Matthew Herbert, narozený v roce 1972 v Kentu, je britský skladatel, producent a elektronický hudebník, který se stal významnou postavou současné filmové hudby. Herbert je oceňovaný skladatel, umělec, producent a spisovatel, jehož práce zahrnuje více než 30 alb až po hudbu k oscarovým filmům.
Filmová kariéra a klíčová díla
Matthew Herbert je známý především díky hudbě k filmům The Wonder (2022), A Fantastic Woman (2017) a Disobedience (2017). Chilský film A Fantastic Woman režiséra Sebastiána Lelia, pro který Matthew Herbert složil hudbu, získal Oscar za nejlepší cizojazyčný film na ceremoniálu v roce 2018. V A Fantastic Woman se orchestr poprvé objevuje na samém začátku ve velkém, opulentním momentu s největším počtem hráčů, čímž hudba říká, že tato žena si zaslouží respekt a pozornost, dává jí silnou melodii a tolik lidí pro ni hraje, že jí poskytuje zlatý rám a říká divákům, aby brali její příběh vážně.
Matthew Herbert složil originální hudbu také pro dokumentární film The Cave a získal nominaci na Ivor Novello Award za hudbu k filmu Life in a Day. Herbert složil hudbu k více než deseti celovečerním filmům včetně filmu Life In A Day od Kevina Macdonalda a Ridleyho Scotta z roku 2011, za který obdržel prestižní nominaci na Ivor Novello Award, partituru využívající 80členný orchestr a adaptující zvuky zaslané mu veřejností.
Spolupráce s režiséry
Herbert dvakrát spolupracoval s uznávaným režisérem Sebastiánem Leliem, složil hudbu k oscarovému A Fantastic Woman a nedávnému Gloria Bell. Jeho nejnovější partitura pro Sebastiána Lelia k nenápadnému filmu The Wonder je silným a podnětným doprovodem k Leliovu jedinečnému příběhu o Irsku 19. století. Herbert se stal vyhledávaným partnerem pro tvůrce filmů a televizních pořadů hledajících hudbu, jak dokládají filmy jako A Fantastic Woman a Starve Acre, stejně jako televizní seriály The Responder a Noughts and Crosses. Naposledy Herbert působil jako skladatel u režijního debutu Rebeccy Lenkiewicz Hot Milk.
Hudební přístup a inovace
Herbert je nejlépe známý pro přeměnu obyčejných nebo takzvaných nalezených zvuků v elektronickou hudbu a stal se vyhledávaným partnerem pro tvůrce filmů a televizních pořadů hledajících hudbu. Herbert považuje hudbu za mnohem složitější než jen obecné emoce a v The Wonder je partitura postavou. Vede rozhovory, kde se ptá režisérů: "Kdyby partitura byla postavou, jaký druh postavy by to byl?"
Další filmové projekty
Herbert přispěl hudbou k několika filmům, včetně La confiance règne, Human Traffic, Dogme 95, The Intended režiséra Kristiana Levringa, Agathe Cléry, Le Défi (Dance Challenge), A Number, stejně jako k britským televizním, divadelním a koncertním tanečním produkcím. Jeho práce zahrnovala také skládání hudby pro balet, módní přehlídky, televizní programy a divadlo a jeho hudba byla prezentována na Broadwayi, v National Theatre, Almeidě a Royal Court.