5.1

Mark Frazer: Filmy a seriály

  • Tenkrát v Americe
    Tenkrát v Americe (1984)
    FilmRole: Pimp (uncredited)
    Gangster David Aaronson zvaný Noodles (Robert De Niro) se vrací do New Yorku, odkud uprchl před dlouhými pětatřiceti lety pronásledován federálními agenty. Známá místa oživují vzpomínky na jeho mládí a přátele, s nimiž spojil celou svou zločineckou kariéru. Mafiánský epos Tenkrát v Americe dlouhý bezmála čtyři hodiny mapuje život hlavního hrdiny na pozadí amerických dějin – od éry prohibice ve dvacátých letech, přes velkou hospodářskou krizi a druhou světovou válku až k šedesátým letům. Inspiraci pro svůj dlouho připravovaný, poslední film našel režisér Sergio Leone v knize Harryho Greye "The Hoods".
    84%
    Gangster David Aaronson zvaný Noodles (Robert De Niro) se vrací do New Yorku, odkud uprchl před dlouhými pětatřiceti lety pronásledován federálními agenty. Známá místa oživují vzpomínky na jeho mládí a přátele, s nimiž spojil celou svou zločineckou kariéru. Mafiánský epos Tenkrát v Americe dlouhý bezmála čtyři hodiny mapuje život hlavního hrdiny na pozadí amerických dějin – od éry prohibice ve dvacátých letech, přes velkou hospodářskou krizi a druhou světovou válku až k šedesátým letům. Inspiraci pro svůj dlouho připravovaný, poslední film našel režisér Sergio Leone v knize Harryho Greye "The Hoods".
    1
  • Tak trochu jiný svět
    Tak trochu jiný svět (1964)
    Seriál
    Tak trochu jiný svět je americká televizní soap opera, která se vysílala na NBC po dobu 35 let od 4. května 1964 do 25. června 1999. Děj se odehrával ve fiktivním městě Bay City a v raných letech seriál začínal epigramem hlasatele Billa Wolffa: „Nežijeme jen v tomto světě, ale v tisíci dalších světech,“ což Phillips řekl, že představuje rozdíl mezi „světem událostí, ve kterém žijeme, a světem pocitů a snů, o které usilujeme.“ Tak trochu jiný svět se méně zaměřoval na konvenční drama domácího života, jak je vidět v jiných soap operách, a více na exotickou melodramatičnost mezi rodinami různých tříd a filozofií.
    Žánry:Drama
    65%
    Tak trochu jiný svět je americká televizní soap opera, která se vysílala na NBC po dobu 35 let od 4. května 1964 do 25. června 1999. Děj se odehrával ve fiktivním městě Bay City a v raných letech seriál začínal epigramem hlasatele Billa Wolffa: „Nežijeme jen v tomto světě, ale v tisíci dalších světech,“ což Phillips řekl, že představuje rozdíl mezi „světem událostí, ve kterém žijeme, a světem pocitů a snů, o které usilujeme.“ Tak trochu jiný svět se méně zaměřoval na konvenční drama domácího života, jak je vidět v jiných soap operách, a více na exotickou melodramatičnost mezi rodinami různých tříd a filozofií.
    Žánry:Drama
    2
  • Zahrady z kamene
    Zahrady z kamene (1987)
    FilmRole: Soldier #1
    • iTunes

    V roce 1987 natočil Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní příběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti, je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci, kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivního pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat, ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který díky své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérázně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředí organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungování armády. V obou případech se jedná o prostředí, jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí, jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokumentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sám režisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    65%

    V roce 1987 natočil Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní příběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti, je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci, kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivního pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat, ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který díky své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérázně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředí organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungování armády. V obou případech se jedná o prostředí, jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí, jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokumentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sám režisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    3
  • Samurai Cop
    Samurai Cop (1991)
    FilmRole: Frank Washington
    Policista Joe Marshall (Matt Hannon) byl přeložen ze San Diega do Los Angeles. Důvodem jsou jeho speciální schopnosti, které by LAPD ráda využila při svém úsilí zlikvidovat neúprosný japonský gang zvaný KATANA. Ten řídí obchod s drogami, provozuje ilegální hazardní hry a likviduje nepohodlné svědky a konkurenty. Joe byl vybrán proto, že je expertem na japonské samurajské bojové umění a navíc zná japonskou kulturu a ovládá jejich řeč. S pomocí černošského partnera Franka Washingtona se vydává do nelítostného boje s vůdcem gangu Fujiyamou a jeho pobočníkem Yamashitou (Robert Z'dar).
    50%
    Policista Joe Marshall (Matt Hannon) byl přeložen ze San Diega do Los Angeles. Důvodem jsou jeho speciální schopnosti, které by LAPD ráda využila při svém úsilí zlikvidovat neúprosný japonský gang zvaný KATANA. Ten řídí obchod s drogami, provozuje ilegální hazardní hry a likviduje nepohodlné svědky a konkurenty. Joe byl vybrán proto, že je expertem na japonské samurajské bojové umění a navíc zná japonskou kulturu a ovládá jejich řeč. S pomocí černošského partnera Franka Washingtona se vydává do nelítostného boje s vůdcem gangu Fujiyamou a jeho pobočníkem Yamashitou (Robert Z'dar).
    4
  • Samurai Cop 2: Deadly Vengeance
    Samurai Cop 2: Deadly Vengeance (2015)
    FilmRole: Frank Washington
    36%
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.