?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Imre Varga: Filmy a seriály

  • Černý kašel
    Černý kašel (1987)
    Film
    Příběh desetiletého chlapce a jeho rodiny na pozadí krvavých událostí roku 1956 v Budapešti. Děti ještě nechápou, co se děje, ale jsou šťastné, protože jsou zavřené školy. Postupně ale dospělým i dětem dochází, že se děje něco strašného. Zmizeli příbuzní, přátelé a někteří byli dokonce zabiti. Sověti vyslali armádu, aby potlačila kontrarevoluční povstání.
    Žánry:DramaKrimi
    72%
    Příběh desetiletého chlapce a jeho rodiny na pozadí krvavých událostí roku 1956 v Budapešti. Děti ještě nechápou, co se děje, ale jsou šťastné, protože jsou zavřené školy. Postupně ale dospělým i dětem dochází, že se děje něco strašného. Zmizeli příbuzní, přátelé a někteří byli dokonce zabiti. Sověti vyslali armádu, aby potlačila kontrarevoluční povstání.
    Žánry:DramaKrimi
    1
  • Skorpió megeszi az ikreket reggelire, A
    Skorpió megeszi az ikreket reggelire, A (1992)
    Film
    Tohle je příběh o muži, který touží uchopit a udržet si svou milovanou po svém boku, a o ženě, která trvá na tom, že její lásku nelze spoutat; ona ji může pouze odevzdat. Žánrově je to komedie a romantika, ale podle mě tenhle film nemá s humorem nic společného. Po zhlédnutí jsem si uvědomil, že láska pramení v srdci a má svou vlastní duši. Nepotřebuje žádnou společnost. Jde jen o to, jestli narazí na svou spřízněnou duši; to je vše.
    71%
    Tohle je příběh o muži, který touží uchopit a udržet si svou milovanou po svém boku, a o ženě, která trvá na tom, že její lásku nelze spoutat; ona ji může pouze odevzdat. Žánrově je to komedie a romantika, ale podle mě tenhle film nemá s humorem nic společného. Po zhlédnutí jsem si uvědomil, že láska pramení v srdci a má svou vlastní duši. Nepotřebuje žádnou společnost. Jde jen o to, jestli narazí na svou spřízněnou duši; to je vše.
    2
  • Na krásném modrém Dunaji
    Na krásném modrém Dunaji (1992)
    Film
    Po zavraždění nového maďarského premiéra na recepci musí být vyšetřování rychlé a důkladné. Tento strhující politický thriller odhaluje dva hlavní podezřelé: ženu, která vůdce zastřelila, a muže, jenž byl přítelem jak s premiérem, tak s vražedkyní. Režisér Miklós Jancsó, známý svým vizuálním stylem a schopností sdělovat myšlenky neverbálně, kombinuje fantazii a realitu s velkou dávkou ironie, přičemž využívá videozáznamy a další umělecké a symbolické obrazy.
    Žánry:Parodie
    64%
    Po zavraždění nového maďarského premiéra na recepci musí být vyšetřování rychlé a důkladné. Tento strhující politický thriller odhaluje dva hlavní podezřelé: ženu, která vůdce zastřelila, a muže, jenž byl přítelem jak s premiérem, tak s vražedkyní. Režisér Miklós Jancsó, známý svým vizuálním stylem a schopností sdělovat myšlenky neverbálně, kombinuje fantazii a realitu s velkou dávkou ironie, přičemž využívá videozáznamy a další umělecké a symbolické obrazy.
    Žánry:Parodie
    3
  • Mé 20. století
    Mé 20. století (1989)
    Film
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.