Abesalom Loria: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Abesalom Loria: Filmy a seriály

  • Muž na svém místě
    Muž na svém místě (1977)
    FilmRole: Vano
    Na historku scenáristy Rezy Gabriadzeho o vesnickém pilotovi, který létal vrtulníkem z těžko dostupných osad hornaté části Gruzie do města a který si svůj dopravní prostředek přivazoval na noc ke stromu, si vzpomněl Danělija, když přepracovával výrazně melodramatický scénář Viktorie Tokarevové. V jeho komedii Muž jak se patří denně přepravuje z vysokohorské vesnice Omalo do města Telavi pětatřicetiletý Valiko lidi, balíky, zvířata. Pro své letecké schopnosti je přezdíván Sokol, v gruzínštině „Mimino“, jak zní i původní název filmu.
    Žánry:Komedie
    80%
    Na historku scenáristy Rezy Gabriadzeho o vesnickém pilotovi, který létal vrtulníkem z těžko dostupných osad hornaté části Gruzie do města a který si svůj dopravní prostředek přivazoval na noc ke stromu, si vzpomněl Danělija, když přepracovával výrazně melodramatický scénář Viktorie Tokarevové. V jeho komedii Muž jak se patří denně přepravuje z vysokohorské vesnice Omalo do města Telavi pětatřicetiletý Valiko lidi, balíky, zvířata. Pro své letecké schopnosti je přezdíván Sokol, v gruzínštině „Mimino“, jak zní i původní název filmu.
    Žánry:Komedie
    1
  • Ne goryuy
    Ne goryuy (1968)
    Film
    Humoristicko-satirický román Můj strýc Benjamin francouzského spisovatele a publicisty Clauda Tilliera (1801–1844) inspiroval na sklonku šedesátých let hned dva režiséry - Gruzínce Georgije Daněliju a Francouze Edouarda Molinara, který do hlavní role stejnojmenného filmu Mon oncle Benjamin (1969) obsadil šansoniéra Jacquesa Brela.

    Danělija natočil svůj zdařilejší filmový přepis pod názvem Nebuď smutný již jako zkušený tvůrce, mající za sebou několik úspěšných snímků. Narodil se v roce 1930 v Tbilisi, odkud se ještě v dětství přestěhoval do Moskvy. Po studiu architektury se zapsal do dvouletého kurzu filmové režie na Mosfilmu, kde pod vedením Michaila Romma absolvoval snímkem Tože ljudi (Také lidé, 1959) natočeným společně s Igorem Talankinem. Svou režisérskou dráhu započal Danělija v období tzv. tání, vyznačující se uvolněnější politickou atmosférou, příhodnější i pro umělecké aktivity nastupujících tvůrců. Upozornil na sebe již prvním celovečerním snímkem Serjožka (1960) ze života pětiletého venkovského chlapce, opět natočeným s Talankinem, který získal hlavní cenu karlovarského festivalu. Ve své další samostatné tvorbě se soustředil především na lyrické komedie, z nichž zejména film Chodím po Moskvě (1963) sklidil velký ohlas. Nástup Leonida Brežněva k moci znamenal konec svobodnějších podmínek v SSSR, nové politické vedení označilo Danělijův snímek Jeden navíc (1965) o muži, vlastnícím třiatřicet zubů, za protisovětský a režisér si musel na další film několik let počkat. K režii se vrátil v roce 1969 komedií Nebuď smutný, kterou složil hold rodné Gruzii.

    Osudy mladého lékaře Benjamina, kterého zde představuje Vachtang Kikabidze (s Danělijou dále pracoval na filmu Muž jak se patří, 1977), sledujeme od jeho příchodu z petrohradských studií domů, do malého gruzínského městečka. Pozice mladého lékaře není jednoduchá, pacienti dávají přednost staršímu zkušenému doktorovi Levinovi a jeho svérázným praktikám. Benjamin tak má dostatek času na své přátele, zpěv a oblíbené víno. Veselé příhody s pacienty a kumpány dokresluje Benjaminův spor s místním knížetem a neúspěšné námluvy kolegovy dcery.

