?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Luciano Vito: Filmy a seriály

  • Soumrak bohů
    Soumrak bohů (1969)
    Film
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • Smrt v Benátkách
    Smrt v Benátkách (1971)
    Film
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    70%
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    2
  • Ad ogni costo
    Ad ogni costo (1967)
    Film
    • iTunes
    68%
    3
  • Dědictví Ferramontiů
    Dědictví Ferramontiů (1976)
    Film
    Anthony Quinn hraje pekárenského magnáta, který je rozhádaný se svými dvěma syny a střeží před nimi své jmění. Pak se ale objeví vypočítavá kráska, která se za jednoho syna vdá, druhého svede a poté se pokusí získat i bohatého patriarchu. Řím v roce 1880. Gregorio Ferramonti (Anthony Quinn) se rozhodl zavřít rodinnou pekárnu. Pak oznámí svým synům Pippovi (Gigi Proietti) a Mariovi (Fabio Testi) a dceři Tetě (Adriana Astiová), že se o sebe budou muset postarat sami. Jenže Pippova nová manželka, krásná a vypočítavá Irene (Dominique Sandová), je odhodlaná zdědit rodinné jmění. Aby toho docílila, rozhodne se pomocí mistrovské přetvářky usmířit staré rodinné spory.
    Žánry:Drama
    66%
    Anthony Quinn hraje pekárenského magnáta, který je rozhádaný se svými dvěma syny a střeží před nimi své jmění. Pak se ale objeví vypočítavá kráska, která se za jednoho syna vdá, druhého svede a poté se pokusí získat i bohatého patriarchu. Řím v roce 1880. Gregorio Ferramonti (Anthony Quinn) se rozhodl zavřít rodinnou pekárnu. Pak oznámí svým synům Pippovi (Gigi Proietti) a Mariovi (Fabio Testi) a dceři Tetě (Adriana Astiová), že se o sebe budou muset postarat sami. Jenže Pippova nová manželka, krásná a vypočítavá Irene (Dominique Sandová), je odhodlaná zdědit rodinné jmění. Aby toho docílila, rozhodne se pomocí mistrovské přetvářky usmířit staré rodinné spory.
    Žánry:Drama
    4
  • Satyrikon
    Satyrikon (1969)
    Film

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    65%

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    5
  • Biliárový šampión
    Biliárový šampión (1983)
    Film
    Francesco, přezdívaný "Toskánec", je sice skvělý hráč kulečníku, ale když hraje o peníze, nikdy nevyhraje. V nočním autobuse si omylem vymění kufr s pouzdrem na tágo za kufr se saxofonem, který patří Chiaře, saxofonistce. Ti dva se do sebe zamilují, ale Francesco mezitím prohraje velké peníze v partii proti "Scurovi", dlouholetému italskému šampionovi. Jeho jedinou šancí, jak splatit dluh, je vyhrát italské mistrovství.
    65%
    Francesco, přezdívaný "Toskánec", je sice skvělý hráč kulečníku, ale když hraje o peníze, nikdy nevyhraje. V nočním autobuse si omylem vymění kufr s pouzdrem na tágo za kufr se saxofonem, který patří Chiaře, saxofonistce. Ti dva se do sebe zamilují, ale Francesco mezitím prohraje velké peníze v partii proti "Scurovi", dlouholetému italskému šampionovi. Jeho jedinou šancí, jak splatit dluh, je vyhrát italské mistrovství.
    6
  • Probuď se a zabíjej
    Probuď se a zabíjej (1966)
    Film
    64%
    7
  • Senza pelle
    Senza pelle (1994)
    Film
    64%
    8
  • Erekce, ejakulace, exhibice a další příběhy obyčejného šílenství
    Erekce, ejakulace, exhibice a další příběhy obyčejného šílenství (1981)
    Film

    Charles Serkin je beatnik, ktorý svoj život zasvätil poézii, alkoholu, ženám a filozofickým meditáciám. Pretože je to večný smoliar, stále býva u svojej bývalej ženy. Kvôli ženám a alkoholu ide z jednej patálie do druhej. Keď v autobuse stretne atraktívnu ženu, prenasleduje ju až k nej domov a na jeho vlastné prekvapenie ho ona pustí. Keď však nie je schopný vyhovieť jej erotickým požiadavkám, zavolá na neho políciu a obviní ho zo znásilnenia. V bare stretáva krásnu prostitútku Cass, do ktorej sa na prvý pohľad zamiluje. Cass je však posadnutá prepichovaním rôznych častí svojho tela zatváracími špendlíkmi. Zdá sa, že vo svete plnom šialenstva nemôže ich láska prežiť.
    Podivuhodné dobrodružstvá Charlesa Serkina sú inšpirované poviedkami a životom beatnického spisovateľa Charlesa Bukowského.

