?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ida Siménfalvy: Filmy a seriály

  • Beznadějní
    Beznadějní (1966)
    FilmRole: old woman

    V 19. století dostal hrabě Gedeon Ráday za úkol zlikvidovat poslední zbojníky, kteří se vzpírali tehdejšímu režimu a potlačit tak stále trvající porevoluční chaos. V zajateckém táboře se po dvaceti letech od revoluce stále nacházejí poslední zastánci protirežimního smýšlení. Bachaři dostanou za úkol zjistit, zda se mezi nimi nachází obávaný zbojník Šándor, který byl vůdčí postavou protirežimní skupiny. K takovýmto zjištěním využívají různých metod psychického i fyzického mučení a lstí. Když je jeden ze zbojníků se jménem Gajdar označen jako vrah, začne bachařům pomáhat jako informátor, aby si zachránil vlastní kůži. Bachaři ho pak nadále vydírají a udá několik zbojníků. Gajdar je pak svými spoluvězni odhalen a v noci následně zavražděn. Pro bachaře není těžké zjistit, kteří jedinci jsou hlavními podezřelými, jelikož jim záměrně nechali v noci odemčené cely. Začínají je jednoho po druhém vyslýchat s nadějí, že odhalí samotného Šándora. Zajatci jsou posláni do maďarské armády, kde mají vytvořit vlastní elitní jednotku, čímž bachaři odhalí zbývající skryté zbojníky. Mezitím přichází zpráva, že Šándor byl omilostněn. Slavící zbojníci však následně zjistí, že omilostnění se vztahuje pouze na něj, a ty, kteří pro něj bojují, stále čeká poprava.

    Žánry:DramaVálečný
    74%

    V 19. století dostal hrabě Gedeon Ráday za úkol zlikvidovat poslední zbojníky, kteří se vzpírali tehdejšímu režimu a potlačit tak stále trvající porevoluční chaos. V zajateckém táboře se po dvaceti letech od revoluce stále nacházejí poslední zastánci protirežimního smýšlení. Bachaři dostanou za úkol zjistit, zda se mezi nimi nachází obávaný zbojník Šándor, který byl vůdčí postavou protirežimní skupiny. K takovýmto zjištěním využívají různých metod psychického i fyzického mučení a lstí. Když je jeden ze zbojníků se jménem Gajdar označen jako vrah, začne bachařům pomáhat jako informátor, aby si zachránil vlastní kůži. Bachaři ho pak nadále vydírají a udá několik zbojníků. Gajdar je pak svými spoluvězni odhalen a v noci následně zavražděn. Pro bachaře není těžké zjistit, kteří jedinci jsou hlavními podezřelými, jelikož jim záměrně nechali v noci odemčené cely. Začínají je jednoho po druhém vyslýchat s nadějí, že odhalí samotného Šándora. Zajatci jsou posláni do maďarské armády, kde mají vytvořit vlastní elitní jednotku, čímž bachaři odhalí zbývající skryté zbojníky. Mezitím přichází zpráva, že Šándor byl omilostněn. Slavící zbojníci však následně zjistí, že omilostnění se vztahuje pouze na něj, a ty, kteří pro něj bojují, stále čeká poprava.

