Allen Ginsberg: Nejlepší filmy a seriály

6.5

Allen Ginsberg: Filmy a seriály

  • Herostratus
    Herostratus (1967)
    FilmRole: Poet (voice)
    73%
    1
  • Ballad of the Skeletons
    Ballad of the Skeletons (1997)
    FilmRole: Archivní záběry
    Detailní záběr na Allena Ginsberga recitujícího svou báseň "Kostry" je klíčován na modré pozadí a prolíná se s archivními filmovými a video záběry. Hudebníci hrají na pozadí, čímž vzniká jakási píseň, která se stává americkou hymnou.
    73%
    Detailní záběr na Allena Ginsberga recitujícího svou báseň "Kostry" je klíčován na modré pozadí a prolíná se s archivními filmovými a video záběry. Hudebníci hrají na pozadí, čímž vzniká jakási píseň, která se stává americkou hymnou.
    2
  • Renaldo and Clara
    Renaldo and Clara (1978)
    FilmRole: The Father
    Film natočený na podzim roku 1975 před a během turné Boba Dylana Rolling Thunder Revue. Snímek obsahuje vystoupení a účinkování umělců jako Ronee Blakley, T-Bone Burnett, Jack Elliott, Allen Ginsberg, Arlo Guthrie, Ronnie Hawkins, Roger McGuinn, Joni Mitchell, Mick Ronson, Arlen Roth, Phil Ochs, Sam Shepard a Harry Dean Stanton. Film kombinuje tři odlišné filmové žánry: koncertní záběry, dokumentární rozhovory a dramatické fiktivní viněty, které odrážejí Dylanovy texty písní a jeho život.
    Žánry:Drama
    Režie:Bob Dylan
    68%
    Film natočený na podzim roku 1975 před a během turné Boba Dylana Rolling Thunder Revue. Snímek obsahuje vystoupení a účinkování umělců jako Ronee Blakley, T-Bone Burnett, Jack Elliott, Allen Ginsberg, Arlo Guthrie, Ronnie Hawkins, Roger McGuinn, Joni Mitchell, Mick Ronson, Arlen Roth, Phil Ochs, Sam Shepard a Harry Dean Stanton. Film kombinuje tři odlišné filmové žánry: koncertní záběry, dokumentární rozhovory a dramatické fiktivní viněty, které odrážejí Dylanovy texty písní a jeho život.
    Žánry:Drama
    Režie:Bob Dylan
    3
  • Pull My Daisy
    Pull My Daisy (1959)
    FilmRole: Alan
    Snímek, inspirovaný událostí ze života beatnické ikony Neala Cassadyho a jeho ženy, malířky Carolyn, vypráví příběh železničního brzdaře, jehož žena pozve na večeři váženého biskupa. Večírek však naruší brzdařovi bohémské přátelé, což vede ke komickým situacím. Pull My Daisy je film, který je typickým představitelem beatnické generace. Režírovali ho Robert Frank a Alfred Leslie a Daisy adaptoval Jack Kerouac ze třetího dějství své hry Beat Generation. Kerouac také poskytl improvizovaný komentář.
    65%
    Snímek, inspirovaný událostí ze života beatnické ikony Neala Cassadyho a jeho ženy, malířky Carolyn, vypráví příběh železničního brzdaře, jehož žena pozve na večeři váženého biskupa. Večírek však naruší brzdařovi bohémské přátelé, což vede ke komickým situacím. Pull My Daisy je film, který je typickým představitelem beatnické generace. Režírovali ho Robert Frank a Alfred Leslie a Daisy adaptoval Jack Kerouac ze třetího dějství své hry Beat Generation. Kerouac také poskytl improvizovaný komentář.
    4
  • Kvílení
    Kvílení (2010)
    FilmRole: Sám sebe
    V roce 1956 vydal Allen Ginsberg svoji později slavnou sbírku Kvílení a jiné básně. Titulní poéma se stala jedním ze základních děl beatnického hnutí. Hned po svém vydání ale byli Ginsberg i vydavatel L. Ferlinghetti obviněni z obscénnosti a Kvílení se ocitlo před soudem. Příběh Ginsberga a jeho sbírky je vyprávěn ve třech samostatných, ale zároveň se prostupujících liniích. V první linii se autorský přednes básně v sanfranciském klubu střídá s výpověďmi mladého Ginsberga, jehož ztvárnil James Franco. Ginsberg hovoří o vzniku básně, o své homosexualitě i přátelích. Druhou linií je záznam soudu, který v USA posunul hranice svobody uměleckého vyjádření. Otázky definice obscénnosti, hranice svobody projevu i hranice umění se ocitají v rukách právníků a přivolaných svědků. Třetí linií je animované ztvárnění samotné básně, kterého se ujal Eric Drooker, Ginsbergův spolupracovník.
    64%