    Žánry:Drama
    63%

    Charles Serkin je beatnik, ktorý svoj život zasvätil poézii, alkoholu, ženám a filozofickým meditáciám. Pretože je to večný smoliar, stále býva u svojej bývalej ženy. Kvôli ženám a alkoholu ide z jednej patálie do druhej. Keď v autobuse stretne atraktívnu ženu, prenasleduje ju až k nej domov a na jeho vlastné prekvapenie ho ona pustí. Keď však nie je schopný vyhovieť jej erotickým požiadavkám, zavolá na neho políciu a obviní ho zo znásilnenia. V bare stretáva krásnu prostitútku Cass, do ktorej sa na prvý pohľad zamiluje. Cass je však posadnutá prepichovaním rôznych častí svojho tela zatváracími špendlíkmi. Zdá sa, že vo svete plnom šialenstva nemôže ich láska prežiť.
    Podivuhodné dobrodružstvá Charlesa Serkina sú inšpirované poviedkami a životom beatnického spisovateľa Charlesa Bukowského.

    Žánry:Drama
    9
  • Smůla
    Smůla (1972)
    Film
    Nájemný zabiják Robert Borgo je chladnokrevný a cynický, ale zásadový. Vždy, když rozehrává další ze svých děsivých partií smrti, dodržuje čest svou i soupeřovu, a proto je mnohými svými kolegy, kteří již dávno upustili od této nedůležité složky povolání, považován za staromilce a zvrhlíka. Přítel Borga, Xavier Sarat, je neprávem obviněn roku 1934 v Marseille ze zločinu, který na něj nastražil mocný gangster Villanova. Borgo přítele z dětství nechce nechat napospas ostrým zubům spravedlnosti a rozhodne se vyjednat kamarádovu svobodu se samotným Villanovou. Ten však o ničem takovém nechce ani slyšet, a tak se Borgo vydává na cestu pomsty. Za pomoci sestry Sarata, Georgie, chce získat peníze na zaplacení kvalitního advokáta, avšak ten nedokáže zabránit odsouzení nebohého Xaviera.
    62%
    Nájemný zabiják Robert Borgo je chladnokrevný a cynický, ale zásadový. Vždy, když rozehrává další ze svých děsivých partií smrti, dodržuje čest svou i soupeřovu, a proto je mnohými svými kolegy, kteří již dávno upustili od této nedůležité složky povolání, považován za staromilce a zvrhlíka. Přítel Borga, Xavier Sarat, je neprávem obviněn roku 1934 v Marseille ze zločinu, který na něj nastražil mocný gangster Villanova. Borgo přítele z dětství nechce nechat napospas ostrým zubům spravedlnosti a rozhodne se vyjednat kamarádovu svobodu se samotným Villanovou. Ten však o ničem takovém nechce ani slyšet, a tak se Borgo vydává na cestu pomsty. Za pomoci sestry Sarata, Georgie, chce získat peníze na zaplacení kvalitního advokáta, avšak ten nedokáže zabránit odsouzení nebohého Xaviera.
    10
  • Páter Thomas
    Páter Thomas (1980)
    Film
    59%
    11
  • Manhattan Baby
    Manhattan Baby (1982)
    Film
    Egyptské prokletí řádí na území Manhattanu. Malá Susie Hackerová je spolu se svými rodiči v Egyptě, kde se její otec, slavný archeolog, zabývá průzkumem prastarých hrobek. Během prohledávání tajemného hrobu se profesorovi Hackerovi podaří zničit pečeť, která věznila starobylé Zlo. Profesor na čas oslepne a entita, která byla po mnoho věků uvězněna hluboko v poušti, vstoupí do jeho nevinné dcerky. Po návratu do New Yorku se konečně projeví pravá podstata prokletí a s děsivou pravidelností se začínají objevovat první krvavé vraždy.
    Žánry:Horor
    50%
    Egyptské prokletí řádí na území Manhattanu. Malá Susie Hackerová je spolu se svými rodiči v Egyptě, kde se její otec, slavný archeolog, zabývá průzkumem prastarých hrobek. Během prohledávání tajemného hrobu se profesorovi Hackerovi podaří zničit pečeť, která věznila starobylé Zlo. Profesor na čas oslepne a entita, která byla po mnoho věků uvězněna hluboko v poušti, vstoupí do jeho nevinné dcerky. Po návratu do New Yorku se konečně projeví pravá podstata prokletí a s děsivou pravidelností se začínají objevovat první krvavé vraždy.
    Žánry:Horor
    12
  • Warrior of the Lost World
    Warrior of the Lost World (1983)
    Film
    26%
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.