?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Lauro Escorel: Filmy a seriály

  • São Bernardo
    São Bernardo (1972)
    Film
    76%
    1
  • Hráči na vinici Páně
    Hráči na vinici Páně (1991)
    Film
    Film vznikl podle slavného románu Petera Matthiessena napsaného v 60. letech, tj. v době, kdy američtí spisovatelé reflektovali vztah indiánské menšiny a většinové společnosti (Přelet nad kukaččím hnízdem od Keseyho, Malý velký muž od Bergera). Hlavním hrdinou knihy a filmu je Indián Lewis Moon (Berenger), který mezi indiány v amazonských pralesech najde nový směr svého života. Hlavní myšlenkou díla je střet skomírající indiánské kultury s moderní civilizací, kterou zde představují jednak představitelé místní státní správy a protestantští misionáři (Aidan…
    71%
    Film vznikl podle slavného románu Petera Matthiessena napsaného v 60. letech, tj. v době, kdy američtí spisovatelé reflektovali vztah indiánské menšiny a většinové společnosti (Přelet nad kukaččím hnízdem od Keseyho, Malý velký muž od Bergera). Hlavním hrdinou knihy a filmu je Indián Lewis Moon (Berenger), který mezi indiány v amazonských pralesech najde nový směr svého života. Hlavní myšlenkou díla je střet skomírající indiánské kultury s moderní civilizací, kterou zde představují jednak představitelé místní státní správy a protestantští misionáři (Aidan…
    2
  • Sbohem, Brazílie!
    Sbohem, Brazílie! (1980)
    Film
    Jedna z klíčových osobností brazilského filmového hnutí cinema novo, Carlos Diegues, na pozadí nízkorozpočtového příběhu o třech kočujících cirkusácích vypráví o zániku jedné epochy Brazílie. Forma nostalgické komedie nabízí hořký úsměv nad osudem tradičního umění, které vytěsnila dravá civilizace.

    Smutná komedie o nostalgickém pohledu na zánik tradiční kultury nadčasově prorokuje věk laciné televizní zábavy. Nikdo už není tím, čím býval, k čemu jej vedly historické souvislosti, ani stařičký promítač, ani indián, který říká, že bílí zničili jeho rod. Nyní se on vydává do města zničit je, evoluce je nezadržitelná a děsivá. Zánik Amazonie, to je autentický konec sedmdesátých let minulého století, který téměř dokumentárním způsobem zachycuje slavný snímek klíčové osobnosti cinema novo Carlose Dieguese.

    Příběh této nezvyklé road movie se od počátku soustředí na Caravanu Rolidei, trojlístek cirkusových umělců, potomků dávných sideshows, který kočuje od městečka k městečku. Pomocí jednoduchých kouzel, specifické dávky šarmu a výřečnosti se publiku představuje principál přezdívaný Cikánský král (Jose Wilker), sexuální bohyně a tanečnice rumby Salome (Betty Faria) a neporazitelný němý silák Swallow. Jednoho dne je na pouti spatří mladý naivní akordeonista Cico (Fabio Junior), zcela okouzlen živočišností Salome, se rozhodne skupinu nadále doprovázet i se svou mladičkou ženou čekající dítě. Zprvu je sice odmítnut, protože jeho místo už zaujal gramofon, ale Salome usoudí, že živá hudba by nemusela být od věci. Na společném putování za indiány, Altamirou, Amazonkou i mořem kočovníci poznávají, že se Brazílie hodně změnila a na jejich vystoupení zejí židle prázdnotou. Obyvatelé chudé země sedí jako přibití před novodobými pozlátky včetně televize, na kterou hypnotizovaně zírají. Při jedné peripetii pikareskního putování potkávají stařičkého promítače filmů, který jim vysvětluje, že zastavit se (usadit se) nemá smysl, protože lidé se o ně přestanou zajímat. Ovšem ani neustálé putování nenabízí kýžené výsledky. Principál usoudí, že jediným řešením je vyrazit do míst, kterých se civilizace ještě nedotkla. Ovšem ani Amazonie už vlastně neexistuje, vysnění indiáni zmizeli nebo se infiltrovali do příměstských ghett. Nakonec se cesty umělců rozcházejí, teprve setkání po několika letech nabízí novou perspektivu. Cico hraje s kapelou na místní diskotéce, jeho žena se prostituuje a Caravana Rolidei s nově nainstalovanými neony na autě a se stříbrnými flitry připomíná pojízdný sexshop. Brazílie nenávratně zmizela.

