Ronald Rand, americký herec, pedagog, režisér, dramatik, producent a vydavatel, se narodil a vyrůstal v Coral Gables na Floridě. Svou hereckou kariéru zahájil již v šesti letech v Merry-Go-Round Playhouse v Coral Gables, kde během deseti let vystoupil ve více než 200 dětských divadelních hrách. Po absolvování střední školy Coral Gables Senior High School získal titul Bachelor of Fine Arts na New York University Tisch School of the Arts, kde studoval pod vedením Stelly Adlerové. Mezi jeho spolužáky patřili Bill Paxton a Kate Valk. Později studoval také u Harolda Clurmana, Roberta Lewise, Josepha Chaikina a Jerzyho Grotowského na Kolumbijské univerzitě a navštěvoval letní program na Royal Academy of Dramatic Art v Londýně.
Filmová a televizní kariéra
Ronald Rand se objevil ve více než 250 filmech a televizních pořadech. Mezi jeho nejvýznamnější filmové role patří účinkování ve snímku In & Out (1997) s Kevinem Klinem v hlavní roli, kde ztvárnil postavu školního reportéra. Dále se objevil ve filmech The Return of Superfly a The Jerky Boys (1995). V televizní tvorbě účinkoval jako prezident Nixon v seriálu Rude Awakening a jako Milton Sterns v PBS American Playhouse A Life O'Keefe and Stieglitz. Zahrál si také asistenta okresního prokurátora ve filmu Family Business se Seanem Connerym, barového povaleče po boku Ralpha Fiennese ve filmu Quiz Show, nervózního manažera v Another You, rozzlobeného cestujícího ve filmu The Jerky Boys, miliardáře ve snímku When in Rome a zavražděného manžela Mercedes Ruehl v seriálu Law & Order. Objevil se také v několika denních soap operách včetně One Life to Live, All My Children, Another World a As the World Turns.
Divadelní kariéra a Let It Be Art!
Svůj divadelní debut v New Yorku absolvoval v roce 1978 v Brooklynské akademii umění jako člen obsazení hry Julius Caesar po boku Richarda Dreyfusse, George Rose, Austina Pendletona, Reného Auberjonoise a Toma Hulce. Následovalo mnoho vystoupení mimo Broadway, včetně her Servant of Two Masters, Ma Rainey's Black Bottom, Endgame a Perfect Crime. Také cestoval po Evropě jako Šašek v Králi Learovi.
V roce 2000 začal Rand vyvíjet své one-man show, kterým je dnes nejvíce známý, s názvem Let It Be Art! Toto sólové představení, režírované Gregorym Abelsem, vypráví příběh Harolda Clurmana, legendárního režiséra, divadelního kritika, autora knihy The Fervent Years a spoluzakladatele The Group Theatre. Randova transformace do 79letého Harolda Clurmana probíhá prostřednictvím dvouhodinového procesu v jeho šatně, založeného na Metodě fyzických akcí Konstantina Stanislavského. S tímto představením vystoupil ve 26 zemích a 20 amerických státech a reprezentoval Spojené státy na 8. divadelní olympiádě, kde vystupoval v Kamani Auditoriu v Novém Dillí a v Tagore Theatre v Thiruvananthapuramu.
Pedagogická a publikační činnost
Rand je zakladatelem, vydavatelem a šéfredaktorem novin The Soul of the American Actor (založených v roce 1998), jediných tištěných a online novin v Americe věnovaných uměleckému procesu herce a divadelnímu umění. Provedl více než 1000 rozhovorů s významnými osobnostmi divadla a filmu, včetně Aleca Baldwina, Kevina Klinea, Geoffreyho Holdera a mnoha dalších.
Je také autorem několika knih, včetně Acting Teachers of America s rozhovory se stovkou vlivných učitelů herectví, herců a režisérů v Americe, a Solo Transformation on Stage: A Journey into the Organic Process of the Art of Transformation, která zahrnuje předmluvu od Stephena Langa a popisuje Randovu dvouhodinovou transformaci do Harolda Clurmana.
Jako režisér se stal prvním americkým režisérem, který režíroval v 60leté historii historického Chamber Theatre 55 v Sarajevu v Bosně a Hercegovině, kde v roce 2013 režíroval komedii Murrayho Schisgala LUV. Stal se také prvním americkým režisérem, který režíroval v divadle Aras Theatre v Paysandu v Uruguayi, kde režíroval adaptaci hry Our Town od Thorntona Wildera.
V roce 2017 se stal prvním Fulbrightovým odborným stipendistou, který vyučoval čtyři sedmihodinové mistrovské herecké workshopy s využitím grafu "Metody fyzických akcí" Konstantina Stanislavského po dobu pěti týdnů v Taller de Teatro v Paysandu v Uruguayi.