?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ferenc Hábetler: Filmy a seriály

  • Napoleon
    Napoleon (2002)
    Seriál
    Napoleon je ryze francouzský hrdina, ale jeho sláva, činy a rozhodnutí mnohokrát překročily francouzské hranice a pod jeho kroky se doslova otřásala celá Evropa. Na filmový projekt, který měl popsat Napoleonovu cestu nehynoucí slávy až po samý konec, však nestačily jen francouzské finance. Čtyřdílná minisérie byla natočena v koprodukci dalších sedmi států: Německa, Itálie, Kanady, USA, Velké Británie a Španělska. Oficiální rozpočet zní na 41 milionů eur, natáčelo se ve Francii, Rakousku, v Maďarsku se točily velké bitevní scény za účasti tisíců statistů, naši diváci samozřejmě poznají mnohé české exteriéry. Producenti plánovali tento projekt již několik let, měnil se režisér a samozřejmě se dlouho spekulovalo o hlavní postavě. Mnohé překvapilo jméno Christiana Claviera, který ve filmech uplatňuje především svůj komediální talent (Operace Corned Beef, Návštěvníci I, II, filmové zpracování známého komiksu o Asterixovi). Současný francouzský velkofilm se neobejde bez Gérarda Depardieua, který zde zahrál roli nepopulárního šéfa tajné policie Josepha Fouchého. Stejně jako v Bídnících získali producenti účast americké hvězdy Johna Malkoviche, který svým výrazným minimalistickým herectvím uchopil postavu Napoleonova diplomata Charlese Talleyranda. Z výrazných ženských postav jmenujme Isabellu Rosselliniovou jako Josefínu a Anouk Aiméeovou jako Napoleonovu matku. Velká historická dobrodružství velkého muže se otvírají roku 1816 na ostrově Svaté Heleny, kde má Napoleon dost času na to, aby ve své duši znovu prožil svůj život...
    75%
    Napoleon je ryze francouzský hrdina, ale jeho sláva, činy a rozhodnutí mnohokrát překročily francouzské hranice a pod jeho kroky se doslova otřásala celá Evropa. Na filmový projekt, který měl popsat Napoleonovu cestu nehynoucí slávy až po samý konec, však nestačily jen francouzské finance. Čtyřdílná minisérie byla natočena v koprodukci dalších sedmi států: Německa, Itálie, Kanady, USA, Velké Británie a Španělska. Oficiální rozpočet zní na 41 milionů eur, natáčelo se ve Francii, Rakousku, v Maďarsku se točily velké bitevní scény za účasti tisíců statistů, naši diváci samozřejmě poznají mnohé české exteriéry. Producenti plánovali tento projekt již několik let, měnil se režisér a samozřejmě se dlouho spekulovalo o hlavní postavě. Mnohé překvapilo jméno Christiana Claviera, který ve filmech uplatňuje především svůj komediální talent (Operace Corned Beef, Návštěvníci I, II, filmové zpracování známého komiksu o Asterixovi). Současný francouzský velkofilm se neobejde bez Gérarda Depardieua, který zde zahrál roli nepopulárního šéfa tajné policie Josepha Fouchého. Stejně jako v Bídnících získali producenti účast americké hvězdy Johna Malkoviche, který svým výrazným minimalistickým herectvím uchopil postavu Napoleonova diplomata Charlese Talleyranda. Z výrazných ženských postav jmenujme Isabellu Rosselliniovou jako Josefínu a Anouk Aiméeovou jako Napoleonovu matku. Velká historická dobrodružství velkého muže se otvírají roku 1816 na ostrově Svaté Heleny, kde má Napoleon dost času na to, aby ve své duši znovu prožil svůj život...
