6.2

Jean-Paul Dermont: Filmy a seriály

  • Hasta la Vista!
    Hasta la Vista! (2011)
    Film
    Děj této sympatické tragikomedie, volně inspirované příběhem Asty Philpota, amerického propagátora práv handicapovaných lidí na aktivní sexuální život, vypráví o třech různě postižených mladících, kteří se vydávají na cestu do Španělska, a to s jediným cílem: přijít o panictví. Žoviální Jozef je téměř slepý. Vtipálek Philip je paraplegik. Také Lars je upoután na kolečkové křeslo, jelikož trpí nevyléčitelným degenerativním postižením, způsobujícím ochrnutí a příležitostné záchvaty. Přesto podnikají tuto výpravu, ne nepodobnou Philpotovým skutečným výletům do bezbariérového nevěstince ve Španělsku a jeho prosazování placeného sexu coby legitimního způsobu, jak mohou handicapovaní uspokojovat své sexuální potřeby. Režisér Geoffrey Enthoven se úspěšně dokázal vyvarovat blahosklonně povýšeného přístupu i přílišné sentimentality. (MFF Karlovy Vary)
    72%
    Děj této sympatické tragikomedie, volně inspirované příběhem Asty Philpota, amerického propagátora práv handicapovaných lidí na aktivní sexuální život, vypráví o třech různě postižených mladících, kteří se vydávají na cestu do Španělska, a to s jediným cílem: přijít o panictví. Žoviální Jozef je téměř slepý. Vtipálek Philip je paraplegik. Také Lars je upoután na kolečkové křeslo, jelikož trpí nevyléčitelným degenerativním postižením, způsobujícím ochrnutí a příležitostné záchvaty. Přesto podnikají tuto výpravu, ne nepodobnou Philpotovým skutečným výletům do bezbariérového nevěstince ve Španělsku a jeho prosazování placeného sexu coby legitimního způsobu, jak mohou handicapovaní uspokojovat své sexuální potřeby. Režisér Geoffrey Enthoven se úspěšně dokázal vyvarovat blahosklonně povýšeného přístupu i přílišné sentimentality. (MFF Karlovy Vary)
    1
  • Baptême
    Baptême (1989)
    Film
    Ve filmu režisér René Feret vypráví příběh života svých rodičů. V roce 1935 pracuje jeho matka Aline v kavárně svých rodičů v hornickém městě na severu Francie. Tam potká zákazníka Pierra a rozhodne se, že si ho vezme. V obrácení rolí je to ona, kdo ho požádá o ruku, a také zinscenuje falešné těhotenství, aby přesvědčila své rodiče, aby se sňatkem souhlasili. Po několika zastávkách děj pokračuje po válce narozením třetího syna páru, který dostane jméno René na památku jejich prvního, mrtvého syna. Nikdy nebyli bohatí, ale dosáhnou určité finanční stability právě v době, kdy se jejich synové chystají odejít do města na vysokou školu. Láska mezi dvěma staršími lidmi je zdůrazněna v dojemné scéně, kdy otec, těsně před smrtí, sdílí se svou ženou přípitek šampaňským na památku jednoho z jejich šťastnějších okamžiků.
    70%
    Ve filmu režisér René Feret vypráví příběh života svých rodičů. V roce 1935 pracuje jeho matka Aline v kavárně svých rodičů v hornickém městě na severu Francie. Tam potká zákazníka Pierra a rozhodne se, že si ho vezme. V obrácení rolí je to ona, kdo ho požádá o ruku, a také zinscenuje falešné těhotenství, aby přesvědčila své rodiče, aby se sňatkem souhlasili. Po několika zastávkách děj pokračuje po válce narozením třetího syna páru, který dostane jméno René na památku jejich prvního, mrtvého syna. Nikdy nebyli bohatí, ale dosáhnou určité finanční stability právě v době, kdy se jejich synové chystají odejít do města na vysokou školu. Láska mezi dvěma staršími lidmi je zdůrazněna v dojemné scéně, kdy otec, těsně před smrtí, sdílí se svou ženou přípitek šampaňským na památku jednoho z jejich šťastnějších okamžiků.
