7.1

Enrique Piñeyro: Filmy a seriály

  • Nothing
    Nothing (2023)
    SeriálRole: Ignacio
    • Disney+
    78%
    1
  • Iosi, kajícný špion
    Iosi, kajícný špion (2022)
    Seriál
    • Amazon Prime Video
    75%
    2
  • Whisky Romeo Zulu
    Whisky Romeo Zulu (2005)
    FilmRole: Enrique Piñeyro
    • iTunes
    Měl by mít zisk přednost před bezpečností práce? Odvážné kritické nahlédnutí do prostředí deregulovaného civilního letectví nabízí sociálně výstražný a filmařsky napínavý thriller o sérii událostí, které vedly k havárii Boeingu 737 argentinské letecké společnosti Linea Aerea Privada v Buenos Aires v roce 1999. Realita běžného leteckého provozu je v příkrém protikladu s očekáváními a dětskými sny, které měl hlavní hrdina. Jako profesionální pilot trvá na dodržování bezpečnostních opatření, čímž si ovšem znepřátelí vedení společnosti, které ho neustále nutí, aby létal bezohledně a nedbal bezpečnosti cestujících. Jeho kolegové, kteří se snaží udržet si práci, se mu začnou vyhýbat. Je až bolestně jasné, kam vede nefungující vybavení, prázdné hasicí přístroje a zastrašování pracovníků. Je jenom otázkou času, kdy a kde se katastrofa stane. Morálnímu dilematu čelí i federální vyšetřovatel, který je vystaven fyzickým výhrůžkám za to, že odmítá uznat jako příčinu nehody jen selhání pilota. (MFF Karlovy Vary)
    72%
    Měl by mít zisk přednost před bezpečností práce? Odvážné kritické nahlédnutí do prostředí deregulovaného civilního letectví nabízí sociálně výstražný a filmařsky napínavý thriller o sérii událostí, které vedly k havárii Boeingu 737 argentinské letecké společnosti Linea Aerea Privada v Buenos Aires v roce 1999. Realita běžného leteckého provozu je v příkrém protikladu s očekáváními a dětskými sny, které měl hlavní hrdina. Jako profesionální pilot trvá na dodržování bezpečnostních opatření, čímž si ovšem znepřátelí vedení společnosti, které ho neustále nutí, aby létal bezohledně a nedbal bezpečnosti cestujících. Jeho kolegové, kteří se snaží udržet si práci, se mu začnou vyhýbat. Je až bolestně jasné, kam vede nefungující vybavení, prázdné hasicí přístroje a zastrašování pracovníků. Je jenom otázkou času, kdy a kde se katastrofa stane. Morálnímu dilematu čelí i federální vyšetřovatel, který je vystaven fyzickým výhrůžkám za to, že odmítá uznat jako příčinu nehody jen selhání pilota. (MFF Karlovy Vary)
    3
  • Garage Olimpo
    Garage Olimpo (1999)
    FilmRole: Tigre
    71%
    4
  • Figli/Hijos
    Figli/Hijos (2002)
    FilmRole: Raul Ramos
    Jsme v Argentině roku 1977. Žena porodí dvojčata. S pomocí porodní asistentky se jí podaří skrýt druhé dítě. Prvorozeného chlapce převezmou do péče stráže režimu. Scéna se přesouvá do současného Milána. Mladá Rosa kontaktuje Javiera a snaží se ho přesvědčit, že jsou dvojčata, která byla po narození rozdělena. Společně se vydávají na cestu za nalezením svých kořenů a minulosti. Hořká realita je připravena je zasáhnout...
    Žánry:Drama
    68%
    Jsme v Argentině roku 1977. Žena porodí dvojčata. S pomocí porodní asistentky se jí podaří skrýt druhé dítě. Prvorozeného chlapce převezmou do péče stráže režimu. Scéna se přesouvá do současného Milána. Mladá Rosa kontaktuje Javiera a snaží se ho přesvědčit, že jsou dvojčata, která byla po narození rozdělena. Společně se vydávají na cestu za nalezením svých kořenů a minulosti. Hořká realita je připravena je zasáhnout...
    Žánry:Drama
    5
  • Nordeste
    Nordeste (2005)
    Film
    Heleně je čtyřicet tři let, většinu života obětovala kariéře, ale najednou pocítí mateřskou touhu. Vydává se do Argentiny hledat dítě k adopci. Na severovýchodě země nachází sice čarokrásnou přírodu, ale i značně neutěšené společenské poměry. Helena se střetává se společností, o jejíž existenci neměla ani potuchy. Její cesta se stává iniciačním rituálem, během něhož nejen poznává nové přátele i nepřátele, ale také se musí vyrovnávat s vlastními pochybnostmi o svém životě. Režisér ukazuje krásy Argentiny, ale odkrývá i stinné stránky tamní společnosti, např. obchod s dětmi. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    67%
    Heleně je čtyřicet tři let, většinu života obětovala kariéře, ale najednou pocítí mateřskou touhu. Vydává se do Argentiny hledat dítě k adopci. Na severovýchodě země nachází sice čarokrásnou přírodu, ale i značně neutěšené společenské poměry. Helena se střetává se společností, o jejíž existenci neměla ani potuchy. Její cesta se stává iniciačním rituálem, během něhož nejen poznává nové přátele i nepřátele, ale také se musí vyrovnávat s vlastními pochybnostmi o svém životě. Režisér ukazuje krásy Argentiny, ale odkrývá i stinné stránky tamní společnosti, např. obchod s dětmi. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    6
  • Nuovomondo
    Nuovomondo (2006)
    Film
    • Filmbox+
    67%
    7
  • Žena bez hlavy
    Žena bez hlavy (2008)
    Film
    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila. Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niña santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy“: odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme. Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)
    65%
    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila. Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niña santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy“: odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme. Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)
    8
  • The Fragility of Bodies
    The Fragility of Bodies (2017)
    SeriálRole: Juan García
    64%
    9
  • Esperando al mesías
    Esperando al mesías (2000)
    FilmRole: Santamaría
    V roce 1999 argentinské peso prudce klesá. Ariel, mladík z židovské komunity v Buenos Aires, se vyrovnává se smrtelnou nemocí své matky, najde si práci jako noční hlídač kamerového systému a přemýšlí, kdy konečně objeví sex. Santamaria, muž ve středním věku, ztratí práci v bance a opustí ho žena. Nachází kradené peněženky v popelnicích a vrací je majitelům. Ariel vypráví Santamariův příběh televizní reportérce, která se zaměřuje na životy lidí na ulici. Tou reportérkou je Laura, která má vztah s jinou ženou, ale možná je i volná. Ariel po Lauře touží, zatímco Santamaria se dvoří Else, uklízečce toalet, jejíž manžel je ve vězení. Blíží se Vánoce a Chanuka; podaří se někomu najít spojení?
    63%
    V roce 1999 argentinské peso prudce klesá. Ariel, mladík z židovské komunity v Buenos Aires, se vyrovnává se smrtelnou nemocí své matky, najde si práci jako noční hlídač kamerového systému a přemýšlí, kdy konečně objeví sex. Santamaria, muž ve středním věku, ztratí práci v bance a opustí ho žena. Nachází kradené peněženky v popelnicích a vrací je majitelům. Ariel vypráví Santamariův příběh televizní reportérce, která se zaměřuje na životy lidí na ulici. Tou reportérkou je Laura, která má vztah s jinou ženou, ale možná je i volná. Ariel po Lauře touží, zatímco Santamaria se dvoří Else, uklízečce toalet, jejíž manžel je ve vězení. Blíží se Vánoce a Chanuka; podaří se někomu najít spojení?
    10
  • Dormir al sol
    Dormir al sol (2012)
    FilmRole: Standle
    59%
    11
  • Ten druhý
    Ten druhý (2007)
    Film

