7.4

Edoardo Torricella: Filmy a seriály

  • Skutky apoštolů
    Skutky apoštolů (1969)
    SeriálRole: Paolo/Saolo di Tarso
    Tato dramatizace z Nového zákona původně vznikla jako pěti-dílná televizní minisérie o délce 342 minut; později byla vydána ve zkrácené, 280-minutové verzi. V první části apoštolové vyzývají poutníky z Jeruzaléma, aby se nechali pokřtít, a Petr (Jacques Dumur) a Jan (Mohamed Kouka) jsou zatčeni Sanhedrinem, ale později propuštěni. Ve druhé části je Štěpán (Zignani Houcine) ukamenován za neuposlechnutí Mojžíšova zákona, Filip (Bepy Mannaiuolo) pokřtí etiopského eunucha a Saul (Edoardo Torricella) je na cestě do Damašku oslepen Pánem. Ve třetí části Petr pokřtí setníka a Saul, přejmenovaný na Pavla, vykoná svou první misijní cestu z Antiochie v Sýrii do Pisidijské Antiochie. Ve čtvrté části Pavel káže o rovnosti obřezaných i neobřezaných před Bohem. V páté části je Pavel zatčen v Jeruzalémě a poslán do Říma, aby stanul před soudem.
    77%
    Tato dramatizace z Nového zákona původně vznikla jako pěti-dílná televizní minisérie o délce 342 minut; později byla vydána ve zkrácené, 280-minutové verzi. V první části apoštolové vyzývají poutníky z Jeruzaléma, aby se nechali pokřtít, a Petr (Jacques Dumur) a Jan (Mohamed Kouka) jsou zatčeni Sanhedrinem, ale později propuštěni. Ve druhé části je Štěpán (Zignani Houcine) ukamenován za neuposlechnutí Mojžíšova zákona, Filip (Bepy Mannaiuolo) pokřtí etiopského eunucha a Saul (Edoardo Torricella) je na cestě do Damašku oslepen Pánem. Ve třetí části Petr pokřtí setníka a Saul, přejmenovaný na Pavla, vykoná svou první misijní cestu z Antiochie v Sýrii do Pisidijské Antiochie. Ve čtvrté části Pavel káže o rovnosti obřezaných i neobřezaných před Bohem. V páté části je Pavel zatčen v Jeruzalémě a poslán do Říma, aby stanul před soudem.
    1
  • Giulietta a duchové
    Giulietta a duchové (1965)
    Film
    Film Giulietta a duchovia z dielne filmového mága Federica Felliniho je feériou o žene v domácnosti, ktorá sa chystá opustiť svojho neverného manžela. Príbeh, ktorý mal byť ženskou odpoveďou na autobiografickú snímku 8 1/2, je riadený reťazou voľných asociácií a snových výjavov. Prvý farebný film vo Felliniho filmografii sa vyznačuje pre režiséra typickými karnevalovými sekvenciami, rozprávkovou atmosférou a halucinogénnym príbehom. Hlavnú úlohu stvárnila režisérova manželka a hviezda jeho filmov Giulietta Masina. Spomedzi mnohých ocenení získala snímka i Zlatý glóbus za najlepší zahraničný film.
    73%
    Film Giulietta a duchovia z dielne filmového mága Federica Felliniho je feériou o žene v domácnosti, ktorá sa chystá opustiť svojho neverného manžela. Príbeh, ktorý mal byť ženskou odpoveďou na autobiografickú snímku 8 1/2, je riadený reťazou voľných asociácií a snových výjavov. Prvý farebný film vo Felliniho filmografii sa vyznačuje pre režiséra typickými karnevalovými sekvenciami, rozprávkovou atmosférou a halucinogénnym príbehom. Hlavnú úlohu stvárnila režisérova manželka a hviezda jeho filmov Giulietta Masina. Spomedzi mnohých ocenení získala snímka i Zlatý glóbus za najlepší zahraničný film.
    2
  • Trumfové eso
    Trumfové eso (1968)
    FilmRole: Roulette Player
    72%
    3
  • Giordano Bruno
    Giordano Bruno (1973)
    Film
    Historický film je věnován posledním osmi letům života italského renesančního filozofa, vědce a básníka. Po dlouhém pobytu v různých zemích se vrací Bruno roku 1592 do Benátek, kde je udán jako kacíř a vydán římské inkvizici. Před nelítostným soudem se tak ocitá člověk velkého intelektu, vědec a filozof, kterému se obdivuje celá Evropa. Obraz renesančních Benátek, kde Bruno žije krátký čas v plné síle, radosti a vážnosti, kontrastuje ostře s atmosférou procesu, líčeného věrně podle historických dokumentů. Ani dlouholetý těžký žalář v naprostém odloučení od světa, pohled na spoluvězně odsouzené za kacířství a čekající na smrt, ani pokušení vzpomínek na mládí, na rodiče a okamžiky lásky nepodlomí sílu Brunova přesvědčení. Tribunál mu nabídne život, jestliže se veřejně zřekne svých názorů a odvolá své učení. Po dlouhé úvaze však dospívá k tomu, že jeho lidská slabost by jenom posílila postavení církve a inkvizice a vrhla hluboký stín na jeho celoživotní dílo. Nabídku inkvizitorů odmítá a pak jednoho sychravého únorového dne roku 1600 je Bruno odveden na Květnové pole v Římě a veřejně upálen. Drama, v němž se církevní moc střetne s vnitřním přesvědčením a názory muže, jenž svými idejemi otvírá cestu myšlenkovému pokroku, a který se nezřekne své pravdy, ani když si uvědomí, že jej čeká strašlivá smrt na hranici, rozvíjí režisér s uměleckou silou a vědomím, zcela čitelným politickým důrazem.
    69%
    Historický film je věnován posledním osmi letům života italského renesančního filozofa, vědce a básníka. Po dlouhém pobytu v různých zemích se vrací Bruno roku 1592 do Benátek, kde je udán jako kacíř a vydán římské inkvizici. Před nelítostným soudem se tak ocitá člověk velkého intelektu, vědec a filozof, kterému se obdivuje celá Evropa. Obraz renesančních Benátek, kde Bruno žije krátký čas v plné síle, radosti a vážnosti, kontrastuje ostře s atmosférou procesu, líčeného věrně podle historických dokumentů. Ani dlouholetý těžký žalář v naprostém odloučení od světa, pohled na spoluvězně odsouzené za kacířství a čekající na smrt, ani pokušení vzpomínek na mládí, na rodiče a okamžiky lásky nepodlomí sílu Brunova přesvědčení. Tribunál mu nabídne život, jestliže se veřejně zřekne svých názorů a odvolá své učení. Po dlouhé úvaze však dospívá k tomu, že jeho lidská slabost by jenom posílila postavení církve a inkvizice a vrhla hluboký stín na jeho celoživotní dílo. Nabídku inkvizitorů odmítá a pak jednoho sychravého únorového dne roku 1600 je Bruno odveden na Květnové pole v Římě a veřejně upálen. Drama, v němž se církevní moc střetne s vnitřním přesvědčením a názory muže, jenž svými idejemi otvírá cestu myšlenkovému pokroku, a který se nezřekne své pravdy, ani když si uvědomí, že jej čeká strašlivá smrt na hranici, rozvíjí režisér s uměleckou silou a vědomím, zcela čitelným politickým důrazem.
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.