    2
  • Nic k proclení
    Nic k proclení (2010)
    FilmRole: Le Père Vandevoorde
    Francouzi a Belgičané – co mají společného kromě hranice? Prvního ledna 1993. Ne všichni vítají zrušení hraničních kontrol mezi Belgií a Francií. Zvláště celníci, nejenže přijdou o práci, ale tím, že nebudou moci do poslední kapky krve hájit francouzskou či belgickou zem, jako by ztráceli smysl života. Avšak bez dozoru se neobejde žádná hranice ani v době nejtužšího míru. A proto je vytvořena společná mezinárodní belgicko-francouzská hlídka. Navzdory svému nepřekonatelnému odporu usedají oba věční rivalové do poněkud obstarožního auta, protože ani jedna země nemá peníze na společné vybavení. Autorem, režisérem a hvězdou této komedie je tvůrce veleúspěšného filmu Vítejte u Ch'tisů Dany Boon. Za partnera si vybral excelentního slavného belgického komika Benoita Poelvoordea. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná o lokální problém, ve smyslu francouzský vs. belgický naturel a jejich historie, ale situace i humor jsou naprosto univerzální.
    Žánry:KomedieRetro
    Režie:Dany Boon
    68%
    Francouzi a Belgičané – co mají společného kromě hranice? Prvního ledna 1993. Ne všichni vítají zrušení hraničních kontrol mezi Belgií a Francií. Zvláště celníci, nejenže přijdou o práci, ale tím, že nebudou moci do poslední kapky krve hájit francouzskou či belgickou zem, jako by ztráceli smysl života. Avšak bez dozoru se neobejde žádná hranice ani v době nejtužšího míru. A proto je vytvořena společná mezinárodní belgicko-francouzská hlídka. Navzdory svému nepřekonatelnému odporu usedají oba věční rivalové do poněkud obstarožního auta, protože ani jedna země nemá peníze na společné vybavení. Autorem, režisérem a hvězdou této komedie je tvůrce veleúspěšného filmu Vítejte u Ch'tisů Dany Boon. Za partnera si vybral excelentního slavného belgického komika Benoita Poelvoordea. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná o lokální problém, ve smyslu francouzský vs. belgický naturel a jejich historie, ale situace i humor jsou naprosto univerzální.
    Žánry:KomedieRetro
    Režie:Dany Boon
    3
  • The Son of the Shark
    The Son of the Shark (1993)
    Film
    • iTunes
    Martin a Šimon, ještě ne teenageři, jsou nenapravitelní vandalové. Martin utíká z polepšovny, Šimon z pěstounské péče a vždy se najdou v přímořském městečku Lignan, kde je jejich destruktivní chování nechvalně proslulé. (Možná to sahá až k odchodu jejich matky z rodiny.) Martin je filozofický, romantický a poetický: sní o tom, že je synem žraloka; pevně se drží knihy o zlatých rybkách, kterou mu dala matka. Svým zadrhávavým i divokým způsobem se snaží dvořit Marii, dívce od vedle. Šimon, s kapesním nožem a neústupnou vůlí, se zdá být pro ostatní nebezpečnější. Co na tom světě čeká tyto děti, z kterých se stávají muži?
    Žánry:DramaKrimiDětský
    67%
    Martin a Šimon, ještě ne teenageři, jsou nenapravitelní vandalové. Martin utíká z polepšovny, Šimon z pěstounské péče a vždy se najdou v přímořském městečku Lignan, kde je jejich destruktivní chování nechvalně proslulé. (Možná to sahá až k odchodu jejich matky z rodiny.) Martin je filozofický, romantický a poetický: sní o tom, že je synem žraloka; pevně se drží knihy o zlatých rybkách, kterou mu dala matka. Svým zadrhávavým i divokým způsobem se snaží dvořit Marii, dívce od vedle. Šimon, s kapesním nožem a neústupnou vůlí, se zdá být pro ostatní nebezpečnější. Co na tom světě čeká tyto děti, z kterých se stávají muži?
    Žánry:DramaKrimiDětský
    4
  • Dédales
    Dédales (2003)
    Film
    65%
    5
  • Děti lásky
    Děti lásky (2002)
    Film
    65%
    6
  • Zamilovaní
    Zamilovaní (1994)
    FilmRole: The contractor
    62%
    7
  • Camping Cosmos
    Camping Cosmos (1996)
    FilmRole: Mr Vandeputte
    54%
    8
  • Julie Lescautová
    Julie Lescautová (1992)
    Seriál
    • Prima Plus
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    45%
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.