?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Christof Schertenleib: Filmy a seriály

  • Import/Export
    Import/Export (2007)
    Film
    Ve svém druhém hraném filmu objevuje Ulrich Seidl paralely mezi mladou Ukrajinkou, která najde práci v bohatém Rakousku, a mladým Rakušanem, který se svým otčímem odjíždí na Ukrajinu montovat automaty na bonbony do zchátralých městských čtvrtí. Jejich cesty se nikdy nezkříží a tvůrce ani nechce líčit příběh setkání, ale spíš mu jde o to konstatovat, že oba světy si nejsou příliš vzdálené. Jak na východě, tak na západě vidí autor stejně osamělé, stejně bezradné jedince. Pro Olgu je místo ve vídeňském geriatrickém zařízení šancí na únik před ubohostí existence doma, kde se potácela mezi bídně placeným zaměstnáním a nechutnými sexuálními službami přes počítač. Ve Vídni ale brzy zjišťuje, že bez občanství zůstane přes veškerou snahu jen opovrhovanou služkou, že osudu psance se nezbaví. Na rozdíl od Olgy, která má alespoň lidský cit a doufá, že se vrátí domů s penězi, aby se postarala o své dítě, je Paul se svým siláctvím, zastírajícím nedostatek sebedůvěry a vůle, typický produkt kapitalistického zbožnění úspěchu, jehož jako příslušník nejnižších vrstev periferie nemůže nikdy dosáhnout. Jediný zbytek sebeúcty se u něj projeví, když konečně opustí zpustlého a vulgárního otčíma, který byl dlouho jeho vzorem.
    Žánry:Drama
    73%
    Ve svém druhém hraném filmu objevuje Ulrich Seidl paralely mezi mladou Ukrajinkou, která najde práci v bohatém Rakousku, a mladým Rakušanem, který se svým otčímem odjíždí na Ukrajinu montovat automaty na bonbony do zchátralých městských čtvrtí. Jejich cesty se nikdy nezkříží a tvůrce ani nechce líčit příběh setkání, ale spíš mu jde o to konstatovat, že oba světy si nejsou příliš vzdálené. Jak na východě, tak na západě vidí autor stejně osamělé, stejně bezradné jedince. Pro Olgu je místo ve vídeňském geriatrickém zařízení šancí na únik před ubohostí existence doma, kde se potácela mezi bídně placeným zaměstnáním a nechutnými sexuálními službami přes počítač. Ve Vídni ale brzy zjišťuje, že bez občanství zůstane přes veškerou snahu jen opovrhovanou služkou, že osudu psance se nezbaví. Na rozdíl od Olgy, která má alespoň lidský cit a doufá, že se vrátí domů s penězi, aby se postarala o své dítě, je Paul se svým siláctvím, zastírajícím nedostatek sebedůvěry a vůle, typický produkt kapitalistického zbožnění úspěchu, jehož jako příslušník nejnižších vrstev periferie nemůže nikdy dosáhnout. Jediný zbytek sebeúcty se u něj projeví, když konečně opustí zpustlého a vulgárního otčíma, který byl dlouho jeho vzorem.
    Žánry:Drama
    1
  • Ráj: Láska
    Ráj: Láska (2012)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Děj se odehrává na keňských plážích, důvěrně nazývaných sugar mamas (sladké maminy). Evropské ženy zde vyhledávají africké chlapce, kteří se prodávají na sex, aby si vydělali na živobytí. Do tohoto dovolenkového ráje vycestuje i 50letá Rakušanka Teresa. Nekompromisní portrét současnosti vypráví o stárnoucích ženách a mladých mužích, o Evropě a Africe, o vykořisťování, které končí vykořisťováním jiných. Film Ulricha Seidla je prvním z jeho rajské trilogie o třech ženách, třech dovolených a třech příbězích o touze a hledání štěstí.
    Žánry:Drama
    71%
    Děj se odehrává na keňských plážích, důvěrně nazývaných sugar mamas (sladké maminy). Evropské ženy zde vyhledávají africké chlapce, kteří se prodávají na sex, aby si vydělali na živobytí. Do tohoto dovolenkového ráje vycestuje i 50letá Rakušanka Teresa. Nekompromisní portrét současnosti vypráví o stárnoucích ženách a mladých mužích, o Evropě a Africe, o vykořisťování, které končí vykořisťováním jiných. Film Ulricha Seidla je prvním z jeho rajské trilogie o třech ženách, třech dovolených a třech příbězích o touze a hledání štěstí.