    1
  • Vypůjčený domov
    Vypůjčený domov (1980)
    Film
    Psychologické, komorně laděné drama, oceněné za režii Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 1980, líčí zvláštní nedobrovolný vztah dvou cizích lidí na sklonku 2. světové války. János a Kata se setkávají v pronajatém bytě a v zájmu podzemního hnutí předstírají, že jsou manželé, ačkoliv oba mají své vlastní rodiny. Kata netušila nic o manželově odbojové činnosti. Snímek postihuje vnitřní kolize a nejistoty muže a ženy, jejichž vzájemný vztah i citové vzplanutí byly podmíněny a ovlivňovány vyhrocenou situací válečného provizoria. Dramatizujícím momentem je ochromující strach mužského hrdiny, jehož bytostná nedůvěra je znásobena rizikem ilegální činnosti.
    Žánry:Drama
    74%
    Psychologické, komorně laděné drama, oceněné za režii Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 1980, líčí zvláštní nedobrovolný vztah dvou cizích lidí na sklonku 2. světové války. János a Kata se setkávají v pronajatém bytě a v zájmu podzemního hnutí předstírají, že jsou manželé, ačkoliv oba mají své vlastní rodiny. Kata netušila nic o manželově odbojové činnosti. Snímek postihuje vnitřní kolize a nejistoty muže a ženy, jejichž vzájemný vztah i citové vzplanutí byly podmíněny a ovlivňovány vyhrocenou situací válečného provizoria. Dramatizujícím momentem je ochromující strach mužského hrdiny, jehož bytostná nedůvěra je znásobena rizikem ilegální činnosti.
    Žánry:Drama
    2
  • Král Štěpán
    Král Štěpán (1984)
    Film
    Král Štěpán je maďarským národním světcem. Rocková opera o jeho životě vychází z nejstarších legend a zobrazuje příchod křesťanství do Uher a Štěpánův nástup k vládě. Král nemá jednoduchou situaci. Musí se vypořádat s odbojným knížetem Koppánym, který má velkou podporu lidu, protože bojuje za staré tradice a původní náboženství. To vše doplňuje povedená rocková hudba vycházející z domácích maďarských tradic a nápaditá výprava exteriéru.
    Žánry:Muzikál
    72%
    Král Štěpán je maďarským národním světcem. Rocková opera o jeho životě vychází z nejstarších legend a zobrazuje příchod křesťanství do Uher a Štěpánův nástup k vládě. Král nemá jednoduchou situaci. Musí se vypořádat s odbojným knížetem Koppánym, který má velkou podporu lidu, protože bojuje za staré tradice a původní náboženství. To vše doplňuje povedená rocková hudba vycházející z domácích maďarských tradic a nápaditá výprava exteriéru.
    Žánry:Muzikál
    3
  • Ripacsok
    Ripacsok (1981)
    Film
    Film "Ripacsok" je skvělý snímek s výborným soundtrackem, hereckými výkony, kamerou, režií a tak dále. Svět "umělců", přehrávajících herců, dobrých klaunů a špatných klaunů... V mnoha ohledech jedinečný film. Pál Sándor je velmi dobrý maďarský režisér, podívejte se na jeho filmy (zejména na o něco lepší "Régi idõk focija"), pokud budete mít příležitost.
    Žánry:Drama
    72%
    Film "Ripacsok" je skvělý snímek s výborným soundtrackem, hereckými výkony, kamerou, režií a tak dále. Svět "umělců", přehrávajících herců, dobrých klaunů a špatných klaunů... V mnoha ohledech jedinečný film. Pál Sándor je velmi dobrý maďarský režisér, podívejte se na jeho filmy (zejména na o něco lepší "Régi idõk focija"), pokud budete mít příležitost.
    Žánry:Drama
    4
  • Mé 20. století
    Mé 20. století (1989)
    Film
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    64%
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    5
  • Hanna's War
    Hanna's War (1988)
    Film
    Hannina válka je pravdivý příběh Hanny Senesh, maďarsko-židovské bojovnice odboje z druhé světové války, která se stala izraelskou „Janou z Arku“. V mládí uprchla z nacisty okupovaného Maďarska do Palestiny, kde ji naverbovali a vycvičili Britové, aby sloužila jako komando. Po výcviku v Británii seskočí s komandem do Jugoslávie, aby vytvořila únikové cesty přes maďarsko-jugoslávskou hranici pro sestřelené britské piloty. Její pokusy zachránit maďarské Židy v nacisty okupovaném Maďarsku však vedou k jejímu zajetí, mučení a smrti rukama gestapa a nacisty ovládané maďarské policie.