    Snímek, jenž zároveň slouží jako cenný dokument o proměnlivosti dob, získal příznivý kritický ohlas a v roce 1980 byl nominován na Zlatou palmu. (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaRoad Movie
    70%
    Jedna z klíčových osobností brazilského filmového hnutí cinema novo, Carlos Diegues, na pozadí nízkorozpočtového příběhu o třech kočujících cirkusácích vypráví o zániku jedné epochy Brazílie. Forma nostalgické komedie nabízí hořký úsměv nad osudem tradičního umění, které vytěsnila dravá civilizace.

    Smutná komedie o nostalgickém pohledu na zánik tradiční kultury nadčasově prorokuje věk laciné televizní zábavy. Nikdo už není tím, čím býval, k čemu jej vedly historické souvislosti, ani stařičký promítač, ani indián, který říká, že bílí zničili jeho rod. Nyní se on vydává do města zničit je, evoluce je nezadržitelná a děsivá. Zánik Amazonie, to je autentický konec sedmdesátých let minulého století, který téměř dokumentárním způsobem zachycuje slavný snímek klíčové osobnosti cinema novo Carlose Dieguese.

    Příběh této nezvyklé road movie se od počátku soustředí na Caravanu Rolidei, trojlístek cirkusových umělců, potomků dávných sideshows, který kočuje od městečka k městečku. Pomocí jednoduchých kouzel, specifické dávky šarmu a výřečnosti se publiku představuje principál přezdívaný Cikánský král (Jose Wilker), sexuální bohyně a tanečnice rumby Salome (Betty Faria) a neporazitelný němý silák Swallow. Jednoho dne je na pouti spatří mladý naivní akordeonista Cico (Fabio Junior), zcela okouzlen živočišností Salome, se rozhodne skupinu nadále doprovázet i se svou mladičkou ženou čekající dítě. Zprvu je sice odmítnut, protože jeho místo už zaujal gramofon, ale Salome usoudí, že živá hudba by nemusela být od věci. Na společném putování za indiány, Altamirou, Amazonkou i mořem kočovníci poznávají, že se Brazílie hodně změnila a na jejich vystoupení zejí židle prázdnotou. Obyvatelé chudé země sedí jako přibití před novodobými pozlátky včetně televize, na kterou hypnotizovaně zírají. Při jedné peripetii pikareskního putování potkávají stařičkého promítače filmů, který jim vysvětluje, že zastavit se (usadit se) nemá smysl, protože lidé se o ně přestanou zajímat. Ovšem ani neustálé putování nenabízí kýžené výsledky. Principál usoudí, že jediným řešením je vyrazit do míst, kterých se civilizace ještě nedotkla. Ovšem ani Amazonie už vlastně neexistuje, vysnění indiáni zmizeli nebo se infiltrovali do příměstských ghett. Nakonec se cesty umělců rozcházejí, teprve setkání po několika letech nabízí novou perspektivu. Cico hraje s kapelou na místní diskotéce, jeho žena se prostituuje a Caravana Rolidei s nově nainstalovanými neony na autě a se stříbrnými flitry připomíná pojízdný sexshop. Brazílie nenávratně zmizela.