    Žánry:DramaVálečný
    1
  • Zoltán Kárpáthy
    Zoltán Kárpáthy (1966)
    Film
    72%
    2
  • A sedmnáct jim bylo let...
    A sedmnáct jim bylo let... (1965)
    FilmRole: Öreg néni a vonaton
    Během posledních dnů druhé světové války se venkovskou krajinou toulá sedmnáctiletý chlapec. Zajmou ho ruské jednotky, potom ho propustí, potom znovu zajmou. Přidělí ho jako pomocníka Koljovi, který se uprostřed otevřené krajiny stará o stádo krav. Slunce svítí, vítr fouká, nic není takové, jakým se být zdá. Mezi polorozpadlými sochami se schovávají hladoví uprchlí vojáci, v nádrži se koupou nahé dívky, širá travnatá pláň je podminovaná. Ani jeden z chlapců nemluví jazykem toho druhého. Rozumí si, protože jsou oba především lidé. (Morien)
    Žánry:Drama
    72%
    Během posledních dnů druhé světové války se venkovskou krajinou toulá sedmnáctiletý chlapec. Zajmou ho ruské jednotky, potom ho propustí, potom znovu zajmou. Přidělí ho jako pomocníka Koljovi, který se uprostřed otevřené krajiny stará o stádo krav. Slunce svítí, vítr fouká, nic není takové, jakým se být zdá. Mezi polorozpadlými sochami se schovávají hladoví uprchlí vojáci, v nádrži se koupou nahé dívky, širá travnatá pláň je podminovaná. Ani jeden z chlapců nemluví jazykem toho druhého. Rozumí si, protože jsou oba především lidé. (Morien)
    Žánry:Drama
    3
  • Otec
    Otec (1966)
    Film
    Hrdinom filmu s autobiografickými črtami je mladík, ktorého otec umrel, keď on bol ešte len malý chlapec. Film je emotívnym rozpamätávaním sa na voľne súvisiaci reťazec epizód z detstva a dospievania. Odkrývaním života svojho otca Bence pátra po vlastnej minulosti a objavuje samého seba. Otec vykresľuje nielen obraz osobnej histórie, ale aj pohnutého obdobia maďarských dejín. István Szabó pritom vyvažuje atmosféru nostalgie a smútenia vľúdnym humorom.
    Žánry:Drama
    72%
    Hrdinom filmu s autobiografickými črtami je mladík, ktorého otec umrel, keď on bol ešte len malý chlapec. Film je emotívnym rozpamätávaním sa na voľne súvisiaci reťazec epizód z detstva a dospievania. Odkrývaním života svojho otca Bence pátra po vlastnej minulosti a objavuje samého seba. Otec vykresľuje nielen obraz osobnej histórie, ale aj pohnutého obdobia maďarských dejín. István Szabó pritom vyvažuje atmosféru nostalgie a smútenia vľúdnym humorom.
    Žánry:Drama
    4
  • 20 hodin
    20 hodin (1965)
    FilmRole: Ilonka's mother
    71%
    5
  • Deset tisíc sluncí
    Deset tisíc sluncí (1967)
    FilmRole: Széles mama
    Tento ponurý snímek sleduje bouřlivé a proměnlivé dějiny Maďarska očima tří mužů v průběhu třiceti let. Vzpomínají na důležité momenty svých životů ve flashbackách v polovině 60. let. Toto ctihodné trio začíná svůj příběh ve 30. letech, pokračuje přes druhou světovou válku a desetiletí po komunistické invazi v roce 1956.
    Žánry:Drama
    70%
    Tento ponurý snímek sleduje bouřlivé a proměnlivé dějiny Maďarska očima tří mužů v průběhu třiceti let. Vzpomínají na důležité momenty svých životů ve flashbackách v polovině 60. let. Toto ctihodné trio začíná svůj příběh ve 30. letech, pokračuje přes druhou světovou válku a desetiletí po komunistické invazi v roce 1956.
    Žánry:Drama
    6
  • Odešlo slunce
    Odešlo slunce (1968)
    FilmRole: (as Siménfalvi Ida)
    68%
    7
  • Vymrštěný kámen
    Vymrštěný kámen (1969)
    Film
    Mladému studentovi filmu je odepřeno stipendium na státní univerzitě, když je jeho otec uvězněn. Otec totiž zastavil vlak, aby umožnil setkání dvou starých přátel. Syn se poté zaměstná jako zeměměřič a potká Řeka, který pracuje pro kolektivní blaho rolníků. Muž je zabit během rolnické vzpoury vyvolané byrokratickým nesmyslem. Zeměměřič se stará o vdovu po zemřelém a jeho probouzející se politické a sociální uvědomění ho vede k tomu, aby se postavil proti vládní nespravedlnosti. Další událost, při které jsou Romové zatýkáni státními hygieniky, dále posiluje jeho přesvědčení. Incident vyfotografuje a jeho práce mu umožní být přijat na školu, kam byl dříve odmítnut.