    Žánry:Válečný
    61%
    Hannina válka je pravdivý příběh Hanny Senesh, maďarsko-židovské bojovnice odboje z druhé světové války, která se stala izraelskou „Janou z Arku“. V mládí uprchla z nacisty okupovaného Maďarska do Palestiny, kde ji naverbovali a vycvičili Britové, aby sloužila jako komando. Po výcviku v Británii seskočí s komandem do Jugoslávie, aby vytvořila únikové cesty přes maďarsko-jugoslávskou hranici pro sestřelené britské piloty. Její pokusy zachránit maďarské Židy v nacisty okupovaném Maďarsku však vedou k jejímu zajetí, mučení a smrti rukama gestapa a nacisty ovládané maďarské policie.
    Žánry:Válečný
    6
  • Poslední večeře u arabského šedáka
    Poslední večeře u arabského šedáka (2001)
    Film
    Číšnická soutěž na Hősök tere koncem třicátých let. Kapa a Pepe, oblečení jako číšníci, se probouzejí v bronzovém voze miléniového sousoší. Jedou po dunajské promenádě a na betonové výztuži zbouraného hotelu Budapest rondella se zapletou do politického střetu. Ve vyhořelé sportovní hale číšníci trénují na poslední večeři, Pepe a Kapa běhají kolem velkého prostřeného stolu s tácy v rukou. Přitom Pepe neustále vykřikuje: "Jsem nejlepší, jsem nejkrásnější, jsem král, jsem bůh..." Sedí v lodi na Dunaji, kolem nich projíždí loď a v uších jim zní majestátní a dechberoucí Niagarské vodopády. S každým odchodem něco nového ožije – jak rapuje Sub Bass Monster.
    Žánry:Komedie
    59%
    Číšnická soutěž na Hősök tere koncem třicátých let. Kapa a Pepe, oblečení jako číšníci, se probouzejí v bronzovém voze miléniového sousoší. Jedou po dunajské promenádě a na betonové výztuži zbouraného hotelu Budapest rondella se zapletou do politického střetu. Ve vyhořelé sportovní hale číšníci trénují na poslední večeři, Pepe a Kapa běhají kolem velkého prostřeného stolu s tácy v rukou. Přitom Pepe neustále vykřikuje: "Jsem nejlepší, jsem nejkrásnější, jsem král, jsem bůh..." Sedí v lodi na Dunaji, kolem nich projíždí loď a v uších jim zní majestátní a dechberoucí Niagarské vodopády. S každým odchodem něco nového ožije – jak rapuje Sub Bass Monster.
    Žánry:Komedie
    7
  • Gengszterfilm
    Gengszterfilm (1999)
    Film
    57%
    8
  • 100 Feet
    100 Feet (2008)
    Film
    52%
    9
  • Zamilovaná Lily
    Zamilovaná Lily (1984)
    Film
    Známá scénáristka Lily hledá pro hlavní roli milovníka ve svém novém filmu mladého muže. Po této roli však touží její manžel Fitzroy, stárnoucí divadelní herec. Lily ho ale do role obsadit nehodlá. Fitzroy podstoupí omlazení a v nové fascinující podobě jako Ital Terranova exceluje po boku své filmové partnerky. Nepozná ho ani vlastní žena...
    Žánry:Komedie
    49%
    Známá scénáristka Lily hledá pro hlavní roli milovníka ve svém novém filmu mladého muže. Po této roli však touží její manžel Fitzroy, stárnoucí divadelní herec. Lily ho ale do role obsadit nehodlá. Fitzroy podstoupí omlazení a v nové fascinující podobě jako Ital Terranova exceluje po boku své filmové partnerky. Nepozná ho ani vlastní žena...
    Žánry:Komedie
    10
  • Vojáci jejího veličenstva
    Vojáci jejího veličenstva (2001)
    Film
    47%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.