    Snímek, jenž zároveň slouží jako cenný dokument o proměnlivosti dob, získal příznivý kritický ohlas a v roce 1980 byl nominován na Zlatou palmu. (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaRoad Movie
    3
  • Sea of Roses
    Sea of Roses (1977)
    Film
    69%
    4
  • Eu Sei Que Vou Te Amar
    Eu Sei Que Vou Te Amar (1986)
    Film
    67%
    5
  • Batismo de Sangue
    Batismo de Sangue (2007)
    Film
    67%
    6
  • Jako nepoddajný plevel
    Jako nepoddajný plevel (1987)
    Film

    Adaptácia bestselleru Williama Kennedyho o dôležitosti domova, úzkosti a alkoholizme, ako aj o spoločnom duchu, o kráse a odvahe ľudí, na ktorých často zabúdame, keď hovoríme o citoch a pocitoch. Sme svedkami pochodu blúdiacich duší, ktoré sa nevedia vysporiadať so životnou situáciou. Je to pohľad na sny tulákov, ktorí by sa dnes nazývali bezdomovcami - rozpor sveta rojkov a pragmatikov. Režisér zveril hlavné postavy Meryl Streepovej a Jackovi Nicholsonovi...

    66%

    Adaptácia bestselleru Williama Kennedyho o dôležitosti domova, úzkosti a alkoholizme, ako aj o spoločnom duchu, o kráse a odvahe ľudí, na ktorých často zabúdame, keď hovoríme o citoch a pocitoch. Sme svedkami pochodu blúdiacich duší, ktoré sa nevedia vysporiadať so životnou situáciou. Je to pohľad na sny tulákov, ktorí by sa dnes nazývali bezdomovcami - rozpor sveta rojkov a pragmatikov. Režisér zveril hlavné postavy Meryl Streepovej a Jackovi Nicholsonovi...

    7
  • Toda Nudez Será Castigada
    Toda Nudez Será Castigada (1973)
    Film
    66%
    8
  • Quilombo
    Quilombo (1984)
    Film
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    64%
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    9
  • Xangô de Baker Street, O
    Xangô de Baker Street, O (2001)
    Film
    64%
    10
  • Amor bandido
    Amor bandido (1979)
    Film
    Policista Galvão se pouští do vyšetřování dvou případů – jednoho profesního a druhého osobního. Kromě pátrání po sériovém vrahovi se snaží najít i svou odcizenou dceru Sandru, kterou kdysi vyhodil z domu. Jejich životy se protnou, když se sériový vrah Toninho spřátelí se Sandrou, která se živí jako exotická tanečnice a prostitutka v pochybném prostředí Ria na konci 70. let.
    Žánry:Drama
    63%
    Policista Galvão se pouští do vyšetřování dvou případů – jednoho profesního a druhého osobního. Kromě pátrání po sériovém vrahovi se snaží najít i svou odcizenou dceru Sandru, kterou kdysi vyhodil z domu. Jejich životy se protnou, když se sériový vrah Toninho spřátelí se Sandrou, která se živí jako exotická tanečnice a prostitutka v pochybném prostředí Ria na konci 70. let.
    Žánry:Drama
    11
  • Corazón iluminado
    Corazón iluminado (1998)
    Film

    Hrdina se po dvaceti letech vrací do svého rodného města, aby zde navštívil vážně nemocného otce. Na místě zjistí, že jeho první láska, která – jak si alespoň myslel – zemřela při společném pokusu o sebevraždu, stále žije. Během pátrání po stopách svého ztraceného mládí narazí na jinou ženu, která v něm probudí stejně bezmeznou touhu jako jeho bývalá dívka.

