?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Tim Orr
Tim Orr se narodil v roce 1968 v Severní Karolíně, USA. Je americký kameraman, který se specializuje na kinematografii a patří mezi nejvýznamnější tvůrce nezávislého filmu. Absolvoval North Carolina School of the Arts, School of Filmmaking v roce 1998, kde studoval společně se svým budoucím dlouholetým spolupracovníkem, režisérem Davidem Gordonem Greenem. Začátky kariéry a spolupráce s Davidem Gordonem Greenem Tim Orr natočil Greenův celovečerní debut George Washington v roce 2000, což odstartovalo úspěšnou kariéru obou mužů. Za film George Washington byl Tim Orr nominován na Independent Spirit Award, což potvrdilo jeho talent v oblasti kinematografie. Kritik Roger Ebert označil Orrovu kameru v George Washington za nejlepší kinematografii roku. Od té doby dvojice spolupracovala na filmech Undertow, All the Real Girls, Pineapple Express a Snow Angels, mezi dalšími projekty. Tim Orr natočil celkem jedenáct Greenových celovečerních filmů, včetně Pineapple Express, Joe, Prince Avalanche, Snow Angels, All the Real Girls a George Washington. Jejich raná spolupráce zahrnovala poetické nezávislé dramy s minimálními rozpočty, jako George Washington, All the Real Girls a Snow Angels. Později se úspěšně přesunuli ke studiových komediím jako Pineapple Express a Your Highness a spolupracovali také na HBO seriálu Eastbound & Down. Nezávislé filmy a další významné projekty Kromě práce s Davidem Gordonem Greenem působil Tim Orr jako kameraman na filmu Year of the Dog režiséra Mikea Whitea, oceňovaném debutu Petera Solletta Raising Victor Vargas a filmu Dandelion Marka Milgarda, za který byl opět nominován na Independent Spirit Award. Jeho další filmové kredity zahrnují Observe and Report, Choke, Trust the Man, Imaginary Heroes, Little Manhattan, Seeking a Friend for the End of the World, Cymbeline, Manglehorn, Z for Zachariah, Our Brand Is Crisis a Pee-wee's Big Holiday. Tim Orr se etabloval jako jeden z předních kameramanů nezávislého filmu díky své schopnosti vytvářet vizuálně působivé obrazy s omezenými rozpočty. Jak sám říká: „Nezávislé filmy mají tendenci mít větší uměleckou integritu. Příběhy jsou obvykle zajímavější. Není tu studio, které by vám dýchalo za krk a diktovalo, jaký filmový materiál máte použít, nebo vám vyhrožovalo vyhazovem kvůli tomu, co považuje za příliš tmavé". Technický přístup a filozofie Tim Orr považuje dramy za oblast, kde může kameraman skutečně pomoci vyprávět příběh vizuálním způsobem, ať už prostřednictvím pohybu kamery nebo zejména osvětlení. Osvětlení ho vzrušuje nejvíce z hlediska podtrhávání emocionální atmosféry každé scény. V dramatu má pocit, že může dělat cokoliv chce. Ačkoli miluje film a stále ho preferuje, považuje přechod na digitální technologie za dobrou věc. Je to další nástroj pro kameramana. Film už není tak dostupnou možností jako dříve, ale digitální technologie nabízí určité výhody oproti filmu, zejména výkon při slabém osvětlení. Ocenění a uznání Tim Orr získal cenu za nejlepší kinematografii na Stockholm Film Festival za George Washington (2000), byl nominován na Independent Spirit Award za George Washington (2001), získal cenu za nejlepší kinematografii od Cinemarati Critics Awards za All the Real Girls (2003), cenu za nejlepší kinematografii na River Run International Film Festival za Dandelion (2004), nominaci na Independent Spirit Award za Dandelion (2005) a nominaci na Satellite Awards za Snow Angels (2008). Je členem International Cinematographers Guild I.A.T.S.E Local 600 a Academy of Motion Picture Arts and Sciences.


Tim Orr: Filmy a pořady 49

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.