    68%
    Mladému studentovi filmu je odepřeno stipendium na státní univerzitě, když je jeho otec uvězněn. Otec totiž zastavil vlak, aby umožnil setkání dvou starých přátel. Syn se poté zaměstná jako zeměměřič a potká Řeka, který pracuje pro kolektivní blaho rolníků. Muž je zabit během rolnické vzpoury vyvolané byrokratickým nesmyslem. Zeměměřič se stará o vdovu po zemřelém a jeho probouzející se politické a sociální uvědomění ho vede k tomu, aby se postavil proti vládní nespravedlnosti. Další událost, při které jsou Romové zatýkáni státními hygieniky, dále posiluje jeho přesvědčení. Incident vyfotografuje a jeho práce mu umožní být přijat na školu, kam byl dříve odmítnut.
    8
  • Ticho a křik
    Ticho a křik (1968)
    FilmRole: Teréz' mother
    Snímek Ticho a křik tvoří v Jancsóově tvorbě společně s předcházejícími tituly Beznadějní a Hvězdy na čepicích pomyslnou trilogii, někdy také nazývanou triptych o utrpení. Na scénáři režisér opět spolupracoval s Gyulou Hernádim, tentokrát však tvůrci nezkoumají, jak mechanismus moci působí na společenské vrstvy, ale soustředili se na osudy jednotlivců. V centru jejich zájmu stojí hrdina, který si je vědom nutnosti bojovat za své ideály, pro něž je ochoten položit život. Děj se odehrává v roce 1919, kdy po porážce proletářské Maďarské republiky rad zavládlo kruté období bílého teroru Hortyho vlády. V dusivé atmosféře všudypřítomné tyranie dochází k popravám bývalých maďarských příslušníků Rudé armády a celá země je pohlcena strachem. V symbolickém prostoru maďarské vesnice pak tvůrci nabízejí střet jednotlivých hrdinů, kteří se s hrůzami vyrovnávají různým způsobem. Divák si z minima dialogů a řady výtvarně koncipovaných scén musí domýšlet jejich skutečné vztahy, které jsou často zahalené tajemstvím. Jancsó nabízí dokonalou jednotu obsahu a formy, systematická obrazová stylizace, vycházející ze hry kontrapunktů mezi pohybem kamery a vnitřním pohybem obrazu, dodává atmosféře filmu tajemnou, kultovní obřadnost. Tvůrcům se podařilo ve svébytné umělecké stylizaci ztvárnit důležité téma evropského filmu 60. let: odcizení, které chápou jako důsledek nejvyššího lidského utrpení, ponížení a útlaku.
    Žánry:Drama
    66%
    Snímek Ticho a křik tvoří v Jancsóově tvorbě společně s předcházejícími tituly Beznadějní a Hvězdy na čepicích pomyslnou trilogii, někdy také nazývanou triptych o utrpení. Na scénáři režisér opět spolupracoval s Gyulou Hernádim, tentokrát však tvůrci nezkoumají, jak mechanismus moci působí na společenské vrstvy, ale soustředili se na osudy jednotlivců. V centru jejich zájmu stojí hrdina, který si je vědom nutnosti bojovat za své ideály, pro něž je ochoten položit život. Děj se odehrává v roce 1919, kdy po porážce proletářské Maďarské republiky rad zavládlo kruté období bílého teroru Hortyho vlády. V dusivé atmosféře všudypřítomné tyranie dochází k popravám bývalých maďarských příslušníků Rudé armády a celá země je pohlcena strachem. V symbolickém prostoru maďarské vesnice pak tvůrci nabízejí střet jednotlivých hrdinů, kteří se s hrůzami vyrovnávají různým způsobem. Divák si z minima dialogů a řady výtvarně koncipovaných scén musí domýšlet jejich skutečné vztahy, které jsou často zahalené tajemstvím. Jancsó nabízí dokonalou jednotu obsahu a formy, systematická obrazová stylizace, vycházející ze hry kontrapunktů mezi pohybem kamery a vnitřním pohybem obrazu, dodává atmosféře filmu tajemnou, kultovní obřadnost. Tvůrcům se podařilo ve svébytné umělecké stylizaci ztvárnit důležité téma evropského filmu 60. let: odcizení, které chápou jako důsledek nejvyššího lidského utrpení, ponížení a útlaku.
    Žánry:Drama
    9
  • Sirokkó
    Sirokkó (1969)
    FilmRole: Old Woman
    63%
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.