Někdy to prostě nevyjde. Pamela Anderson byla v polovině devadesátých let nejžádanější ženou planety, její herecké predispozice ladily s jednodílnými plavkami v Pobřežní hlídce (Baywatch) jako Kaiser s Lábusem na divadelním jevišti. Kariéra u filmu se jevila nevyhnutelná a tehdejší manželka rockového bouřliváka Tommyho Lee rázem skončila v zajetí mužského světa hollywoodských produkcí. Komiksový akčňák Barb Wire od režiséra druhého štábu Vetřelce 3 (Alien³) Davida Hogana měl podobně laciný šatník jako seriál o plážových záchranářích, červený plavecký úbor vyměnil za upnutý korzet s obřím výstřihem a blonďatou divu vehnal do explozivní akce v pokleslé dystopické variaci na legendární Casablancu. Slavný kultovní propadák nyní vychází ve světě ve speciální 4K UHD edici na Blu-ray a zpětně je toho dost, co na něm stojí za vidění.
Články 22
„Věnováno obětem OSN a pomalosti,“ říká titulek na konci filmu, který si nebere servítky vůči kritizovanému působení Organizace spojených národů během jejích četných mírových misí. Německý provokatér Christoph Schlingensief už v roce 1996 dokázal zcela osobitě tnout do tehdejšího problému způsobem, který je nadmíru zábavný i dnes.
Výstřednost a exces jsou zpět v kodaňské nemocnici. Lars von Trier dokončil třetí řadu Království a i navzdory zhoršujícímu se zdraví předkládá silně autorské dílo, které stojí za pozornost. Dalších pět hodin v této šílené nemocnici nepřináší revoluci, ale zábavnou sebereflexivní nostalgii. A to vůbec není málo.
Tento týden se do kin po dlouhých odkladech dostává nejdražší český film všech dob – Jan Žižka od režiséra a producenta Petra Jákla. Film byl z velké části financovaný Američany, má mezinárodní obsazení a je původně natočený v angličtině. (V kinech poběží i dabovaná verze.) Poslední informace říkají, že Jan Žižka vyšel na 450 milionů korun. Jaké jsou ostatní dosud nejdražší české filmy?
Ve druhé polovině devadesátých let ztvárnil hlavní roli v kultovní Mandragoře (1997). V krimiseriálu Devadesátky ztvárnil jednoho z vyšetřovatelů a již brzy se představí v novince Martina Pohla (Řezníka) Párty Hárder. Herec Miroslav Čáslavka zavzpomínal na devadesáté roky dvacátého století.
Premiéra jednoho z nejočekávanějších a produkčně nejobjemnějších filmů posledních let je za dveřmi. Adaptace románu Franka Herberta od kanadského režiséra Denise Villeneuvea ohromí moderním audiovizuálem a novou autorskou vizí, ovšem současně bude stát na ramenou dvěma předchůdcům, kteří „nezfilmovatelnou“ a obsáhlou knižní předlohu adaptovali po svém. Pojďme si je nyní připomenout.
Filmaři napříč generacemi a národy často a rádi vyznávají lásku svému řemeslu tím, že své příběhy zasazují přímo do filmařského a studiového zákulisí. Filmy o filmu jsou velmi specifické, ale současně nesmírně různorodé a inspirativní. Pojďme si představit 20 takových případů.
Historické koprodukční drama Šarlatán s Ivanem Trojanem v hlavní roli a snímek Václava Marhoula Nabarvené ptáče se budou ucházet o Evropské filmové ceny v kategoriích nejlepší režie (za Šarlatána pro Agnieszku Holland) a film (za Nabarvené ptáče pro producenta a režiséra Václava Marhoula). Výsledky budeme znát v sobotu 12. prosince 2020.
Ambiciózní česká produkce, o které bylo v posledních týdnech napsáno první i poslední, se konečně představila divákům v tuzemských kinech. Krutý příběh z období druhé světové války byl převážně pro své stylistické uchopení a málomluvné vyprávění přirovnávám k tvorbě Andreje Tarkovského. Právem?
Po pondělním novinářském embargu se včera koprodukční drama režiséra, scenáristy a producenta Václava Marhoula představilo benátskému publiku. Černobílý snímek s minimem dialogů je bez hudby a vedle kamery Vladimíra Smutného mu vládnou herecké výkony. Pojďme si hlavní představitele spolu s řadou slavných světových jmen představit. Do českých kin se Nabarvené ptáče podívá již příští týden, ve čtvrtek 12. září.
V Benátkách je jakožto film tuzemského režiséra po dlouhých 25 letech v hlavní soutěžní sekci. Režisér, scenárista a producent Václav Marhoul na jeho vzniku pracoval přes 11 let. Drama Nabarvené ptáče inspirované bestsellerem spisovatele Jerzyho Kosińského bude mít v českých kinech premiéru 12. září a vy si nyní můžete přečíst rozhovor s jeho autorem.
Rozmazleni tím, s jakou lehkostí umí hollywoodská studia prodat i mizerný snímek v rámci trailerové koláže, obvykle u českých upoutávek trpíme. Chybí jim údernost i srozumitelnost, často působí dojmem náhodně sestříhaných záběrů.
Na nejstarším a jednom ze tří nejprestižnějších mezinárodních filmových festivalů bude mít zastoupení i česká kinematografie, a to díky filmu Nabarvené ptáče režiséra a scenáristy Václava Marhoula. Hvězdně obsazený snímek, který se dostal v Benátkách do hlavní soutěže, vznikl i díky podpoře Státního fondu kinematografie.
Václav Marhoul dokončuje svůj vysněný projekt, filmovou adaptaci knižní předlohy Jerzy Kosińského "Nabarvené ptáče". Osudy chlapce, který během 2. světové války přežívá na východě Polska, budou mít v českých kinech premiéru 12. září 2019. Marhoulova produkční společnost Silver Screen včera představila první upoutávku k filmu.
Po letech příprav a náročném natáčení dospěl nový celovečerní film režiséra, scenáristy a producenta Václava Marhoula Nabarvené ptáče do finální fáze postprodukce. Filmovou verzi známého románu, jehož autorem je polský spisovatel Jerzy Kosiński, teď představil tvůrce alespoň na filmovém plakátě, který už na některých sociálních sítích vzbudil bouřlivé diskuze.