Hiroshi Yamamoto, narozen 11. srpna 1974 ve Fukui v Japonsku, je japonský herec, editor a zvukový technik, který se prosadil především v žánru tokusatsu a hororových filmech.
Yamamoto se postupně vypracoval na respektovaného charakterního herce, který se objevuje v různorodých rolích napříč japonskou televizní a filmovou tvorbou. Jeho herecká kariéra zahrnuje významné role v populárních tokusatsu seriálech, které jsou specifickým japonským žánrem kombinujícím speciální efekty a akční scény.
Mezi jeho nejvýznamnější role patří postava Igora v seriálu Kamen Rider Ghost (2015-2016), kde ztvárnil vědce z Gamma světa a pravou ruku antagonisty Adela. Jeho postava Igora byla charakteristická svým vědeckým přístupem a rivalitou s hlavní hrdinkou Akari Tsukimurou, která ho přezdívala "KMS" (Kanpekinaru Mad Scientist - Perfekcionalistický šílený vědec). V tomto seriálu se objevil ve 27 epizodách a jeho postava byla klíčovým antagonistou, který disponoval schopností transformovat se a využívat síly poražených nepřátel.
V roce 2022 se Yamamoto objevil v další významné roli v seriálu Kamen Rider Black Sun, kde ztvárnil postavu Hideo Kawamota, otce hlavní hrdinky Aoi Izumi. Tento seriál, který byl moderním přepracováním klasického Kamen Rider Black, se zaměřil na společensko-politickou krizi v Japonsku a soužití lidí s tzv. Kaijiny (monstry). Yamamoto v roli Hideo Kawamota předvedl dramatický výkon, když jeho postava byla proti své vůli přeměněna na Crab Kaijin (krabí monstrum) a nucena lovit vlastní dceru.
Kromě tokusatsu seriálů se Yamamoto objevil také ve filmu Demekingu (2009), japonském kaiju dramatu režírovaném Kotaro Terauchim. V tomto snímku, který vypráví příběh o příchodu kosmického monstra známého jako Demeking, ztvárnil postavu Zenjira. Film, inspirovaný mangou Takashi Imashira, se odehrává v roce 1970 a sleduje mladého muže, který se připravuje na osudový den, kdy má monstrum dorazit.
Televizní a filmová tvorba
Yamamoto se kromě výše zmíněných projektů objevil v řadě dalších televizních seriálů a filmů. Jeho filmografie zahrnuje tituly jako Tokyo! (2008), kde se objevil v segmentu "Shaking Tokyo", a také seriály jako Baby Walkure Everyday! (2024), Akai nâsu kôru (2022), Seiten wo Tsuke (2021) a Cop Seven (2018-2021).
Další umělecká činnost
Vedle herectví se Yamamoto věnuje také práci editora a zvukového technika. Jako editor pracoval na několika projektech včetně filmů Hicchi haiku: oboreru hakobune (2004), Shiiku no heya: rensa suru tane (2004) a Suicide Net (2003). V oblasti zvukové tvorby působil jako zvukový režisér v animovaném seriálu Rilu Rilu Fairilu: Yosei no Door (2016).
Hiroshi Yamamoto si díky své všestrannosti a charakteristickým výkonům vybudoval stabilní pozici v japonském filmovém a televizním průmyslu, kde nadále působí v různorodých rolích, které ukazují jeho hereckou flexibilitu a schopnost ztvárnit jak lidské postavy, tak nadpřirozené bytosti v žánrových projektech.