    Předkládáme komentář Hectora Babenka, jenž ke svému snímku, který v rámci letošní Letní filmové školy uvede, zaslal. „Jednoho dne se náš hrdina probudí a zčistajasna palčivě pocítí, že se jeho život kvapně chýlí ke konci. O něco později, poté, co se podrobil transplantaci kostní dřeně, vstupuje do jeho nemocničního pokoje jiný muž, oděný v bílém plášti, který svému pacientovi sdělí následující: >>My tady v nemocnici sice spoléháme pouze na vědu, ale má zkušenost mi napovídá, že se z toho dostanete a že v sobě naleznete sílu uskutečnit svůj největší životní sen.<< Hrdina si v reakci na tato slova začíná klást následující otázky: Co je vlastně mým největším, nejsilnějším a nejupřímnějším přáním? Po odpovědi se začne pídit v zasutých hlubinách paměti a přitom narazí na zapomenuté střípky ze své minulosti. Za pomoci těchto útržkovitých vzpomínek se snaží zrekonstruovat svůj životní příběh. Ze zlomků vlastní minulosti, jež odolaly zapomnění, tak sestaví sled událostí, jež nejsou ani pravdivé, ani smyšlené, a takto vytvořený příběh nakonec sepíše. Po svém uzdravení se rozhodne takto vytvořené osudy vyprávět, a to hlavně proto, aby konečně zapomněl na nešťastné okamžiky a mohl začít nový život. Tento muž se ze všech sil snaží, aby výjevy z minulosti odpovídaly co možná nejvěrněji pravdě. Nakonec se mu dílo přece jen podaří a na svět přichází film Osvícené srdce...“ Děj snímku se odehrává v šedesátých letech v jihoamerickém přímořském letovisku. Sedmnáctiletý dospívající Juan Ludz se dostane do ostrého střetu se svým otcem ohledně existence posmrtného života, kterou se mladík horlivě snaží dokázat. K tomuto účelu uspořádá fotografickou podívanou, během níž má být zachycen otisk lidské duše. Krátce nato Juan potkává svou první lásku − Anu. Pod vlivem vášnivého milostného vztahu se dvojice rozhodne přijít s veřejným důkazem existence duše, v jehož průběhu má být Anina tvář zalita kruhem světla a následně reprodukována… Mezitím uplyne dvacet let. Juan se budí v letadle, kterým cestuje za vážně nemocným otcem. Ve svém rodném městě se dozvídá, že Ana žije. Juan začne po své dávné lásce horlivě pátrat.

    Během šestnácti natáčecích týdnů štáb postupně vystřídal 60 různých lokací v argentinské metropoli a na předměstích Mar del Plata, letoviska vzdáleného zhruba 400 km od Buenos Aires, v němž režisér Hector Babenco strávil své dětství. Natáčení se uzavřelo v říjnu 1997 v Riu de Janeiro. Film Osvícené srdce vychází z autobiografického námětu samotného režiséra, který na scénáři spolupracoval s argentinským spisovatelem Ricardem Pigliou.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaNezávislý
    63%

    Hrdina se po dvaceti letech vrací do svého rodného města, aby zde navštívil vážně nemocného otce. Na místě zjistí, že jeho první láska, která – jak si alespoň myslel – zemřela při společném pokusu o sebevraždu, stále žije. Během pátrání po stopách svého ztraceného mládí narazí na jinou ženu, která v něm probudí stejně bezmeznou touhu jako jeho bývalá dívka.