    Ačkoliv se film opírá o román, odehrávající se ve Francii osmnáctého století, Danělija jej mistrně přenesl do Gruzie století devatenáctého. Režisérovi a scénáristovi Revazi Gabriadzovi se podařilo zachovat kouzlo předlohy spočívající v ironickém humoru, humánním vyznění díla i hrdinovi, který se přese všechno dokáže radovat ze života. Literární i filmovou postavu spojuje stejná životní filozofie, tatáž úsměvná atmosféra prožitých dobrodružství i dojemně tragické momenty. Ve svém poeticko-filozofickém přemítání nad hodnotami života vytvořil Georgij Danělija nostalgický obraz tradiční Gruzie, umocněný četným mužským zpěvem, gruzínskými tanci a obyčeji. Za zachycení národního folklóru získal snímek Zvláštní cenu na MFFF v Mar del Plata 1970.

    (Marta Mentzlová, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaKomedie
    75%
    Humoristicko-satirický román Můj strýc Benjamin francouzského spisovatele a publicisty Clauda Tilliera (1801–1844) inspiroval na sklonku šedesátých let hned dva režiséry - Gruzínce Georgije Daněliju a Francouze Edouarda Molinara, který do hlavní role stejnojmenného filmu Mon oncle Benjamin (1969) obsadil šansoniéra Jacquesa Brela.

    Danělija natočil svůj zdařilejší filmový přepis pod názvem Nebuď smutný již jako zkušený tvůrce, mající za sebou několik úspěšných snímků. Narodil se v roce 1930 v Tbilisi, odkud se ještě v dětství přestěhoval do Moskvy. Po studiu architektury se zapsal do dvouletého kurzu filmové režie na Mosfilmu, kde pod vedením Michaila Romma absolvoval snímkem Tože ljudi (Také lidé, 1959) natočeným společně s Igorem Talankinem. Svou režisérskou dráhu započal Danělija v období tzv. tání, vyznačující se uvolněnější politickou atmosférou, příhodnější i pro umělecké aktivity nastupujících tvůrců. Upozornil na sebe již prvním celovečerním snímkem Serjožka (1960) ze života pětiletého venkovského chlapce, opět natočeným s Talankinem, který získal hlavní cenu karlovarského festivalu. Ve své další samostatné tvorbě se soustředil především na lyrické komedie, z nichž zejména film Chodím po Moskvě (1963) sklidil velký ohlas. Nástup Leonida Brežněva k moci znamenal konec svobodnějších podmínek v SSSR, nové politické vedení označilo Danělijův snímek Jeden navíc (1965) o muži, vlastnícím třiatřicet zubů, za protisovětský a režisér si musel na další film několik let počkat. K režii se vrátil v roce 1969 komedií Nebuď smutný, kterou složil hold rodné Gruzii.

    Osudy mladého lékaře Benjamina, kterého zde představuje Vachtang Kikabidze (s Danělijou dále pracoval na filmu Muž jak se patří, 1977), sledujeme od jeho příchodu z petrohradských studií domů, do malého gruzínského městečka. Pozice mladého lékaře není jednoduchá, pacienti dávají přednost staršímu zkušenému doktorovi Levinovi a jeho svérázným praktikám. Benjamin tak má dostatek času na své přátele, zpěv a oblíbené víno. Veselé příhody s pacienty a kumpány dokresluje Benjaminův spor s místním knížetem a neúspěšné námluvy kolegovy dcery.

    Ačkoliv se film opírá o román, odehrávající se ve Francii osmnáctého století, Danělija jej mistrně přenesl do Gruzie století devatenáctého. Režisérovi a scénáristovi Revazi Gabriadzovi se podařilo zachovat kouzlo předlohy spočívající v ironickém humoru, humánním vyznění díla i hrdinovi, který se přese všechno dokáže radovat ze života. Literární i filmovou postavu spojuje stejná životní filozofie, tatáž úsměvná atmosféra prožitých dobrodružství i dojemně tragické momenty. Ve svém poeticko-filozofickém přemítání nad hodnotami života vytvořil Georgij Danělija nostalgický obraz tradiční Gruzie, umocněný četným mužským zpěvem, gruzínskými tanci a obyčeji. Za zachycení národního folklóru získal snímek Zvláštní cenu na MFFF v Mar del Plata 1970.

