?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Denis Lenoir se narodil v roce 1949 v Paříži ve Francii a je uznávaným francouzským kameramanem, který se stal jedním z nejvýznamnějších představitelů současné kinematografie. Svou kariéru začal jako druhý asistent operátora na filmu L'insolent v roce 1973 a postupně se vypracoval mezi nejrespektovanější kameramany své generace. Spolupráce s Olivierem Assayasem Lenoirova spolupráce s režisérem Olivierem Assayasem tvoří jedno z nejvýznamnějších partnerství mezi režisérem a kameramanem v moderní kinematografii, počínaje Assayasovým prvním celovečerním filmem Disorder z roku 1986 až po Demonlover z roku 2002. Jejich partnerství dosáhlo vrcholu ve filmech Cold Water z roku 1994 a Late August, Early September z roku 1998, přičemž Lenoirův elegantní a flexibilní přístup ovlivnil volný styl mnoha současných filmů. Assayasův film Cold Water vyniká Lenoirovou chytrou a dynamickou kinematografií, která se stala jedním z hlavních rysů díla. Významným projektem jejich spolupráce byl také epický televizní seriál Carlos z roku 2010, biografický film o venezuelském teroristovi Ilichovi Ramírezovi Sánchezovi, známém jako Carlos Šakal. Lenoir na tomto projektu spolupracoval s kameramanem Yorickem Le Sauxem a celý pětiapůlhodinový seriál byl uveden mimo soutěž na filmovém festivalu v Cannes 2010. Hollywoodské projekty Denis Lenoir úspěšně přešel mezi evropskou a hollywoodskou kinematografií. Mezi jeho významné hollywoodské projekty patří filmy Uprising, The Clearing a Thursday. Pracoval na akčním thrilleru Righteous Kill z roku 2008 s Robertem De Nirem a Alem Pacinem v hlavních rolích, který režíroval Jon Avnet. Na filmu 88 Minutes také s režisérem Jonem Avnetem využil brilantní stylizované rozostření a perspektivu k reprezentaci nejen vizuálních, ale i mentálních nejasností. Jedním z jeho nejpozoruhodnějších hollywoodských projektů byl film Still Alice z roku 2014, kde jeho francouzská kinematografie využívala brilantní stylizované rozostření a perspektivu k zobrazení nejen vizuálních věcí, které jsou pro hlavní postavu nejasné, ale také mentálních. Tento přístup dokonale podpořil příběh o Alzheimerově chorobě. Spolupráce s Miou Hansen-Løve Lenoirova nová významná spolupráce vznikla s režisérkou Miou Hansen-Løve na filmech Eden z roku 2014 a Things to Come z roku 2016, které ukázaly jeho lyrický přístup stále v plném rozkvětu. Denis Lenoir je vynikající kameraman, kterého Hansen-Løve znala již dlouho, protože natáčel film Late August, Early September od Oliviera Assayase. Na filmu Eden Lenoirova kinematografie zachytila pokračující povahu hudební scény a nádherně zobrazila jemné změny v průběhu času. Na filmu Things to Come Hansen-Løve našla svého optimálního formálního spolupracovníka v kameramanovi Denisi Lenoirovi - další dědictví od Assayase, ačkoli on rámuje a osvětluje její filmy s hmatatelnou plynulostí výrazně odlišnou od jeho práce na filmech jako Cold Water a Late August, Early September. Na filmu Bergman Island z roku 2021 Lenoir natáčel na 35mm 2-perf film s Miou Wasikowskou a Andersem Danielsenem Lie v hlavních rolích. Lenoir předtím natáčel Things to Come na 35mm film pro režisérku a jejich nejnovější spolupráce One Fine Morning, která měla premiéru v roce 2022, byla také natočena v Paříži na 35mm. Technický přístup a filozofie Denis Lenoir místo docházení do školy trávil čas v Cinémathèque Française, kde sledoval stovky filmů před studiem na filmové škole Louis-Lumière, kde začala jeho filmografická kariéra. Nyní je jedním z nejtalentovanějších kameramanů své generace. V roce 2006 byl pozván do AMPAS a je členem AFC (Association Française des directeurs de la photographie Cinématographique) a ASC (American Society of Cinematographers). Lenoir je zvyklý pracovat s přirozeným osvětlením, což je více méně to, co dělá a v čem je nejlepší. Je přesvědčen, že nevytváří příliš odlišný obraz od jakéhokoli jiného kameramana. Je charakterizován jako rock'n'rollový typ, který je velmi podporující k filmu, nesnaží se nikomu nic vnucovat a skutečně se snaží dostat do ducha filmu. Současné projekty Hansen-Løveova filmová tvorba se cítí jako útěšně zaběhnutá jako předávaný svetr, od měkkých krémových textur Lenoirova 35mm snímání po Marionino Monnier uvolněné, společenské střihání. Hansen-Løve se znovu spojila s kameramanem Denisem Lenoirem, který transformuje přirozené světlo pařížského léta do hmatatelného pozadí rozvíjející se romance a blížící se smrti. Zatímco Lenoirova kamera je obratná ve způsobu, jakým kreslí schody, ulice a rohy pomalými pany a jízdami, nikdy není chaotická ani netrpělivá. Mezi jeho nejnovější projekty patří filmy Wasp Network z roku 2019, Bergman Island z roku 2021, One Fine Morning z roku 2022 a The Last Rodeo z roku 2025. Denis Lenoir pokračuje ve své kariéře jako jeden z nejrespektovanějších kameramanů současnosti, přecházející mezi evropskou a americkou kinematografií s jedinečným vizuálním stylem a technickou dokonalostí.


Denis Lenoir: Filmy a pořady 70

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.