    Juan Desouza, právník středního věku, se nachází v klíčové životní situaci, kdy si uvědomuje svou definitivní zakotvenost v životě, který mu byl vymezen. Jako nastávající otec hledá sám sebe a zároveň si pohrává s myšlenkou utéci nejen před novou zodpovědností, ale i před vyjetými kolejemi své profese a osudu. Jednoho dne mu obyčejná služební cesta nečekaně přihraje příležitost. Zjistí, že život, který žije, nikdy nebyl jeho jedinou šancí. Zmocní se cizí identity a je opět svobodný. Nemá žádné povinnosti. Nikdo nezná jeho a on zase nezná nikoho. Má dokonce příležitost zúčastnit se vlastního pohřbu. Ale není to jediné setkání se smrtí – a strach z ní staví Juana před nová existenciální poznání... Hlavní role byla napsána přímo pro Julia Cháveze, protagonistu filmu Bodyguard, uvedeného na 41. MFF Karlovy Vary.

    Žánry:DramaNezávislý
    52%

    Juan Desouza, právník středního věku, se nachází v klíčové životní situaci, kdy si uvědomuje svou definitivní zakotvenost v životě, který mu byl vymezen. Jako nastávající otec hledá sám sebe a zároveň si pohrává s myšlenkou utéci nejen před novou zodpovědností, ale i před vyjetými kolejemi své profese a osudu. Jednoho dne mu obyčejná služební cesta nečekaně přihraje příležitost. Zjistí, že život, který žije, nikdy nebyl jeho jedinou šancí. Zmocní se cizí identity a je opět svobodný. Nemá žádné povinnosti. Nikdo nezná jeho a on zase nezná nikoho. Má dokonce příležitost zúčastnit se vlastního pohřbu. Ale není to jediné setkání se smrtí – a strach z ní staví Juana před nová existenciální poznání... Hlavní role byla napsána přímo pro Julia Cháveze, protagonistu filmu Bodyguard, uvedeného na 41. MFF Karlovy Vary.

    Žánry:DramaNezávislý
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.