    Předkládáme komentář Hectora Babenka, jenž ke svému snímku, který v rámci letošní Letní filmové školy uvede, zaslal. „Jednoho dne se náš hrdina probudí a zčistajasna palčivě pocítí, že se jeho život kvapně chýlí ke konci. O něco později, poté, co se podrobil transplantaci kostní dřeně, vstupuje do jeho nemocničního pokoje jiný muž, oděný v bílém plášti, který svému pacientovi sdělí následující: >>My tady v nemocnici sice spoléháme pouze na vědu, ale má zkušenost mi napovídá, že se z toho dostanete a že v sobě naleznete sílu uskutečnit svůj největší životní sen.<< Hrdina si v reakci na tato slova začíná klást následující otázky: Co je vlastně mým největším, nejsilnějším a nejupřímnějším přáním? Po odpovědi se začne pídit v zasutých hlubinách paměti a přitom narazí na zapomenuté střípky ze své minulosti. Za pomoci těchto útržkovitých vzpomínek se snaží zrekonstruovat svůj životní příběh. Ze zlomků vlastní minulosti, jež odolaly zapomnění, tak sestaví sled událostí, jež nejsou ani pravdivé, ani smyšlené, a takto vytvořený příběh nakonec sepíše. Po svém uzdravení se rozhodne takto vytvořené osudy vyprávět, a to hlavně proto, aby konečně zapomněl na nešťastné okamžiky a mohl začít nový život. Tento muž se ze všech sil snaží, aby výjevy z minulosti odpovídaly co možná nejvěrněji pravdě. Nakonec se mu dílo přece jen podaří a na svět přichází film Osvícené srdce...“ Děj snímku se odehrává v šedesátých letech v jihoamerickém přímořském letovisku. Sedmnáctiletý dospívající Juan Ludz se dostane do ostrého střetu se svým otcem ohledně existence posmrtného života, kterou se mladík horlivě snaží dokázat. K tomuto účelu uspořádá fotografickou podívanou, během níž má být zachycen otisk lidské duše. Krátce nato Juan potkává svou první lásku − Anu. Pod vlivem vášnivého milostného vztahu se dvojice rozhodne přijít s veřejným důkazem existence duše, v jehož průběhu má být Anina tvář zalita kruhem světla a následně reprodukována… Mezitím uplyne dvacet let. Juan se budí v letadle, kterým cestuje za vážně nemocným otcem. Ve svém rodném městě se dozvídá, že Ana žije. Juan začne po své dávné lásce horlivě pátrat.

    Během šestnácti natáčecích týdnů štáb postupně vystřídal 60 různých lokací v argentinské metropoli a na předměstích Mar del Plata, letoviska vzdáleného zhruba 400 km od Buenos Aires, v němž režisér Hector Babenco strávil své dětství. Natáčení se uzavřelo v říjnu 1997 v Riu de Janeiro. Film Osvícené srdce vychází z autobiografického námětu samotného režiséra, který na scénáři spolupracoval s argentinským spisovatelem Ricardem Pigliou.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaNezávislý
    12
  • Voices
    Voices (1995)
    Film
    Pravdivý, veľmi sugestívny príbeh hudobného skladateľa Petra Warlocka (Jeremy Northam), ktorý sa odohráva v Londýne. Je to zaujímavý portrét muža, ktorý nevie, ako by mohol získať väčšie uznanie a ocenenie, čo ho deprimuje a istým spôsobom poznamená. Peter Warlock vstupuje do nemilosrdného sporu s nadutým a povýšeneckým kritikom Philipom Heseltineom (taktiež Jeremy Northam), ktorý skladateľa obviní. Do hry vstupuje aj Lily Buxton (Tushka Bergenová), Petrova priateľka, ktorá s ním zažije strastiplné chvíle. V psychodráme totiž postupne zistíme, že rozpoltenou bytosťou, schizofrenikom je práve skladateľ Warlock... Film dosahuje svoju kvalitu hlavne vďaka výborným hereckým výkonom oboch hlavných predstaviteľov.
    Žánry:Drama
    62%
    Pravdivý, veľmi sugestívny príbeh hudobného skladateľa Petra Warlocka (Jeremy Northam), ktorý sa odohráva v Londýne. Je to zaujímavý portrét muža, ktorý nevie, ako by mohol získať väčšie uznanie a ocenenie, čo ho deprimuje a istým spôsobom poznamená. Peter Warlock vstupuje do nemilosrdného sporu s nadutým a povýšeneckým kritikom Philipom Heseltineom (taktiež Jeremy Northam), ktorý skladateľa obviní. Do hry vstupuje aj Lily Buxton (Tushka Bergenová), Petrova priateľka, ktorá s ním zažije strastiplné chvíle. V psychodráme totiž postupne zistíme, že rozpoltenou bytosťou, schizofrenikom je práve skladateľ Warlock... Film dosahuje svoju kvalitu hlavne vďaka výborným hereckým výkonom oboch hlavných predstaviteľov.
    Žánry:Drama
    13
  • Stuart Saves His Family
    Stuart Saves His Family (1995)
    Film
    53%
    14
  • Acquária
    Acquária (2003)
    Film
    38%
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.