Teruko Omi: Nejlepší filmy a seriály

8.1

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Teruko Omi: Filmy a seriály

  • Správce Sanšo
    Správce Sanšo (1954)
    FilmRole: Nakagimi
    81%
    1
  • Povídky o bledé luně po dešti
    Povídky o bledé luně po dešti (1953)
    FilmRole: Prostitute
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    80%
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    2
  • Zatôichi kenka-tabi
    Zatôichi kenka-tabi (1963)
    FilmRole: Palaquin receptionist
    76%
    3
  • Chûshingura
    Chûshingura (1958)
    Film
    74%
    4
  • Zatoichi kyojo tabi
    Zatoichi kyojo tabi (1963)
    FilmRole: Innkeeper maid
    74%
    5
  • Zatôichi kenka-daiko
    Zatôichi kenka-daiko (1968)
    FilmRole: Okatsu
    Zatoichi je donucen zabít mladého muže, který dluží peníze yakuza bosovi. Chvíli poté dorazí jeho sestra Osode s penězi, které vydělala (prostitucí), aby splatila jeho dluh. Skutečné záměry bosse jsou odhaleny a ten se pokusí unést Osode, přestože byl dluh již zaplacen. Zatoichi si uvědomí svou závažnou chybu a začne dívku chránit před gangem. Osode a Zatoichi se ocitají v dilematu: ona musí spoléhat na vraha svého bratra, aby ji chránil, a Zatoichi zápasí s nespravedlností, kterou způsobil.
    73%
    Zatoichi je donucen zabít mladého muže, který dluží peníze yakuza bosovi. Chvíli poté dorazí jeho sestra Osode s penězi, které vydělala (prostitucí), aby splatila jeho dluh. Skutečné záměry bosse jsou odhaleny a ten se pokusí unést Osode, přestože byl dluh již zaplacen. Zatoichi si uvědomí svou závažnou chybu a začne dívku chránit před gangem. Osode a Zatoichi se ocitají v dilematu: ona musí spoléhat na vraha svého bratra, aby ji chránil, a Zatoichi zápasí s nespravedlností, kterou způsobil.
    6
  • Zatôichi goyô-tabi
    Zatôichi goyô-tabi (1972)
    FilmRole: Baby caretaker
    73%
    7
  • Zatoichi sekisho yaburi
    Zatoichi sekisho yaburi (1964)
    FilmRole: Daruma maker's wife
    72%
    8
  • Tateshi Danpei
    Tateshi Danpei (1962)
    Film
    Šermířský mistr vypráví příběh muže, který se snaží přežít ve světě, který zná, ale který se stává čím dál tím irelevantnějším. Danpei Ichikawa žije pro šerm – kdysi byl proslulým choreografem šermířských scén kabuki a jako předseda Nové národní divadelní společnosti si nepřeje nic jiného, než aby mohl choreografovat šermířské scény pro moderní hry uváděné touto společností.
    70%
    Šermířský mistr vypráví příběh muže, který se snaží přežít ve světě, který zná, ale který se stává čím dál tím irelevantnějším. Danpei Ichikawa žije pro šerm – kdysi byl proslulým choreografem šermířských scén kabuki a jako předseda Nové národní divadelní společnosti si nepřeje nic jiného, než aby mohl choreografovat šermířské scény pro moderní hry uváděné touto společností.
    9
  • Three Stripes in the Sun
    Three Stripes in the Sun (1955)
    FilmRole: Yuko's mother (uncredited)
    66%
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.