Hal Pereira

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Hal Pereira se narodil 29. dubna 1905 v Chicagu ve státě Illinois a stal se jedním z nejvýznamnějších výtvarníků a produkčních designérů americké kinematografie. Byl synem Sarah (Friedbergové) a Saula Pereiry. Po absolvování University of Illinois sloužil Hal Pereira svou učednickou dobu jako divadelní designér ve svém rodném Chicagu mezi lety 1933 a 1940. Začátky v Hollywoodu V roce 1942 se přestěhoval do Hollywoodu a podepsal smlouvu s Paramount jako jednotkový výtvarník pod vedením vedoucího oddělení Hanse Dreiera. Převzal Dreierovu práci supervizního výtvarníka po jeho odchodu do důchodu v roce 1950. Pereira rychle postupoval v hierarchii a stal se supervizním výtvarníkem v roce 1950, čímž se stal zodpovědným za výtvarné řešení celé produkce studia, ačkoli pokračoval v práci na jednotlivých projektech, obvykle s dalšími spolupracovníky. Průlomové dílo s Billy Wilderem Jeho prvním významným projektem pro Paramount byl Billy Wilderův Double Indemnity, který představoval výrazný odklon pro studio. Jeden z nejranějších filmů noir, Double Indemnity výrazně transformoval atmosféru příběhu Jamese M. Caina o cizoložství a vraždě pro zisk; scénář Raymonda Chandlera pevně umístil drama do poněkud okázalého prostředí vyšší střední třídy v Kalifornii, dokonale vyjádřeného Pereirovým designem domu Dietrichsonových. Jeho nejlepší raná práce byla na Billy Wilderově Double Indemnity (1944), pro kterou vytvořil ponurou a klaustrofobní atmosféru, střídající použití světla a stínu jak pro dramatický efekt, tak jako protiklad mezi dobrem a zlem. Spolupráce s Alfredem Hitchcockem Pereira také pracoval na téměř všech barevných filmech Alfreda Hitchcocka z padesátých let, dodávaje bohatost a někdy i glamour, který dokonale vyhovoval režisérově zájmu o nabídku vzrušujícího, dospělého dramatu s výraznou vizuální stylizací. S Hitchcockem spolupracoval na filmech Rear Window (1954), To Catch a Thief (1955), The Trouble with Harry (1955), The Man Who Knew Too Much (1956) a Vertigo (1958). Používal podobně stísněné interiéry jak pro prašnou mísu trpící hornické komunity v Ace in the Hole (1951), tak pro Hitchcockův komorní thriller Rear Window (1954). Všestrannost napříč žánry Pereira byl nesmírně všestranný, zabýval se filmy všech myslitelných žánrů, od The War of the Worlds (1953) s jeho smrtonosnými létajícími stroji mimozemšťanů po vytváření rozsáhlého venkovního pocitu Shane (1953); od špinavého, náhodného nepořádku policejní stanice v Detective Story (1951) po bohaté, zářící sluncem zalité lokace Hitchcockova Vertigo (1958) a bezstarostné bohémské interiéry The Odd Couple (1968). Do roku 1950 byl supervizním výtvarníkem studia a pracoval na takových filmech jako klasický western Shane a The Greatest Show on Earth, který vyhrál Oscara za nejlepší film. Biblické eposy a další významná díla Vytvořil zajímavé designové efekty pro wellsovskou vědeckou apokalypsu War of the Worlds, jeden z nejděsivějších z mnoha počátků padesátých let v tomto žánru, zdokonalující nápady, které použil v dřívější koprodukci When Worlds Collide. Pereira také pracoval na biblickém eposu The Ten Commandments jako jeden z výtvarníků spolu s Albertem Nozakim a Walterem Tylerem. Pereira také odvedl vynikající práci pro řadu komedií, zejména filmy Jerryho Lewise jako The Disorderly Orderly a The Bellboy, které vyžadovaly vhodné kulisy pro komplikované interiérové sekvence. Ocenění a odkaz Byl nominován na 23 Oscarů a vyhrál pouze jeden za svou práci na The Rose Tattoo. Ve čtyřicátých až šedesátých letech pracoval na více než 200 filmech jako výtvarník a produkční designér. V roce 1959 Pereira pracoval společně s A. Earlem Hedrickem jako výtvarník na populárním televizním seriálu Bonanza. V roce 1968 odešel do důchodu z filmování, aby pracoval jako designový konzultant v architektonické firmě svého bratra Williama L. Pereiry. Zemřel v Los Angeles v Kalifornii 17. prosince 1983.


Hal Pereira: Filmy a pořady 204


Dodatečné informace

Narození:
29. 4. 1905
Úmrtí:
17. 12. 1983

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.