    (Marta Mentzlová, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Udiplomo sasidzo
    Udiplomo sasidzo (1961)
    Film
    Bichiko si užívá bezstarostného života v rodné vesnici pod silným mateřským dohledem. Studium ho příliš nezajímá a jeho přítelkyně Nani má jiné priority. Naniin otec nechce o Bichikovi jako o ženichovi pro svou dceru ani slyšet a upřednostňuje vzdělanějšího agronoma Nikolaje. Nani se rozhodne Bichika unést, ale otec jí to nedovolí. Vše se obrací v Bichikův prospěch, když se ukáže, že nedorozumění vzniklo kvůli jedinému opatrovníkovi Vardeniovi. Varden pochopí, že Bichiko je okouzlující mladík, a už ho jako ženicha neodmítne.
    75%
    Bichiko si užívá bezstarostného života v rodné vesnici pod silným mateřským dohledem. Studium ho příliš nezajímá a jeho přítelkyně Nani má jiné priority. Naniin otec nechce o Bichikovi jako o ženichovi pro svou dceru ani slyšet a upřednostňuje vzdělanějšího agronoma Nikolaje. Nani se rozhodne Bichika unést, ale otec jí to nedovolí. Vše se obrací v Bichikův prospěch, když se ukáže, že nedorozumění vzniklo kvůli jedinému opatrovníkovi Vardeniovi. Varden pochopí, že Bichiko je okouzlující mladík, a už ho jako ženicha neodmítne.
    3
  • Veris ubnis melodiebi
    Veris ubnis melodiebi (1973)
    Film
    Tento muzikál vychází ze starých gruzínských vaudeville a her. Počátek 20. století, starý Tbilisi je v chaosu a zmatku. Chudé rodině Pavla pomáhá záhadná víla: v jeho starém, zanedbaném krbu hoří skutečné dřevo a najednou se objeví hrnec s masem. Dobrou vílu zosobňuje pradlena Vardo, která pomáhá nejen chudému Pavlovi, ale i dalším rodinám v této čtvrti. Vardo zná ve městě mnoho lidí, ale nikdo nikdy netušil, že je schopna dělat zázraky. Pestré lidové melodie, veselé písně a temperamentní tance nenechají žádného diváka lhostejným. V hlavní roli září skvělá gruzínská herečka Sofiko Chiaureli.
    73%
    Tento muzikál vychází ze starých gruzínských vaudeville a her. Počátek 20. století, starý Tbilisi je v chaosu a zmatku. Chudé rodině Pavla pomáhá záhadná víla: v jeho starém, zanedbaném krbu hoří skutečné dřevo a najednou se objeví hrnec s masem. Dobrou vílu zosobňuje pradlena Vardo, která pomáhá nejen chudému Pavlovi, ale i dalším rodinám v této čtvrti. Vardo zná ve městě mnoho lidí, ale nikdo nikdy netušil, že je schopna dělat zázraky. Pestré lidové melodie, veselé písně a temperamentní tance nenechají žádného diváka lhostejným. V hlavní roli září skvělá gruzínská herečka Sofiko Chiaureli.
    4
  • Sportloto
    Sportloto (1982)
    Film
    70%
    5
  • Sovsem propashchiy
    Sovsem propashchiy (1972)
    Film
    69%
    6
  • 100 gramm dlya khrabrosti
    100 gramm dlya khrabrosti (1977)
    FilmRole: Gogi's mentor
    66%
    7
  • Ambavi Suramis tsikhitsa
    Ambavi Suramis tsikhitsa (1985)
    Film
    65%
    8
  • Teherán 43
    Teherán 43 (1981)
    FilmRole: Yuzbashi - ropeman
    59%
    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.