    Žánry:Drama
    2
  • Hundstage
    Hundstage (2001)
    Film
    Příběh dokumentaristicky laděného filmového debutu se odehrává během jednoho víkendu na anonymní periferii Vídně. V jakési zemi nikoho mezi dálnicí, hypermarkety a skladišti sledujeme monotónnost víkendových prací a činností, jež lidé vykonávají bez jakékoli známky radosti či potěšení. Je strašné horko a lidé, kteří na sobě mají jen málo oblečení, se postupně obnažují nejen fyzicky, ale i psychicky. Teplota stoupá, atmosféra víkendového podvečera houstne a agrese se stupňuje. Večer je plný her, sexu a násilí. Režisér nás konfrontuje s osudy několika lidí, které se různě protínají. S jejich zoufalou touhou po lásce a s téměř beznadějnou nemožností ji nalézt a udržet. Režisér k natáčení filmu dodává: Film Psí dny je takzvaným skutečným filmem - se skutečným scénářem, příběhem a opravdovými herci. Ale zároveň je mnoho věcí, které jsou odlišné. Existoval sice scénář, ale bez psaných dialogů. Ve filmu hrají herci, ale také spousta neherců, a navíc jsme se striktně drželi dokumentaristického přístupu k filmování. Snímek získal Velkou cenu poroty na MFF v Benátkách 2001.
    Žánry:Drama
    69%
    Příběh dokumentaristicky laděného filmového debutu se odehrává během jednoho víkendu na anonymní periferii Vídně. V jakési zemi nikoho mezi dálnicí, hypermarkety a skladišti sledujeme monotónnost víkendových prací a činností, jež lidé vykonávají bez jakékoli známky radosti či potěšení. Je strašné horko a lidé, kteří na sobě mají jen málo oblečení, se postupně obnažují nejen fyzicky, ale i psychicky. Teplota stoupá, atmosféra víkendového podvečera houstne a agrese se stupňuje. Večer je plný her, sexu a násilí. Režisér nás konfrontuje s osudy několika lidí, které se různě protínají. S jejich zoufalou touhou po lásce a s téměř beznadějnou nemožností ji nalézt a udržet. Režisér k natáčení filmu dodává: Film Psí dny je takzvaným skutečným filmem - se skutečným scénářem, příběhem a opravdovými herci. Ale zároveň je mnoho věcí, které jsou odlišné. Existoval sice scénář, ale bez psaných dialogů. Ve filmu hrají herci, ale také spousta neherců, a navíc jsme se striktně drželi dokumentaristického přístupu k filmování. Snímek získal Velkou cenu poroty na MFF v Benátkách 2001.
    Žánry:Drama
    3
  • Usfahrt Oerlike
    Usfahrt Oerlike (2015)
    Film
    Když se Hans ohlédne zpět, musí si říct: To byl dobrý život! Viděl svět, miloval svou ženu Martu a ano, dvě, tři věci se pokazily. Ale o tom není třeba mluvit. A teď? Před dvěma lety Marta zemřela, Hans už sotva zvládá svůj denní režim a po návštěvě veterináře se jeho milovaný pes Miller nevrátí domů. Hans je unavený. V podstatě už se mu nechce. Chce zemřít. Ale o tom se nemluví. V nejlepším případě snad s Willim, jeho přítelem. Věří mu, považuje ho za svého spojence, který by mu měl pomoci uskutečnit jeho plán...
    Žánry:Drama
    68%
    Když se Hans ohlédne zpět, musí si říct: To byl dobrý život! Viděl svět, miloval svou ženu Martu a ano, dvě, tři věci se pokazily. Ale o tom není třeba mluvit. A teď? Před dvěma lety Marta zemřela, Hans už sotva zvládá svůj denní režim a po návštěvě veterináře se jeho milovaný pes Miller nevrátí domů. Hans je unavený. V podstatě už se mu nechce. Chce zemřít. Ale o tom se nemluví. V nejlepším případě snad s Willim, jeho přítelem. Věří mu, považuje ho za svého spojence, který by mu měl pomoci uskutečnit jeho plán...
    Žánry:Drama
    4
  • Ráj: Víra
    Ráj: Víra (2012)
    Film
    Druhý snímek z trilogie o třech ženách a jejich hledání štěstí a smysluplného života zpracovává téma víry. Anna Marie, sestra Teresy z předchozího snímku Ráj: Láska, je hluboce věřící katoličkou a jednoho dne se rozhodne plně věnovat misionářské práci na předměstí Vídně, kde obchází jednotlivé imigranty. Jednoho dne se však domů vrací manžel, egyptský muslim na vozíku, a dva pohledy na svět se nevyhnutelně střetnou. Modlitby nahrazují hádky a vzájemná nesnášenlivost. Režisér Ulrich Seidl opět diváka vmanipuluje do nepříjemné pozice voyeura, který sleduje až příliš intimní a mnohdy trapné životní situace. Víra má ve snímku až podobu fanatismu, který paradoxně nevyvěrá z islámu, ale z křesťanství. (Febiofest)
    67%
    Druhý snímek z trilogie o třech ženách a jejich hledání štěstí a smysluplného života zpracovává téma víry. Anna Marie, sestra Teresy z předchozího snímku Ráj: Láska, je hluboce věřící katoličkou a jednoho dne se rozhodne plně věnovat misionářské práci na předměstí Vídně, kde obchází jednotlivé imigranty. Jednoho dne se však domů vrací manžel, egyptský muslim na vozíku, a dva pohledy na svět se nevyhnutelně střetnou. Modlitby nahrazují hádky a vzájemná nesnášenlivost. Režisér Ulrich Seidl opět diváka vmanipuluje do nepříjemné pozice voyeura, který sleduje až příliš intimní a mnohdy trapné životní situace. Víra má ve snímku až podobu fanatismu, který paradoxně nevyvěrá z islámu, ale z křesťanství. (Febiofest)
