- Drama
- Thriller
Vystudoval katedru kamery na pražské FAMU, kde spolupracoval na školních snímcích Lichá směna, Tatínek neprotestoval, vizuálně nápaditém dramatu Vlček i ojedinělém kameramanském exkursu do světa animace, snímku Tady. Do světa celovečerního hraného filmu vstoupil v roce 1989 pozoruhodnou černobílou baladou Vojtěch, řečený sirotek režiséra Zdeňka Tyce, která se řadí mezi nejvýraznější filmy konce minulého století. Po ukončení studií pracoval v Laterně Magice, kde se chopil filmově-trikové složky představení Minotaurus. Spolupracoval s dokumentaristkou Janou Ševčíkovou na filmech Jakub, Svěcení jara – Min Tanaka, Starověrci i nejnovějším snímku Gyumri, který v roce 2008 získal cenu CULT pro nejlepší dokumentární film v sekci L'Altro Cinema na festivalu v Římě. S režisérem Jaroslavem Hyklem je spolupodepsán pod hudebním filmem Archa Noemova, pohádkou ze současnosti Róza, strážné strašidlo a výtvarně stylizovaným dokumentem J. Váchal - Magie dřevorytu. Za zmínku stojí také obrazový průvodce Pražský hrad, krok za krokem a Císař Karel IV., stejně jako dlouhodobější práce na značné části dokumentárního seriálu Putování za vínem. Jaromír Kačer pracoval rovněž na trilogii Gustav Mahler v režii Pavla Kačírka, kde poloha vyprávění dovedně balancuje mezi výpravným historickým filmem a dokumentem. S Ivanem Vojnárem natočil dokumenty V zahradě a Herci a v roce 1997 snímal i jeho celovečerní hraný film Cesta pustým lesem, který získal nejvyšší ocenění na kameramanském festivalu v Barceloně. Na filmu Sentiment režiséra Tomáše Hejtmánka, inspirovaném setkáním s legendou české kinematografie Františkem Vláčilem, snímal jeho exteriérovou a reálovou část. Kačer stál za kamerou také u televizních dětských filmů Archa pro Vojtu a Bubu - Vánoční příběh režisérky Moniky Elšíkové.
Praha