok později účinkovala v psychologickém dramatu Pátek čtrnáctého (2003), kde byla součástí hereckého obsazení spolu s Janem Dolanským, Lukášem Vackem, Karlem Zimou a Alenou Mihulovou. Tento televizní film vypráví příběh o mladíkovi, který znásilní a zabije dívku, přičemž jediným svědkem je malý chlapec. Návrat ke spolupráci s Chinaski Po delší pauze se Adéla Decastelová v roce 2014 vrátila před kameru v hudebním videoklipu skupiny Chinaski k písni Každý ráno. Režie se opět ujal Petr Strnad, se kterým spolupracovala již na klipu Dlouhej kouř v roce 1997. Tato spolupráce byla zajímavým propojením s její dřívější tvorbou, kdy se po letech vrátila ke spolupráci se stejnou kapelou a režisérem. Adéla Decastelová patří mezi české herečky, které se dokázaly prosadit v různorodých rolích od pohádek přes psychologická dramata až po hudební videoklipy. Přestože její filmografie není rozsáhlá, zanechala svou stopu v české kinematografii především na přelomu tisíciletí.


Adéla Decastelová: Filmy a pořady 6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.