Cesarino Miceli Picardi, italský herec, se proslavil především svou spoluprací s legendárním režisérem Federicem Fellinim. Ačkoliv přesné datum jeho narození není známo, Picardi se stal součástí italské kinematografie v 60. letech 20. století.
Spolupráce s Fellinim
Cesarino Miceli Picardi se zapsal do filmové historie především rolí v Felliniho mistrovském díle 8½ (1963), kde ztvárnil fiktivní verzi sebe sama jako produkčního supervizora. Tento autobiografický film, v němž hlavní roli ztvárnil Marcello Mastroianni jako režisér trpící tvůrčí krizí, je považován za jeden z nejvýznamnějších snímků světové kinematografie. Fellini v tomto díle obsadil skutečné filmové profesionály, včetně Picardiho, aby dodal filmu autentičnost. Picardi se objevil po boku dalších herců jako Claudia Cardinale, Anouk Aimée a Sandra Milo.
Jeho spolupráce s Fellinim začala již dříve ve filmu La dolce vita (1960), kde si zahrál menší roli rozčileného muže na tanečním večírku. Později se objevil také v Felliniho prvním celovečerním barevném filmu Giulietta degli spiriti (1965), kde ztvárnil přítele postavy Giorgia.
Další filmová kariéra
Kromě spolupráce s Fellinim se Cesarino Miceli Picardi objevil v několika dalších italských filmech 60. let. V roce 1964 účinkoval v dramatu La Suora Giovane (Mladá jeptiška) režiséra Bruna Paolinelliho, kde ztvárnil postavu jménem Mo po boku herečky Laury Efrikian.
V roce 1965 se objevil ve filmu I Knew Her Well (Io la conoscevo bene) režiséra Antonia Pietrangeliho. Tento kriticky oceněný snímek vypráví příběh mladé venkovské dívky Adriany (Stefania Sandrelli), která přichází do Říma s ambicemi stát se filmovou hvězdou.
V roce 1967 si zahrál roli Guida Salvatorelliho v kriminálním thrilleru Omicidio per appuntamento (Schůzka s vraždou) režiséra Mina Guerriniho. Film sleduje amerického detektiva v Římě, který pátrá po svém zmizelém příteli.
Odkaz
Ačkoliv Cesarino Miceli Picardi nebyl hlavní hvězdou italské kinematografie, jeho účast ve významných filmech, zejména v dílech Federica Felliniho, mu zajistila místo v historii filmu. Jeho role v 8½ zůstává jeho nejznámějším výkonem a připomíná zlatou éru italské kinematografie, kdy se italští režiséři jako Fellini, Antonioni a Visconti dostali do popředí světového filmu.