    V roce 1956 vydal Allen Ginsberg svoji později slavnou sbírku Kvílení a jiné básně. Titulní poéma se stala jedním ze základních děl beatnického hnutí. Hned po svém vydání ale byli Ginsberg i vydavatel L. Ferlinghetti obviněni z obscénnosti a Kvílení se ocitlo před soudem. Příběh Ginsberga a jeho sbírky je vyprávěn ve třech samostatných, ale zároveň se prostupujících liniích. V první linii se autorský přednes básně v sanfranciském klubu střídá s výpověďmi mladého Ginsberga, jehož ztvárnil James Franco. Ginsberg hovoří o vzniku básně, o své homosexualitě i přátelích. Druhou linií je záznam soudu, který v USA posunul hranice svobody uměleckého vyjádření. Otázky definice obscénnosti, hranice svobody projevu i hranice umění se ocitají v rukách právníků a přivolaných svědků. Třetí linií je animované ztvárnění samotné básně, kterého se ujal Eric Drooker, Ginsbergův spolupracovník.
    5
  • Me and My Brother
    Me and My Brother (1969)
    FilmRole: Sám sebe
    Julius Orlovsky tráví roky v psychiatrické léčebně v New Yorku. Po propuštění je katatonický a musí se spolehnout na svého bratra Petera, který žije s básníkem Allenem Ginsbergem. Během natáčení se Julius ztratí a Frank najme herce (Joseph Chaikin), aby ho nahradil. Začne tak natáčet fiktivní verzi jeho psychologického portrétu. Pak se Julius zničehonic objeví v ústavu, kde on a Peter musí čelit svému vztahu.
    Žánry:Drama
    64%
    Julius Orlovsky tráví roky v psychiatrické léčebně v New Yorku. Po propuštění je katatonický a musí se spolehnout na svého bratra Petera, který žije s básníkem Allenem Ginsbergem. Během natáčení se Julius ztratí a Frank najme herce (Joseph Chaikin), aby ho nahradil. Začne tak natáčet fiktivní verzi jeho psychologického portrétu. Pak se Julius zničehonic objeví v ústavu, kde on a Peter musí čelit svému vztahu.
    Žánry:Drama
    6
  • Chappaqua
    Chappaqua (1966)
    FilmRole: Messiah
    Poloautobiografický příběh Conrada Rookse, který cestuje do Francie, aby se podrobil odvykací kúře. Vzpomínky na počátky psychedelie v San Franciscu. I když je snímek "Chappaqua" zpočátku matoucí, protože Rooks mísí drogové iluze s realitou a střídá barevné záběry s černobílými a monochromatickými tónovanými snímky, je konvenčně vystavěn se začátkem, středem a koncem.
    Žánry:Drama
    62%
    Poloautobiografický příběh Conrada Rookse, který cestuje do Francie, aby se podrobil odvykací kúře. Vzpomínky na počátky psychedelie v San Franciscu. I když je snímek "Chappaqua" zpočátku matoucí, protože Rooks mísí drogové iluze s realitou a střídá barevné záběry s černobílými a monochromatickými tónovanými snímky, je konvenčně vystavěn se začátkem, středem a koncem.
    Žánry:Drama
    7
  • Ciao Manhattan
    Ciao Manhattan (1973)
    FilmRole: Sám sebe
    59%
    8
  • We Can't Go Home Again
    We Can't Go Home Again (1973)
    FilmRole: Allen
    • MUBI
    57%
    9
  • Couch
    Couch (1964)
    FilmRole: Sám sebe
    Stejně jako Warholovy Superstars byl gauč v jeho továrně sám o sobě proslulý. Ve filmu Gauč byli návštěvníci továrny pozváni, aby před kamerou "vystoupili" na starém gauči. Jejich četné počiny – obscénní i všední – jsou zdokumentovány ve filmu, který je považován za jedno z nejznámějších Warholových raných děl. Během filmu se setkáváme s takovými osobnostmi, jako jsou básníci Allen Ginsberg a Gregory Corso, spisovatel Jack Kerouac a nestárnoucí newyorská osobnost Taylor Mead.
    51%
    Stejně jako Warholovy Superstars byl gauč v jeho továrně sám o sobě proslulý. Ve filmu Gauč byli návštěvníci továrny pozváni, aby před kamerou "vystoupili" na starém gauči. Jejich četné počiny – obscénní i všední – jsou zdokumentovány ve filmu, který je považován za jedno z nejznámějších Warholových raných děl. Během filmu se setkáváme s takovými osobnostmi, jako jsou básníci Allen Ginsberg a Gregory Corso, spisovatel Jack Kerouac a nestárnoucí newyorská osobnost Taylor Mead.
    10
  • Dynamite Chicken
    Dynamite Chicken (1971)
    Film
    49%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.