    5
  • Ráj: Naděje
    Ráj: Naděje (2013)
    Film
    V posledním snímku z trilogie o třech ženách a jejich touze po štěstí se režisér Ulrich Seidl zaměřil na dceru Teresy, hrdinky prvního dílu Ráj: Láska, která vyrazila za sexuální turistikou do Afriky. Třináctiletá Melanie odjíždí trávit prázdniny na hubnoucí tábor v rakouských horách. Zatímco se její dny redukují na cvičení a dodržování přísného jídelníčku, zamiluje se do lékaře o čtyřicet let staršího a svou první lásku chce získat za každou cenu. Lékař se však zakázanému vztahu brání. Závěr trilogie se opět vrací k tématu lásky, která však zde není pouhou iluzí, ale upřímným a silným citem. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    66%
    V posledním snímku z trilogie o třech ženách a jejich touze po štěstí se režisér Ulrich Seidl zaměřil na dceru Teresy, hrdinky prvního dílu Ráj: Láska, která vyrazila za sexuální turistikou do Afriky. Třináctiletá Melanie odjíždí trávit prázdniny na hubnoucí tábor v rakouských horách. Zatímco se její dny redukují na cvičení a dodržování přísného jídelníčku, zamiluje se do lékaře o čtyřicet let staršího a svou první lásku chce získat za každou cenu. Lékař se však zakázanému vztahu brání. Závěr trilogie se opět vrací k tématu lásky, která však zde není pouhou iluzí, ale upřímným a silným citem. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    6
  • Köprüdekiler
    Köprüdekiler (2009)
    Film
    • Netflix
    62%
    7
  • Ženy bez mužů
    Ženy bez mužů (2009)
    Film
    61%
    8
  • Válka
    Válka (2014)
    Film
    Patnáctiletý Matteo je pohledný, i když poněkud zženštilý. Celý svět je proti němu. Nemá žádné přátele a jeho rodiče jako by žili v jiném vesmíru. Tlak se stupňuje, když jeho nemotorné pokusy získat si otcův respekt selhávají. Jedné noci ho unesou dva muži: jeho rodiče ho posílají do odlehlých Alp, kde je nucen strávit léto tvrdou prací na rodinné farmě. Když Matteo dorazí na alpu, čeká ho překvapení.
    Žánry:Drama
    60%
    Patnáctiletý Matteo je pohledný, i když poněkud zženštilý. Celý svět je proti němu. Nemá žádné přátele a jeho rodiče jako by žili v jiném vesmíru. Tlak se stupňuje, když jeho nemotorné pokusy získat si otcův respekt selhávají. Jedné noci ho unesou dva muži: jeho rodiče ho posílají do odlehlých Alp, kde je nucen strávit léto tvrdou prací na rodinné farmě. Když Matteo dorazí na alpu, čeká ho překvapení.
    Žánry:Drama
    9
  • Ztraceni v Ráji
    Ztraceni v Ráji (2021)
    Film
    • Netflix
    • iTunes
    • DaFilms
    Absurdní komediální road movie o střetu dvou světů, ale i dvou generací. Hlavní postava Evžen se sice narodil a vyrostl ve Švýcarsku, ale protože byl vždycky tak trochu bohém, rozhodl se opustit tamější buržoazní svět, kam příliš nezapadal. Po třicítce se přestěhoval do Prahy, odkud jeho otec naopak v roce 1968 emigroval a už se tam pak nikdy nevrátil. Evžen se i přes dospělý věk stále není zcela schopen postavit se svému dominantnímu otci, pro kterého je Česko a Praha dávno zapomenutá minulost. Jediné, na čem mu záleží, je dobrá pověst a slušně vydělávající soukromá zubařská praxe v Bernu ve Švýcarsku. Evžen naopak v Praze provozuje vysněný hudební klub, zažívá tu osudovou lásku, ale i osudové neštěstí, a nakonec to vypadá, že se bude muset do Švýcarska přece jen na chvíli vrátit...
    Žánry:DramaKomedie
    41%
    Absurdní komediální road movie o střetu dvou světů, ale i dvou generací. Hlavní postava Evžen se sice narodil a vyrostl ve Švýcarsku, ale protože byl vždycky tak trochu bohém, rozhodl se opustit tamější buržoazní svět, kam příliš nezapadal. Po třicítce se přestěhoval do Prahy, odkud jeho otec naopak v roce 1968 emigroval a už se tam pak nikdy nevrátil. Evžen se i přes dospělý věk stále není zcela schopen postavit se svému dominantnímu otci, pro kterého je Česko a Praha dávno zapomenutá minulost. Jediné, na čem mu záleží, je dobrá pověst a slušně vydělávající soukromá zubařská praxe v Bernu ve Švýcarsku. Evžen naopak v Praze provozuje vysněný hudební klub, zažívá tu osudovou lásku, ale i osudové neštěstí, a nakonec to vypadá, že se bude muset do Švýcarska přece jen na chvíli vrátit...
    Žánry:DramaKomedie
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.